
В мережі McDonald’s Україна призначена нова операційна директорка


Під час RAU Expo 2025 Тетяна Білошицька, директорка з маркетингу KFC розповіла, як бренд у повномасштабне вторгнення досліджує потреби свого клієнта та фокусується на базових очевидних речах, які дають результат і не потребують великих бюджетів та як вже зараз працюють над лояльністю покоління зумерів. RAU публікує основні тези.
Якщо в 2021 році бізнес міг робити планування на п’ять років вперед, то зараз, коли триває повномасштабне вторгнення, планування на рік – це вже добре. І в часи невизначеності важливо спиратися на те, в релевантності чого та в будь-якому разі будете впевнені в майбутньому. Також важливо знайти потреби свого клієнта і, пам’ятати, що все геніальне – просто, і все просте – геніальне.
Почати необхідно з дослідження потреб та поведінки свого клієнта. Після подивитися, як отриману інформацію можна накласти на бізнес та визначити зони розвитку. Далі – тестування концепції та наміру купити.
Так, спираючись на перелічені пункти, в KFC проаналізували, в чай саме час клієнти ходять до ресторанів мережі. Зрозуміли, що ввечері після роботи найбільший потік клієнтів, вранці – споживачі не активні, а в обід клієнтів менше, ніж ввечері.
Також спитали споживачів, які категорії найчастіше купують та що потрібно покращити, аби вони приходили в обід. Відповідь була, що в обід, зазвичай, не вистачає часу – обирати, замовляти, також клієнти хочуть ширшу пропозицію по комбо сетам.
Тобто KFC почав працювали з базою: люди обідали і будуть це робити. Потрібно лише дати їм те, чого прагнуть. Тож протестували та запустили ланч бокси.
Отримали такі результати:
У ресторанному бізнесу велика частина платоспроможного населення – це міленіали та покоління Х. Наразі мережа KFC з цими двома поколіннями і працює. Проте подумали, що треба йти на випередки та залучати покоління зумерів, які зараз навчаються в школі чи університеті, а через кілька років почнуть заробляти гроші та стануть платоспроможною аудиторією.
Тож почали з дослідження: зрозуміли, які потреби має покоління зумерів, де живуть, чим живуть, та які мають інтереси.
Зважаючи, що вони ще навчаються, то вирішили через заклади освіти познайомити їх з брендом KFC. Дізналися, що є фестиваль реклами, взяли в ньому участь і запропонували студентам покреативити. Спитали студентів, якби вони хотіли, щоб виглядав ресторан KFC, щоб покоління зумерів його полюбило. Отримало чимало інформації та ідей, навіть переробили свою стратегію.
Далі з дослідження цієї аудиторії дізналися, що вони заробляють трохи грошей та лімітовані в бюджеті. І перший крок, який можна зробити – це промо та таргетовані знижки.
Також покоління Z вважає, що зайняті більше за інших, тож не мають часу довго сидіти в ресторані, максимум – зайти, щось обрати перекусити. Мережа KFC запропонувала снекі, більше пропозицій to go та комбо сети по вигідним цінам.
Для зумерів важлива соціалізація та здоровий спосіб життя, серед них багато вегетаріанців та веганів. Також турбуються, щоб бізнес не нашкодив природі. Тож ресторани KFC перетворилися на простори для проведення часу з друзями, де є меню для компаній. І, звісно, мережа дбає про природу.
Є три платформи, які цікавлять молодь – спорт, музика та геймінг. Важливо обрати одну та почати діяти.Подумали, як нативно інтегруватися в музику. І Діма Монатік написав справжній трек.
Соціальні мережі для зумерів – це основний канал спілкування та отримання інформації. Для них вони – і соціалізація, і пошук цікавої інформації, і інтертеймент. Проте важлива саме персоналізована комунікація, бренду не можна всім казати одне і те саме. Ще важлива гейміфікація – ігри в додатку.
Тож, працюючи з базою бренд KFC отримав гарні результати: зросло і знання про бренд, і що ще важливіше – зріс показник, що після першого візиту в ресторан KFC, представники покоління Z ще повернуться. Почавши зараз залучати це покоління, з кожним роком його стане ще більше серед клієнтів.