Підсумки RAU Workshop «Технології, що рахують, управляють і заробляють, як перетворити безпеку в джерело прибутку та ефективності в ритейлі» (+фото)

Підсумки RAU Workshop «Технології, що рахують, управляють і заробляють, як перетворити безпеку в джерело прибутку та ефективності в ритейлі» (+фото)

Сьогодні
  216
Костянтин Симоненко

Асоціація ритейлерів України у партнерстві з компанією Viatec 24 квітня 2025 року провела захід на актуальну тему – роль сучасних технологій у підвищенні ефективності бізнесу, оптимізації процесів і забезпеченні стійкості в умовах постійних змін ринку.

Подія відбулася в Києві за адресою вул. Хрещатик, 25 в просторі Kyiv Hall. Перед присутніми на заході виступили 11 спікерів, в тому числі з презентаціями, а завершили панельною дискусією. Захід відвідало близько 60 людей, серед яких представники таких компаній як АНЦ, TA-DA!, Ассоль, Varus, БФК Gulliver, ТРЦ Cosmo multimall, Diodika, Comfy, Foxteam Digital, Антошка, Будинок іграшок, Аптека 9-1-1, Фокстрот, ATG, Moyo, Люксоптика, Pandora, Akvarel, Vovk, Estro, CPG, Кібернетики, Leroy Merlin Ukraine, Територія мінімальних цін та інші

Зауважимо, що взяти участь у workshop, які організовує RAU, можуть лише члени та партнери Асоціації. Таких заходів відбувається 6-8 на рік й тут обговорюються актуальні проблеми сьогодення, є можливість поспілкуватися з колегами, обмінятися контактами та досвідом.

Спочатку з вітальним словом до учасників звернулася CEO Асоціації ритейлерів України Оксана Приходько.

Першою виступила CMO Viatec Юлія Подолянко, яка розповіла присутнім про стратегію розвитку партнерства з ритейлом компанії-дистриб’ютора технологій для відеоспостереження, сигналізації, контролю доступу. Вона пояснила, як технології можуть стати ключовим фактором адаптації бізнесу до нової реальності. Й одразу поцікавилась у присутніх, які проблеми вони змогли вирішити, завдяки наявності камер спостереження в торгових залах чи в офісах.

Зокрема, 20-річний досвід Viatec в сфері безпеки дозволяє вирішувати більшість запитів ритейлерів, яким тепер потрібно, наприклад, не тільки спостерігати за клієнтами, але й розуміти їх потреби, аналізувати «вузькі місця» та підвищувати ефективність свого бізнесу. Сучасні технології дозволяють це зробити, а понад 200 фахівців компанії – реалізувати на практиці. І найголовніше, що компанія не тільки продає обладнання та надає комплексні рішенні в сфері енергетичної й технічної безпеки, але й береться навчити персонал замовника як найкращим чином цим всім користуватися. Завдяки наявності двох логістичних центрів та 10 точок видачі по всій Україні підтримка більш ніж 5000 партнерів відбувається швидко та ефективно.

На жаль, сфера безпеки не передбачає публічності. Тому експерти могли поділитися впровадженими технічними рішеннями, але без конкретизації місць та компаній, де вони були застосовані. Так, першим серію презентаційних блоків про можливості сучасних технологій як відповідь на бізнес-запити ритейлу відкрив технічний директор Viatec Анатолій Сторожко.

Його презентація під назвою «Відеоаналітика як управлінський інструмент» розкривала основні можливості застосування зображення з камер відеоспостереження. Наприклад, ідентифікація постійних покупців і учасників програм лояльності без пред’явлення на касі відповідних карток, дедублікація (виключення однієї й тієї ж особи) при підрахунку трафіку клієнтів, тощо.

Також відеоаналітика допомагає визначати результативність маркетингових акцій, включаючи вираз обличчя клієнта, з яким він виходить із торгової точки. Сучасні камери поєднані з інструментами ШІ можуть аналізувати 7 рис обличчя та 13 виразів положення тіла, виявляти певні події, повідомляючи про них охорону. Таким чином контроль зводиться до перевірки охоронцем подій, що сталися, а не постійним моніторингом відеоряду.

Наступним був виступ бренд-менеджера U-Prox Миколи Шевченка під назвою «Системи контролю доступу нового покоління». Ключовими тезами стали можливості підвищення безпеки та контроль персоналу ритейлера за допомогою пристроїв даного бренду.

Наприклад, інтегровані біометричні рішення допомагають точному обліку робочого часу (коли людина зайшла в приміщення та коли його покинула). Воєнний час додав нових завдань – формування звіту з евакуації, коли треба пересвідчитися, що всі присутні покинули приміщення під час тривоги. Не кажучи вже про звичні можливості контролю доступу до кас, архівів тощо.

Вже перші порції інформації, отриманої від експертів Viatec, викликали неабияку зацікавленість учасників, які прямо під час виступів задавали питання про можливості різних моделей та систем і тим, як ці рішення реалізовані в різних компаніях. Зокрема, про інтеграцію з іншими системами безпеки або налаштуваннях функції NFC на смартфонах працівників ще й для контролю доступу до приміщень, а не тільки безконтактної оплати при покупках.

