Денис Корецький, Алло: Працюємо над збільшенням частки онлайн торгівлі до 50%

Денис Корецький, Алло: Працюємо над збільшенням частки онлайн торгівлі до 50%

Сьогодні
  284
Дарія Осіїк

Керівник департаменту маркетплейс Алло Денис Корецький в інтерв’ю RAU поділився інформацією про розвиток онлайн напрямку, поточний стан компанії та стратегічні плани на майбутнє.

Алло – маркетплейс національного масштабу з інноваційними товарами від електроніки та інструментів до іграшок та меблів, з доставкою замовлень додому, на пошту або в магазини у понад 100 містах України. Також володіє управляє офлайн мережею омніканального роздробу, яка наразі нараховує 306 шоу-румів Алло, Алло МАХ і точок видачі Алло Express, а також магазинів  під брендами Mi Store та телеком-операторів, що працюють у понад 120 українських містах.

В інтерв’ю з Денисом Корецьким ви дізнаєтесь про динаміку онлайн-продажів Алло, фактори, що впливають на їх зростання, розвиток мобільного застосунку та оновлення магазинів. Також пан Корецький розкрив плани компанії на 2025 рік та поділився своїм баченням майбутнього ринку електроніки та побутової техніки в Україні.

Про онлайн-торгівлю та чому її привабливість для українців зростає

– Денисе, розкажіть, яку частку в загальному обсязі продажів Алло зараз займають онлайн-покупки? Як змінилася ця частка за останній рік?

– Частка онлайн-покупок в Алло щороку зростає. За результатами 2024 року вона становить в Алло 44%, тоді як на ринку – 36%. Для порівняння: у 2021 році онлайн-продажі становили лише третину як по ринку, так і в компанії (31%). А от пік торічних онлайн-продажів припав на Чорну п’ятницю – 52% від всіх покупок. 

– Які основні фактори, на вашу думку, сприяють зростанню популярності онлайн-покупок серед клієнтів Алло?

– На allo.ua вибір товарів значно ширший, ніж в офлайн-ритейлі. Це частково обумовлено зростанням вартості оренди. Купувати онлайн просто в будь-який час доби: оформити покупку можна в кілька кліків і з будь-якого місця, а Алло доставить замовлення туди, куди потрібно. Це зручно для всіх наших клієнтів, особливо тих, хто мешкає у містах країни, де відсутні магазини мережі. Також потрібно враховувати й фактор безпеки: зараз українці менше відвідують торгові центри через небезпеку обстрілів, тому залишаються вдома.

– Як ви розвиваєте мобільний застосунок Алло? Які його функції вважаєте найбільш важливими для користувачів?

– Майже десять років купувати в Алло можна не лише на сайті, але і в застосунку. Під кінець 2024 року 38% всіх онлайн-покупок припали саме на нього. Зараз нашим клієнтам, які звикли до покупок у смартфоні, доступні всі товари Алло, а також пропозиції мерчантів. Ми залишили лише україномовний інтерфейс в обох версіях – і для Android, і для iOS. Наші користувачі схвально відгукуються і сьогодні застосунок має 4,8 балів з 5 в App Store та Google Play Market.  

Торік ми оновили дизайн, змінили структуру товарних категорій, створили тематичні блоки Samsung, Xiaomi та додали нові фільтри для легкого пошуку товару. Також було перероблено картку товару та реалізовано підтримку Apple Vision Pro. Завдяки застосунку розширили можливості та значно покращили досвід мобільного шопінгу наших користувачів. Тепер наші клієнти можуть швидко та без верифікації забрати своє онлайн-замовлення у точці видачі Алло: потрібно просто згенерувати QR-код та показати його продавцю. Також можна керувати всіма замовленнями, наприклад, продовжити термін резервування, якщо не встигли його забрати вчасно. У застосунку також зберігаються всі чеки за покупки. Наразі працюємо над удосконаленням основного функціоналу, зокрема переробляємо процес оформлення замовлення, щоб вибирати товари та купувати стало ще простіше. Незабаром додамо «темну тему», адже про неї дуже просили наші користувачі. 

