Марта Труш, СЕО Auchan Україна: В 2024 році компанія була сконцентрована на оздоровленні бізнесу

Марта Труш, СЕО Auchan Україна: В 2024 році компанія була сконцентрована на оздоровленні бізнесу

Сьогодні
  290
Костянтин Симоненко

Очільниця українського офісу французького мультиформатного ритейлера Auchan про нові формати, оптимізацію бізнес-процесів, системну підтримку локального бізнесу та покращення фінансових показників.

Компанія Auchan Україна в 2024 році змогла вдвічі скоротити збитки та надалі продовжує покращувати фінансові показники. Про те, завдяки чому це вдалося зробити, в інтерв’ю Forbes BrandVoice розповіла СЕО компанії Марта Труш. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.

Про ключові підсумки 2024 року

Одним із важливих досягнень стало скорочення збитків більш ніж удвічі порівняно з 2023 роком (481 млн грн проти 1,1 млрд грн). За минулий рік сплачено 926 млн грн податків, що є важливим внеском в економіку держави. Це результат стратегічного управління фінансами, ефективної роботи команди та адаптації до сучасних викликів. Компанія рухається за розробленими та узгодженими заздалегідь протоколами, що дозволяє випереджати проблеми і не займатися «гасінням пожеж». В 2024 році компанія була сконцентрована на оздоровленні бізнесу, що допомогло оптимізувати операційні процеси та ресурси, покращити бізнес-показники. Разом із тим безпека співробітників та клієнтів залишається незмінним пріоритетом. Тому в мережі свідомо йшли на збитки, неухильно дотримуючись правила зачиняти магазини під час повітряних тривог.

Про перехід в онлайн-формат

Закриття гіпермаркетів у Запоріжжі та Кривому Розі було зумовлене завершенням договорів оренди. Водночас присутність у цих регіонах зберігається через онлайн-продажі та доставку. Перехід в онлайн-формат став певним кроком стратегії, що дозволяє працювати ефективніше та відповідати новим споживчим звичкам. Як тільки безпекова ситуація покращиться, вивчатимуться можливості відновлення діяльності магазинів мережі в низці українських міст, зокрема у Харкові, Запоріжжі та Кривому Розі.

Про ТЦ Auchan Україна

Зараз компанія має у власності чотири торгові центри загальною площею 113 000 кв. м. Це ТЦ Rive Gauche, ТЦ Почайна, ТЦ Біличі та ТЦ Чернігівська, де працює близько 200 орендарів. Окрім того, є 10 земельних ділянок площею більше 25 га в Києві та дві ділянки в Одеській області (13,2 га). Це чудова можливість для співпраці, тож компанія відкрита до залучення надійних партнерів для подальшого розвитку цих ділянок.

Auchan Україна: 926 млн грн податків за 2024 рік та конструктивний діалог з державою

Про власні торгові марки

Українці все частіше обирають ВТМ завдяки вигідному поєднанню ціни та якості. У 2024 році додали 600 нових товарів, понад половину з них виробляють в Україні. Це невід’ємна частина стратегії Auchan – підтримка місцевого бізнесу та купівельної спроможності українців. Серед найбільш динамічних категорій – продукти харчування. У 2024 році ТМ «Червона пташка» завоювала золото Favorite Food & Drinks 2024, а сік Auchan, виготовлений на виробництві ТМ «Гадз», отримав нагороду Private Label-2024. Ритейлер продовжує розширювати ВТМ, посилюючи співпрацю з українськими виробниками та розвиваючи власний імпорт, щоб клієнти мали ще більше якісних і доступних товарів.

Про програму лояльності

Клієнти стають більш раціональними у виборі покупок, і ритейлер відповідає на ці зміни. У 2024 році 43,4% усіх чеків було здійснено з програмою лояльності, що на 5,7% більше, ніж у 2023-му. Тобто покупці шукають вигоду та активніше користуються бонусними пропозиціями. В мережі оновили програму лояльності, а також запустили пілотну програму «Вигідний Возик». Це комплексна ініціатива, що дозволяє сформувати споживчий кошик розумно і дозволити собі більше. Вона об’єднує знижки на популярні товари, ексклюзивні пропозиції для власників карток лояльності, акції «Бери більше – плати менше», а також вигідні умови для доставки «ДОДОму».

Про ініціативу Local Ukraine

Local Ukraine – форум, на якому вже вдруге Auchan Україна збирає представників бізнесу, влади та виробників, щоб дати їм можливість для діалогу та обміну досвідом. Мета цих зустрічей – не тільки адаптувати локальні господарства до європейських стандартів, а й навчити їх працювати в цій системі. Спочатку – співпраця з Auchan, далі – готовність до експорту. Наразі компанія сівпрацює з 50 фермерськими господарствами, 700 позицій їхніх товарів уже представлені в мережі. Наступний крок –  масштабування цієї моделі.

Про соціальну місію

На початку повномасштабного вторгнення головним завданням була екстрена допомога – продукти, гуманітарні вантажі, підтримка співробітників (за 2022 рік загалом на суму 47,9 млн грн допомоги). Зараз більше фокус на інтеграції ветеранів, працевлаштуванні людей з інвалідністю та перекваліфікації кадрів, при цьому продовжуючи усі гуманітарні та благодійні проєкти для населення та захисників. Загалом з початку повномасштабної війни компанія надала понад 59 млн грн допомоги. У 2024 році ця сума склала 3,44 млн грн, а також було передано 6,7 тонни товарів лікарням, дитячим будинкам, благодійним фондам, ЗСУ, Нацгвардії та поліції.

Крім того, Auchan Україна є ритейлером із найбільшим у країні відсотком працевлаштованих людей з інвалідністю (6,9%). Тут не просто надають роботу, а й навчають команди, як створювати комфортне середовище, де кожен почувається прийнятим.

У 2025-му продовжаться активності, що вже стали традиційними: «Дерево знань» з допомоги школярам, «Шкарпетуйся» на підтримку людей із синдромом Дауна, «Пробіг під каштанами», «Липень без пластику» та День Землі. Заплановані також проєкти з ментального здоров’я та ініціатива «Ялинка побажань», яка дарує свято тим, хто потребує цього найбільше. Через благодійний фонд «Auchan з тобою» надали понад 13,5 млн грн допомоги, з яких 765 000 грн у 2024 році.

Про плани на поточний рік

Є сподівання, що цей рік стане фінальним етапом оздоровлення бізнесу. За рік до початку повномасштабного вторгнення компанія була прибутковою (чистий прибуток 297 млн грн в 2021 році), але війна сильно вплинула на бізнес. Проте торік вдвічі скоротили збитки та ставиться амбітна мета зменшити їх ще вдвічі. Віримо, що 2025-й стане останнім роком війни, а для Auchan Україна – роком повернення до активного розвитку.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку