
SOCAR Energy Ukraine оголошує про призначення Віталія Старомінського на посаду CMO


Тетяна Цибок, Chief Operation Officer Cleaning Pro Group та Марина Скороходова, CEO Cleaning Pro Group під час RAU Expo 2025 розповіли про відмінності клінінгових послуг в Україні та за кордоном, чому інвестували у мобільний застосунок та як роботизація змінює ринок клінінгових послуг та допомагає з дефіцитом кадрів.
Cleaning Pro Group – один з лідерів ринку фасіліті-менеджменту в Україні. Компанія працює понад 18 років, пропонує повний комплекс послуг з управління та експлуатації нерухомості. Станом на початок червня має понад 1833 точки в обслуговуванні, з 2022 року розвивається в Польщі, а з 2023-го – у США, в Х’юстоні.
Сфера клінінгу в Україні, Польщі та США має свої відмінності та особливості.
Попри те, що наразі в Україні нестабільна економічна ситуація, є зростаючий попит на якісні клінінгові послуги. Клієнти стали більш вибагливіші і точно знають, як має бути. До послуг клінінгу входять офіси, ТРЦ, ритейл, готелі та житловий сектор. В Україні немає вузької спеціалізації та низька автоматизація. Навіть, якщо заходить новий гравець на ринок, одразу намагається надавати широкий спектр послуг, щоб клієнт мав одного підрядника.
Серед найпопулярніших послуг в Україні – генеральне прибирання, прибирання після ремонту та щоденне обслуговування офісів.
У Польщі зростає попит на спеціалізовані послуги. Проте приблизно 20% компаній вузькопрофільні: займаються окремими напрямками, до прикладу, лише миття вікон. І 80% компаній надають широкий спектр послуг. Зростаюча спеціалізація – прибирання медичних закладів відповідно до всіх норм, туалетів або харчових виробництв. Найпопулярніші послуги у Польщі – комерційне прибирання та спеціалізовані послуги для промислових об’єктів.
В США – висока автоматизація, суворі вимоги та велика конкуренція. Ринок тут дивує максимально вузькою спеціалізацією: до прикладу, приблизно 10 компаній в Х’юстоні надають широкий спектр послуг, всі решта – вузькопрофільні. Навіть якщо компанія займається чисткою килимового покриття, зазвичай, і тут є розгалуження щодо методу чистки.
Ринок клінінгових послуг в США має велику конкуренцію. В Х’юстоні приблизно 2000 вузькопрофільних компаній на населення 8 млн людей. В Києві 350-400 компаній на 3 млн населення. Можна сказати, що в столиці України майже немає конкуренції.
До того в США договори з клінінговими компаніями підписуються не менше ніж на п’ять років. Тут довірливі відносити будуються роками та й клінінговий підрядник може передаватися у спадок. Водночас тендер в Україні з клінінгу проводиться щороку.
Найпопулярніші послуги в США – роботизоване прибирання, дезінфекція та послуги з використання IT-рішень.
Вартість послуг в США в порівнянні з Польщею та Україною є найнижчою. Обслуговування бізнес центру за 1 кв. м – від 75 центрів до 1-1,5 доларів. А навантаження на прибиральницю – 300-400 кв. м на 1 годину. З досвіду Cleaning Pro Group, неможливо надати якісні послуги з такими обсягами та за такий час. Для порівняння в Україні навантаження на прибиральницю – приблизно 150 кв. м за годину. Очевидно, що якість послуг буде вище.
У США комерційний сектор займає 55%, у Польщі – 52%, в Європі загалом – 48%. Житловий сектор поступово зростає, але не домінує.
Трендові ніші в Європі та США:
Еко-прибирання та дезінфекція має найбільший приріст – понад 8% на рік. А найбільший сегмент за доходами у 2022 році як в Європі, так і в США – підлогомийний, покриття воском та шліфування. Річ в тому, що в США 90% підлоги – це бетон, який покритий воском і кожне літо – бум замовлень. Так само як в Україні починається весна і бум на миття фасадів.
Ще за часів пандемії безконтактні технології почали користуватися популярністю. А повномасштабне вторгнення посилило дефіцит кадрів. І гостро постало питання перекладання задач з людини на роботів. Якщо є роботизована система, зменшується запит на людиноресурс, зменшується заробітний фонд, менше помилок, прибирання 24/7 тощо.
Власна CRM та мобільний додаток дозволяють автоматизувати управління задачами, вимірювати ефективність та покращувати внутрішні процеси.
Cleaning Pro Group вже інвестували $50 000 у розробку власного додатку.
Як це працює: замовник створює замовлення послуг на певні види обслуговування. Обирає регулярність виконання цих послуг на постійній основі з вибраним інтервалом менеджеру приходить сповіщення з дедлайном для виконання. Також можна зв’язатися з менеджером чату в додатку для уточнення деталей. Після виконання менеджер прикріплює фото виконаних робіт.