Потім взяла слово бренд-менеджерка Hikrobot Олена Довгопола, яка продемонструвала можливості використання на складі роботів LMR/FMR задля зменшення участі людини у рутинних завданнях. Що особливо актуально там, де замість чоловіків на розподільчих центрах до роботи стали жінки.

Продовжуючи тему роботизації керівник відділу зовнішньої логістики Viatec Олександр Захарчук на прикладі роботи власного складу компанії (загальна площа 6000 кв. м, роботизована частина 3000 кв. м) наочно показав всі переваги автоматизації.

Наприклад, за його словами, працівники складу стали сумлінніше й точніше виконувати завдання, оскільки знають, що система без «перекурів» чітко у визначений час підвезе роботом вантаж. Цікаво, що ритейлери одразу ж зацікавилися можливістю застосування таких роботів у торгівельному залі.

Наступна презентація від директорки з продажу Viatec Олесі Галайко мала назву «Енергетична стійкість як конкурентна перевага».

В короткому, але дуже інформативному виступі вона закликала розглядати дефіцит електроенергії в країні, що виник через російські обстріли, як додаткову можливість покращити свій бізнес. Так би мовити, не втратити свій бізнес-шанс. Адже вимкнення світла в магазині має не тільки прямі втрати для ритейлера у вигляді зіпсованих продуктів, але й впливає на лояльність споживачів. Олеся Галайко описала основні можливі сценарії роботи по забезпеченню ритейлерів власною електроенергією.

Виступ бренд-менеджера Dahua Олексія Андрієнко під загальною назвою «Комплексне рішення: інтеграція безпеки, доступу, аналітики» був присвячений централізованому управлінню всіма процесами безпеки.

Однією з важливих переваг такої централізованої системи, яка об’єднує відеонагляд, системи контролю доступу, домофонію, керування парковками тощо є можливість використання її як єдиної стрімінгової платформи різними департаментами ритейлера. Спеціальне програмне забезпечення дозволяє не тільки розділяти інформацію, необхідну різним департаментам (маркетингу, безпековому, IT) аби вони не заважали один одному, але й резервувати та зберігати всі отримані дані. До речі, як з’ясувалося, в одній із українських торгівельних мереж реалізовано рішення, що має рекордну кількість інформаційних каналів – більше 25 000. Такого немає більше ніде в світі.

Завершив блок презентацій бренд-менеджер Ruijie Олександр Атаманюк з презентацією «Мережева інфраструктура для ритейлу».

Зокрема спікер розповів, що сучасні системи майже повністю будуються через професійну мережу Wi-Fi 6/7, яка дозволяє всім пристроям обмінюватися інформацією, забезпечуючи стабільність у пікових навантаженнях. Та окреслив можливості централізованого адміністрування мереж.

Після цього всі учасники заходу відправилися на кава-паузу, де була можливість ближче познайомитися один з одним, обмінятися контактами та в приватній бесіді задати спікерам додаткові питання. А питань цих було чимало.

В другій частині workshop відбулася панельна дискусія, в якій взяли участь комерційний директор Security Hub Денис Карельських, керівник відділу технічного забезпечення охорони групи компаній Епіцентр К Олександр Крігер, керівник компанії Performance (проєкт Sherwood та Grand Hills, Ужгород) Віктор Логойда. Вони обговорювали тему «Як відео перетворюється на бізнес-інструмент у ритейлі». Зокрема, спікери поділилися власним досвідом реалізації проєктів, допущеними помилками та своїм баченням взаємодії департаментів ІТ, безпеки, маркетингу та інтеграторів. Модератором дискусії виступила CMO Viatec Юлія Подолянко.

Першим взяв слово Денис Карельських, який зазначив великий попит на ринку відеоспостереження з боку державних структур і певне скорочення кількості запитів від приватного сектору. Проте після закінчення бойових цій цей баланс зміниться на протилежний. Допоки ж, наприклад, ТРЦ більше опікуються спостереженням власне за самим ТРЦ, а вже його орендарі на свій смак і розсуд замовляють якісь інші рішення.

Також було цікаво дізнатися, що колись популярні «теплові» схеми відстеження трафіку наразі не дуже затребувані.

Наступним взяв слово Олександр Крігер, який в притаманній фахівцям безпеки манері акуратно описував принципи роботи з відеоаналітики. Зокрема, про вимушений пошук рішень для торговельних об’єктів, де серед співробітників практично немає чоловіків. Задля швидкого реагування на певні ситуації розроблені спеціальні системи повідомлення центрального офісу.

Також, він розповів про допомогу компанії в облаштуванні систем відеонагляду державним органам в Рівненській області. А також обладнанням відеоспостереження в 700 поштоматах Епіцентр.

Розповідь Віктор Логойда більше стосувалася питань організації безпеки в ЖК. Але було цікаво дізнатися, що орендарі, наприклад, офісних приміщень починають більш дисципліновано платити, оскільки автоматика просто вимикає доступ, коли скінчився час оренди.

Спікери також обговорили сценарії налаштування певних процесів, виклики та практичні кейси, а також виправданість інвестицій у ті чи інші рішення. Так само спікери відповіли на кілька запитань із залу. Для тих, хто все ж не встиг щось дізнатися, була чудова можливість зробити це за кавою вже після завершення заходу.

Розширений фотозвіт із заходу – на сторінці RAU у Facebook.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку