Призначення року в ритейлі: IKEA в Україні, Intertop Ukraine, МХП, Nhood Ukraine, Мarket by mono, Фокстрот та інші
Головні зміни в керівництві українських компаній сфер рітейлу, девелопменту та суміжних галузей у минулому році.
IKEA в Україні
IKEA призначила нового директора в Україні. Ним став Юрій Приходько, який має понад 25 років професійного досвіду у наданні підтримки транснаціональним компаніям, які шукають можливості для розвитку в регіоні, а також широку експертизу в управлінні, зв’язках з органами державної влади та захисті ділових інтересів бізнесу. З 2017 року Юрій консультував IKEA у Південно-Східній Європі з питань розширення ринку та взаємодії із зацікавленими сторонами в Україні.
Основним фокусом уваги Юрія на новій посаді є зміцнення бренду ІКЕА в Україні та планування подальшого розвитку компанії на місцевому ринку. Хоча діяльність ІКЕА в Україні тимчасово призупинена, стійкий інтерес та амбіції компанії залишаються незмінними.
SPAR Україна та Наш Край
З 26 квітня мережі SPAR та Наш Край, які входять до складу інвестиційної групи VolWest Group, очолює новий генеральний директор Олександр Нехін.
Водночас попередній СЕО Віктор Мольченко відтепер обійматиме посаду директора з розвитку та відповідатиме за відкриття нових сучасних торговельних закладів, рестайлінг та ребрендинг наявних, а також за постійне впровадження інновацій у діяльність мереж.
Олександр Нехін має вагомий і різноманітний досвід роботи у сфері ритейлу. Починав карʼєру з продавця, а згодом пройшов усі управлінські щаблі: категорійний менеджер, керівник відділу збуту, операційний директор, комерційний директор тощо. Зокрема, він працював та здобував досвід у Fozzi, Мʼясна точка, Салют, дистриб’юторській компанії “Волиньторг-Галичина”.
Arricano в Україні
З 1 червня обов’язки керівника департаменту торгівельних площ групи компаній Arricano в Україні виконує Олена Швець.
Нова директорка відповідатиме за координацію та контроль роботи департаменту, управління договорами оренди, ефективну співпрацю з партнерами-орендарями.
Професійна практика Олени — це понад 16 років роботи на ринку торговельної нерухомості та управління торгівельними площами. Кар’єру у сфері комерційної нерухомості Олена Швець розпочала в 2007 році в київському ТЦ Альта Центр на посаді менеджера відділу оренди. За час професійної діяльності працювала з девелоперськими компаніями City Capital Group, UTG, АВЕК Холдинг, Рітейл Груп. У професійному портфоліо Олени робота з такими проєктами як ТРЦ Lavina Mall, Respublika Park, Ocean Plaza, маркет-молл Даринок, New Way та інші.
До призначення на посаду директорки департаменту торгівельних площ Олена Швець чотири роки працювала в компанії менеджером з оренди, зокрема доклала багато зусиль у формування якісного пулу орендарів торгівельного комплексу Сонячна Галерея, який розташований у Кривому Розі, підтримку компаній-партнерів та залучення нових орендарів в умовах війни.
За фахом Олена економістка, вищу освіту здобула у Європейському університеті фінансів, інформаційних систем, менеджменту та бізнесу. До приходу в групу компаній Arricano в Україні обіймала посаду комерційної директорки київського торгівельно-розважального центру New Way.
lifecell
Ісмет Язиджи, головний виконавчий директор lifecell, завершив свою діяльність у компанії. З моменту його призначення на посаду в травні 2017 року, пан Язиджи був ефективним керівником lifecell у період численних викликів, включаючи пандемію COVID-19 та повномасштабну війну.