– Які інструменти використовуєте для підвищення зручності онлайн-шопінгу?

– Щоб в Алло було зручно купувати онлайн, ми розвиваємо логістику та супутні сервіси. Намагаємося якнайшвидше доставляти онлайн-замовлення нашим клієнтам.

У нас працює сервіс відеоконсультацій «Експерт Онлайн», тож більшість товарів можна не лише оглянути дистанційно у режимі відеодзвінка в реальному часі, а також проконсультуватися з продавцем Алло, а й отримати відповіді на питання, що вас цікавлять, – потрібно лише натиснути на відповідну кнопку на картці товару.

Як я вже згадав раніше, за QR-кодом, який клієнт згенерує в застосунку, можна швидко забрати онлайн-замовлення в точці видачі маркетплейсу. А за допомогою іншого QR-коду, який згенерує для клієнта продавець, можна оплатити онлайн-замовлення в офлайн-магазині. 

Про оновлення офлайн мережі

– Розкажіть, будь ласка, про процес оновлення магазинів Алло. Які зміни ви вносите в дизайн, розташування та асортимент?

– Цей процес ми не зупиняємо, продовжуємо оновлення та переформатування, шукаємо нові та зручні приміщення для переїзду магазинів, переглядаємо асортимент, додаємо тематичні та бренд-зони. Зокрема, ми розробили яскраву зону з акустикою World of Musiс, вона у вуличному стилі, з графіті та металевими бочками. Товари для геймінгу презентуємо на спеціальних стійках. 

Зручність навігації, розширення асортименту, зручність отримання онлайн-замовлень – все це позитивно впливає на клієнтський досвід.

– Які переваги надає новий формат магазинів Алло з точками видачі замовлень для клієнтів?

– Новий формат Алло – це магазин невеликої площі з основним та потрібним клієнтам асортиментом товарів компанії, а також розширеною зоною видачі онлайн-замовлень та збільшеним складським приміщенням. Ми також додали великий екран, щоб клієнти могли дозамовити товари, які немає можливості фізично представити в магазинах, наприклад, побутову техніку чи спортивні товари. 

Частка онлайн-покупок зростає, тому чимало клієнтів заходять в магазини, щоб забрати свої замовлення. Тому ми вирішили відокремити точки видачі замовлень від касової зони, щоб розділити потоки клієнтів та пришвидшити обслуговування. До того ж, так покупцям буде комфортніше отримувати та оглядати замовлення. Першим 15 лютого розпочав роботу в оновленому форматі один із столичних магазинів Алло, а в березні змінив свій формат і єдиний магазин Алло в Ірпені.

– Як ви обираєте місця для відкриття нових точок?

– Наша команда аналізує, що, де і як  купують клієнти. Попри зростання онлайн-покупок, все ж є значна кількість людей, які приходять в наші магазини, щоб подивитись товари наочно, потестувати новинки. Загалом враховуємо трафік потенційної площадки – торговельного центру,  довколишні зупинки,  жвавість вулиці  тощо. Також продумуємо, щоб магазини відкривалися і в тих містах, де компанія ще не представлена. Зокрема, у 2023 році відкрили нові Алло та Алло Мах на заході країни та оновили більшість флагманських Алло Мах. Наразі ми будемо оновлювати магазини Алло та плануємо відкривати нові Алло Express.

Про ребрендинг

– Які цілі ви ставили перед собою, проводячи ребрендинг Алло?

– Ми прагнемо залишатися цікавими нашим клієнтам, пропонуючи новинки і товари з технологічними фішками. Торік ми загалом оновили позиціонування на ринку, а не лише комунікаційну платформу. Ми вирішили сфокусуватися на тому, в чому маємо найбільшу експертність – на інноваціях, а отже відтепер Алло – маркетплейс із фокусом на інноваціях, доступних для українського покупця. Ми будемо допомагати людям поліпшувати та спрощувати їхнє життя – в цьому й вбачаємо призначення оновленого Алло. Для того, щоб спростити для клієнтів вибір товарів, що полегшують життя та пропонують інновації, ми створили  спеціальну категорію «Інновау». Це розділ на сайті allo.ua, куди потрапляють доступні інноваційні товари, що мають вау-ефекти та поєднують у собі технології, дизайн та унікальну функціональність.

– Як змінилося сприйняття бренду Алло серед клієнтів після ребрендингу?

– Ми більш чітко доносимо переосмислення діяльності Алло та оновлене позиціонування. Клієнти позитивно сприйняли зміни. Торік дослідження показало, що половина респондентів добре оцінили новий слоган «Відкрий Алло – закрий питання!», 40% респондентів зазначили, що зрозуміли ідею: можливість придбання в Алло потрібних товарів і вирішення завдяки цьому проблеми щодо покупки, а третина опитаних відзначили ще й вищу мотивацію до покупки. Загальне розуміння слогана бренду зросло, якщо порівняти його з попереднім. 

Про асортимент

– Розкажіть, будь ласка, про інноваційні товари, які Алло пропонує для полегшення повсякдення українців.

– Ми пропонуємо чимало таких товарів. Зокрема, це масажери, які працюють в режимі скорочення та розслаблення м’язів, окуляри віртуальної реальності для подорожі ігровими світами чи перегляду фільмів, розумна годівниця для котів та собак, яка слідкуватиме за раціоном домашнього улюбленця, навушники, які самостійно регулюють звучання залежно від оточення, робот-пилосос з механізованою рукою OmniGrip, яка збирає сміття до прибирання чи роботизована газонокосарка, що самостійно стриже та підмітає газон, а ще й розрізняє перешкоди завдяки датчикам тощо.

Алло пропонує інноваційні товари у різних категоріях – смартфони, планшети, носимі ґаджети, побутова техніка, дитячі іграшки, товари для дому, масажери, спортивний інвентар, газонокосарки, електротранспорт та інших. 

– Як ви обираєте товари для включення в асортимент Алло?

– Ми рухаємося в бік маркетплейсу, а це означає, що на allo.ua можна придбати все що потрібно. Ми аналізуємо попит українців, розширюємо наявні категорії та додаємо нові. Торік в нас з’явилася категорія зоотовари, яка щотижня розширюється, додаються нові підкатегорії та товари. Клієнти вже залюбки купують корми для котів та собак, вітаміни та ветеринарні препарати, а також нашийники  та повідки. Розширюється й категорія товарів для дому та саду, в якій ми пропонуємо LED-освітлення, генератори, зарядні станції, сонячні панелі та інвертори. Ми розширили категорію електротранспорт: окрім нових електросамокатів та велосипедів, незабаром в ній з’являться ще й електромобілі. На маркетплейсі клієнти купують навіть трактори та мотоцикли! Для того, щоб потрапити на маркетплейс, товари мають бути якісними та офіційно завезеними в Україну.

Алло постійно розширює і власний імпорт. Компанія представляє техніку  Xiaomi, PS, Roborock, Amazfit, Nothing.

Про розвиток маркетплейсу Алло

 – Яку роль відіграє маркетплейс в загальній стратегії розвитку Алло?

– Маркетплейс посідає в ній важливе місце, адже доля онлайн-покупок зростає. З одного боку, ми хочемо підтримувати малий та середній бізнес в Україні, адже торгувати на маркетплейсі для підприємців значно простіше та вигідніше, ніж просувати власний інтернет-магазин. З іншого боку – прагнемо залучити нову аудиторію на allo.ua завдяки співпраці з мерчантами. Ми постійно працюємо над розвитком особистого кабінету мерчанта, а також збільшенням продажів товарів від них.

Скільки мерчантів зараз співпрацюють з Алло? Які нові сервіси ви плануєте розвивати для партнерів-мерчантів?

– Кількість мерчантів, які працюють з Алло, постійно збільшується, зростають і обсяги продажів їхніх товарів. Торік продажі зросли у 1,4 рази проти 2023 року, середній чек зріс на 18%. До 3,3 млн збільшилася й кількість товарів, які вони продають. Ми запустили доставку товарів мерчантів в точки видачі замовлень маркетплейсу – кожен п’ятий партнер доставляє близько 50% замовлень саме в такий спосіб. На сьогодні працює 16 пунктів прийому товарів в Києві та ще 3 в Дніпрі, а замовлення можна забрати в одній з 256 точок видачі Алло. Також вдосконалюємо кабінет мерчанта Алло, розширюємо способи оплати та доставки товарів. З останніх нововведень: запропонували мерчантам долучатися до акцій та тематичних підбірок маркетплейсу. Тож тепер вони мають доступ до плану акцій Алло і можуть самостійно та безкоштовно додавати свої позиції до переліку акційних товарів, це можна зробити з особистого кабінету мерчанта. У розробці окремий маркетинговий модуль для промоції товарів мерчантів на Алло. 

– Як Алло підтримує мерчантів, які приєднуються до маркетплейсу?

– Ми підтримуємо та комунікуємо з партнерами, які бажають створити власний бізнес на маркетплейсі Алло та продавати імпортні чи товари власного виробництва онлайн. Маркетплейс пропонує зручну роботу в особистому кабінеті, канал збуту, трафік та лояльних споживачів, які щодня шукають та купують потрібні речі на allo.ua. 

Діє програма мотивації партнерів, за якою Алло повертає сумлінним мерчантам до 20% комісії за замовлення. Також максимально автоматизували роботу на маркетплейсі – від завантаження карток товарів до отримання повідомлення про нове замовлення товару. Працюємо над тим, щоб купувати товари мерчантів було простіше, розширюючи способи оплати та доставки. 

Про плани на майбутнє та розвиток ринку електроніки та побутової техніки в Україні

– Які плани у  Алло на 2025 рік?

– На цей рік їх чимало. Будемо оновлювати магазини офлайн-мережі та відкривати нові Алло Експрес, а також магазини Алло з фокусом на зону видачі онлайн-замовлень. Ми шукаємо й можливості збільшення ефективності на кожний квадратний метр в наших магазинах.

Працюємо над збільшенням долі онлайна до 50%. Продовжимо розвивати наш мобільний застосунок, збільшувати асортимент цікавих інноваційних товарів, піклуватися про позитивний досвід клієнтів, запроваджуючи сервіси для прискорення обслуговування. 

Також ми розвиваємо й маркетплейс як зручний майданчик для продажу товарів. Розширюємо категорії товарів. Залучаємо мерчантів, які продають товари українського виробництва. Для партнерів діє програма мотивації, запустили доставку їхніх товарів  в точки видачі Алло.

– Як ви бачите розвиток ринку електроніки та побутової техніки в Україні в найближчі роки?

– На даний момент прогноз по ринку песимістичний. Така ситуація зумовлена економічним станом в країні, інфляцією, міграцією значної частини українських споживачів. Лише торік кількість тих, хто виїхав з України, на півмільйона перевищила кількість тих, хто в’їхав, а це переважно  наші споживачі, ті, хто може придбати смартфон, ноутбук, стайлер, робот-пилосос чи мультипіч. Також негативно вплине на споживацьку електроніку торгова напруга між США та Китаєм. Відновлення ринку та терміни цього процесу визначатимуться перебігом воєнних дій та поверненням українців на батьківщину.

Крім того, українці стали заощадливими — цінують як власні гроші, так і час. Це частково пояснює те, що клієнти віддають перевагу онлайн-покупкам. Українські споживачі змінили потреби та цінності, купують обережно та економлять, зникають спонтанні та емоційні покупки. Важливими стають доступність товарів, зручні умови покупки та швидкої доставки. Компаніям все важче боротися за споживачів. З іншого боку, бачимо, що зростають продажі техніки для віддаленої роботи, а також розваг. Помітний попит і на товари для краси та здоров’я – українці прагнуть до звичайного нормального життя. А тому, попри все, ми продовжуємо інвестувати та розвивати бізнес, адже сподіваємося на краще.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку