Forbes: як змінилися доходи і прибутки провідних продуктових мереж України

Forbes: як змінилися доходи і прибутки провідних продуктових мереж України

Сьогодні
  245
Костянтин Симоненко

У 2024 році найбільше зріс виторг у Файно Маркет – на 24,5%, на другому місці Novus із зростанням у 23%, але в асолютних цифрах лідерами по доходах і зростанню виручки залишаються АТБ і Сільпо. Єдине падіння показників зафіксовано в Auchan Україна: виторг цього ритейлера знизився на 7,6%.

Такі дані наводить видання Forbes.ua з посиланням на YouControl. Минулого року більшість великих продуктових ритейлерів змогли суттєво покращити свої показники, змінивши збитки на прибуток. Хоча деякі гіпермаркети, як показують цифри, все ще не можуть спрацювати «в плюс».

Зокрема, виторг найбільшої мережі АТБ у 2024 році зріс на 15,3%, до 208,9 млрд грн. Ритейлер вийшов зі збитку у 450,3 млн грн у прибуток в 3 млрд грн. У 2023 році виторг АТБ становив 181 млрд грн.

Виторг Fozzy Group (ТОВ «Сільпо-Фуд», ТОВ «Фора», ТОВ «Траш», ТОВ «Експансія») у 2024 році зріс на 12,8%, до 139,6 млрд грн проти 123,7 млрд грн в 2023-му. Мережа Сільпо вийшла зі збитку у 1,8 млрд грн у прибуток в 205,8 млн грн, а прибуток Фора зріс аж на 727,6% до 117 млн грн. Водночас прибуток ТОВ «Траш» впав на 79,7%, до 26,8 млн грн, а збиток Fozzy Cash & Carry (ТОВ «Експансія») зріс на 19,5%, до 472,6 млн грн.

Виторг Novus (ТОВ «Новус Україна») за минулий рік збільшився на 23%, до 29 млрд грн, що теж дозволило ритейлеру вийти зі збитку в 310,6 млн грн у прибуток в 561,1 млн грн. Виторг Novus у 2023 році становив 24,5 млрд грн.

Аналогічно Metro Cash & Carry (ТОВ «Метро кеш енд кері Україна») збільшив виторг за 2024 рік на 12,5%, до 28,7 млрд грн. Компанія вийшла зі збитку у 422,5 млн грн в прибуток 178,4 млн грн. Виторг ритейлера у 2023 році становив 25,5 млрд грн.

Виторг мереж Велика Кишеня та Велмарт (ТОВ «Фудком», ТОВ «Альвар» відповідно) у 2024 році зріс на 15,9%, до 21,1 млрд грн. Зокрема, прибуток Велика Кишеня знизився на 62,4%, до 116,6 млн грн, а Велмарт вийшов зі збитку у 19 млн грн в прибуток в 22,4 млн грн. Виторг ритейлера у 2023 році становив 18,2 млрд грн.

Попри збільшення виторгу на 14,3%, до 20 млрд грн, в мережі магазинів Varus (ТОВ «Омега») її прибуток знизився на 78,8%, до 30 млн грн. Виторг ТОВ «Омега» у 2023 році становив 17,5 млрд грн.

Обороти мережі Таврія В (ПП «Таврія-І», ПП «Таврія Плюс», ТОВ «Таврія-В») у 2024 році зросли на 9,5%, до 16,1 млрд грн. Сукупний прибуток ПП «Таврія-І» та ПП «Таврія Плюс» сягнув 167,2 млн грн, а ТОВ «Таврія-В» вийшла з прибутку в 1,9 млн грн у збиток в 23,1 млн грн. Виторг групи Таврія В у 2023 році становив 14,7 млрд грн.

Ритейлер Auchan Україна (ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет») у минулому році став єдиним, хто ще не зміг подолати збитковість своєї роботи. Так, у 2024 році виторг Auchan Україна знизився на 7,6%, до 10,1 млрд грн. Хоча ритейлеру вдалося значно скоротити збиток – на 36,7%, до 579,4 млн грн. У 2023 році виторг Auchan Україна становив 10,9 млрд грн.

Найкращі ж показники продемонструвала швидко зростаюча мережа Файно Маркет (ТОВ «Вересень Плюс»). Її виторг у 2024 році зріс на 24,5%, до 9 млрд грн. Прибуток ритейлера збільшився на 7,4%, до 188,4 млн грн. У 2023 році виторг ритейлера становив 7,2 млрд грн.

Нагадаємо, що в 2023 році виторг підприємств роздрібної торгівлі становив 1,5 трлн грн, що на 30% більше, ніж у 2022 році. Водночас цей показник перевищив на 7,1%, або на 100 млрд грн, рівень доходу ритейлу в 2021 році. Тоді він становив 1,4 трлн грн. Найбільший оборот у 2023 році згенерували продуктові ритейлери – 491,5 млрд грн, на другому місці – АЗС – 203 млрд грн. Втричі менше заробили DIY-ритейлери – 73,8 млрд грн. Магазини техніки й електроніки отримали 68,2 млрд грн, аптечні мережі – 41 млрд грн, мережі одягу та взуття – 16,8 млрд грн, інші ритейлери – 850 млн грн.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку