
Ринок складської нерухомості Києва показав високу динаміку в 2024 році


Володимир Поліщук, колишній топ-менеджер у таких мережах як Родинна ковбаска, Територія мінімальних цін і Жжук, засновник Must marketing agency, викладач бренд-менеджменту в Kyiv School of Economics та IT Step University розповів про зміну вподобань клієнтів у food ритейлі, важливість програми лояльності та інвестицій у технології.
У будь-якому сегменті ритейлу – техніка, fashion, медицина – маркетинг всюди працює за схожим принципом: аналіз, стратегія та реалізація. Основне – розуміти потреби споживачів і пропонувати рішення, які викликають емоції та підвищують лояльність. Наприклад, у мережі гаджетів Жжук ми стимулювали відвідування магазинів, відкривши кав’ярні. Це дало зростання продажів аксесуарів на 50%. У мережі Родинна ковбаска працювали над розширенням кулінарних пропозицій, додаючи нові категорії продуктів і власні торгові марки.
Технології змінюють споживчий досвід, додаючи зручність і швидкість. Смартфони розширюють взаємодію з ритейлом: через додатки, чат-боти та пуш-повідомлення бізнес може нагадувати про себе і залучати клієнтів, а через QR-коди покупці можуть швидко отримувати інформацію. А зважаючи на те, що українці швидко адаптуються до технологій, вибагливі до дизайну та зручності сайтів, тож компаніям потрібно інвестувати в цифрові інструменти, програми лояльності та автоматизацію.
До того ж наразі в Україні дефіцит кадрів, що стимулює бізнес до впровадження автоматизованих рішень, як-то каси самообслуговування.
Останніми роками спостерігається загальна тенденція: люди все рідше готують вдома, бо дедалі більше цінують зручність та швидкість. Це пов’язано зі зміною способу життя. Зростає кількість людей, які живуть самі. Тож сегмент кулінарії буде зростати.
До того ж програма лояльності може стати драйвером зростання продаж, але важливо, щоб вона була не просто бонусною, а базувалася на даних про клієнтів і пропонувати персоналізовані пропозиції. У моїй практиці ми сегментували базу клієнтів і надсилали релевантні повідомлення, що підвищувало конверсію до 18%. Лояльний клієнт завжди приносить більше, тому інвестиції в аналітику та IT-рішення окупаються.
Майбутнє — за автоматизацією та гібридними форматами. Водночас спілкування з людьми стане унікальним і цінним сервісом. Наша країна залишається потужним ІТ-центром, тому ми можемо очікувати на прориви саме у технологічних рішеннях.
Джерело: Retailers