Під керівництвом Ісмета Язиджи lifecell досяг значних успіхів. Дохід компанії у 2023 році зріс у 2.4 рази порівняно з 2016 роком (4.84 млрд грн проти 11.71 млрд грн), а показник EBITDA збільшився у 5 разів (1.36 млрд грн проти 6.8 млрд грн). Ринкова частка абонентів (активних протягом трьох місяців) підвищилася з 15,9% до 19,6%.
Компанія також побудувала понад 3000 нових базових станцій, що станом на зараз становить майже 30% мережі оператора. 15-річний неприбутковий бізнес успішно трансформувався у прибутковий, що врешті-решт призвело до його вигідного продажу відомій французькій компанії під час війни.
Поєднання стратегічного мислення, стійкості та інновацій під час каденції пана Язиджи не лише зміцнило позиції
МХП
У липні цього року Валерій Бондарь був призначений на посаду заступника CEO зі стратегічних маркетингових проєктів компанії МХП, в якій він почав працювати у червні минулого року на посаді радника голови правління з питань маркетингу.
До МХП Валерій 3,5 роки працював на посаді маркетинг-директора мережі магазинів АТБ, де разом з командою він запустив інтернет-магазин АТБ, проєкти з Таблеточками, вигадав “кіндер для дорослих”, мобільні ігри мережі та багато іншого.
Ще раніше Валерій працював в мережах супермаркетів Клас, Varus і Брусничка. А до приходу в роздрібну торгівлю він працював аналітиком CRM в футбольному клубі Шахтар (Донецьк).
ТРЦ Respublika Park
Новим директором департаменту оренди ТРЦ Respublika Park призначено Світлану Горюнову. До своїх нових посадових обов’язків вона приступила 1 серпня.
Її призначення на посаду директора департаменту оренди є частиною стратегії розвитку ТРЦ, спрямованої на посилення позицій на ринку комерційної нерухомості та знаменує наступний етап у розвитку ТРЦ, який досяг значних результатів під керівництвом команди на чолі з Оленою Яценко.
Олена працювала в Respublika Park понад чотири роки, останні два роки очолюючи комерційний напрямок ТРЦ та досягла на цій посаді вагомих результатів. За час її керівництва заповнюваність ТРЦ сягнула 85%. Навіть у складний воєнний час ТРЦ продовжував активно розвиватися, відкриваючи нові магазини та заклади, багато з яких є унікальними флагманами для українського ринку. Наразі у ТРЦ представлені всі ключові українські та міжнародні бренди, загальна кількість орендарів перевищила 340, а сам Respublika Park став одним з найвідвідуваніших торгових центрів столиці.
Світлана Горюнова, яка тепер очолить комерційний напрямок, має 12-річний досвід роботи у сфері розвитку та роздрібної торгівлі. До свого нового призначення вона обіймала посаду провідного менеджера комерційного відділу ТРЦ Respublika Park з серпня 2019 року. На цій посаді Світлана відповідала за розробку концепції торгового центру, координацію процесу оренди та оптимізацію планування простору.
Професійний шлях Світлани включає роботу в таких відомих торгових центрах, як Sky Mall у Києві та Donetsk City у Донецьку. Її експертиза охоплює широкий спектр питань: від пошуку орендарів та ведення переговорів до управління фінансовою звітністю та розробки маркетингових стратегій.
DVL
З 16 вересня 2024 року Сергія Терещука призначено на посаду технічного директора групи компаній DVL — об’єднаної платформи Датагруп-Volia-lifecell.
Сергій має понад 20 років міжнародного досвіду в розвитку стратегічних бізнес-інтересів компаній у телекомунікаційній сфері та успішного ведення і реалізації проєктів у складних ринкових умовах країн Європи та Центральної Азії, а також в управлінні глобальними та локальними командами та у веденні комерційних і технічних переговорів із клієнтами на різних рівнях.
До призначення на нову посаду, Сергій Терещук протягом двох років обіймав посаду генерального директора та регіонального менеджера компанії Ericsson в Україні, Вірменії та Грузії. На цій посаді він відповідав за операційні процеси Ericsson в трьох країнах та стратегії розвитку бізнесу, а також за налагодження відносин з державними органами та ключовими партнерами.
З 2014 по 2022 рік він обіймав посаду технічного директора Ericsson Україна та Центральна Азія й відповідав за стратегію просування технологій, розвиток мереж операторів та реалізацію ключових проєктів компанії. У період з 2005 по 2014 рік Сергій Терещук був технічним керівником проєкту lifecell в Ericsson Україна й впроваджував технічну та комерційну стратегію розвитку співпраці з компанією. З 2003 по 2005 рік, Сергій був проєктним менеджером у ZTE Ukraine, де планував і координував сертифікаційні проєкти, співпрацюючи з партнерами. З 2000 розпочав свою професійну кар’єру як керівник відділу експлуатації супутникової мережі в UkrSat.
Сергій Терещук закінчив Київський національний університет цивільної авіації, а також пройшов програму для керівників за напрямком покращення клієнтського досвіду у Лондонській школі бізнесу у 2023 році.
Intertop Ukraine
Український fashion-ритейл Intertop Ukraine призначив Антона Бокого на посаду Chief Marketing Officer. До цього маркетинг очолювала Марія Самплавська.
У компанії Антон Бокий обіймав посаду Head of Group Brand Marketing. Під його управлінням були реалізовані найгучніші омніканальні бренд-проєкти, розвинені масштабні колаборації в Private Brand, запущено новий напрямок — Retail Media, що відкрив додаткові можливості для монетизації та взаємодії з клієнтами.
Ключовими фокусами Антона Бокого на посаді Chief Marketing Officer будуть зміцнення позицій Intertop, як омніканального бренду, розвиток персоналізованого клієнтського досвіду, зокрема й через мобільний застосунок, та посилення партнерських колаборацій.
Будинок Іграшок
Операційною директоркою мережі магазинів Будинок Іграшок призначено Євгенію Олєнікову. Основними завданнями для топ-менеджерки в першу чергу стануть підвищення операційної ефективності магазинів та оптимізація бізнес-процесів мережі.
Загалом Євгенія має більше десяти років управлінського досвіду в міжнародному ритейлі. Раніше два з половиною роки Євгенія керувала операційним напрямком міжнародного бренду English Home, та більше п’яти років керувала мережею U.S. POLO ASSN. та Cacharel Україна на посаді Country Manager.
Nhood Ukraine
Новим комерційним директором Nhood Ukraine призначено Олену Забужко. До своїх нових посадових обов’язків вона приступила 9 жовтня. Про це компанія Nhood Ukraine повідомила на своїй сторінці у Facebook.
Основними завданнями топ-менеджерки стануть комерціалізація власних і зовнішніх об’єктів, залучення нових брендів та розвиток напрямку tenant representation.
Маючи понад 13 років досвіду в торгівельній нерухомості та управлінні комерційними об’єктами, Олена Забужко працювала над реалізацією та управлінням проєктів, зокрема Ритейл Парк Почайна та ТЦ Rive Gauche, а також очолювала комерційний напрямок БФК Gulliver.
Roshen
У жовтні стало відомо, що співвласник та ключовий керівник кондитерської корпорації Roshen Вʼячеслав Москалевський після 29 років роботи залишив керівництво компанією. У коментарі виданню Forbes він підтвердив, що не працює в Roshen з 1 червня.
Зокрема, 16 травня 2024 року Москалевського достроково позбавили повноважень члена наглядових рад чотирьох підприємств Roshen: Київської кондитерської фабрики, Кременчуцької кондитерської фабрики, Вінницької кондитерської фабрики, Вінницького молочного заводу.
“Влітку 2024 року склад дирекції компанії Roshen змінився. У Вʼячеслава Москалевського, який працював у Roshen із дня заснування, зʼявився наступник – Олександр Головащук. Він працює в Roshen на керівних посадах з 2008 року, поділяє принципи компанії та традиції управління, запроваджені в ній. Зараз Олександр Головащук обіймає посаду виконавчого директора, а Вʼячеслав Москалевський входить до наглядової ради”, – прокоментували у прес-службі Roshen.
Відомо, що новий очільник Roshen Олександр Головащук працював національним менеджером з продажів, був заступником директора з реалізації корпорації Roshen.
Москалевський досі залишається власником часток у кондитерському бізнесі через фонд Кондитерінвест. Йому належить по 13% у двох компаніях Roshen, таких як Центральноєвропейська кондитерська компанія та Український кондитерський холдинг. Також у нього 30% у фірмі Ритейл стар, контрольні частки у компаніях Евертрейд та Хант Пластик, фірмах Летичів агро, Галузинецький сад.
ЦУМ Київ
З 1 листопада 2024 року Галина Закревська призначена на посаду Chief Revenue Officer, на якій зосередиться на структуризації комерційного напрямку та проєктів з розвитку бізнесів компанії, а також синхронізації діяльності таких бізнес-моделей, як оренда, баїнг, ритейл, e-commerce, власні торгові марки та маркетинг.
Галина має досвід у розробці ритейл-концептів, налагодженні співпраці з орендарями однієї з найбільших мереж торгово-розважальних центрів України і загальний стаж 17 років роботи у сфері оренди торгівельної нерухомості.
У ЦУМ Київ Галина працює з 2017 року, почавши свій шлях з директорки з питань оренди. За цей час у головному універмазі столиці було відкрито такі успішні проєкти як Multiplex, Milk Bar, Aromateque, оновлено пул орендарів, збільшено дохідність напрямку оренди.
AMIC Energy
6 листопада новим генеральним директором ПІІ “АМІК Україна” став Гінтарас Маціяускас, перейнявши цю посаду у Аудриса Стропуса.
Гінтарас Маціяускас висококваліфікований топ-менеджер з більш ніж 20-річним міжнародним досвідом роботи в галузі нафтопродуктів та логістики, з успішною кар’єрою на керівних посадах у різних країнах, включаючи Фінляндію, росію та Литву.
Значну частину своєї кар’єри Гінтарас Маціяускас провів у Neste, одній з найбільших фінських компаній, де він відіграв ключову роль у розвитку бізнесу в Балтійському регіоні. Після успішних результатів у Литві Гінтарас був направлений координувати вихід компанії з ринку та продаж бізнесу Neste у Санкт-Петербурзі.
З серпня 2021 року до початку роботи в AMIC Energy, Гінтарас керував державною компанією в Литві – Susisiekimo Paslaugos, що займається управлінням громадським транспортом та розвитком інфраструктури для підвищення мобільності у Вільнюсі.
Мarket by mono
E-commerce-проєкт market by mono очолив IT-спеціаліст Артем Шевченко. Він є співзасновником компанії Hubber, яка свого часу розробляла програмне забезпечення для торгових інтернет-платформ компаній Алло, Епіцентр, Kasta, F.ua, OLX. Також він був у команді розробників інтернет-магазину Укрпошта.
Відомо, що над проєктом market by mono, який було запущено 21 жовтня, Шевченко працює з серпня 2023 року.
Hubber відомий своїми двома продуктами: Scallium – рішення, що дає змогу компаніям із нуля швидко створити маркетплейс та Hubber — платформа, яка поєднує постачальників товарів з одного боку та інтернет-магазини — з іншого.
Аптека Доброго Дня
Новим директором департаменту з персоналу Аптеки Доброго Дня стала Ганна Сива.
Ганна має майже 15-річний досвід роботи у сфері управління персоналом, зокрема, у банківській галузі та ритейлі.
Останні шість років вона обіймала посаду директора з персоналу мережі магазинів Prostor, де підвищувала операційну ефективність та займалась комплексним управлінням всіма HR-процесами у контексті стратегії розвитку бізнесу.
У мережі Аптека Доброго Дня сфокусується на стратегічному управлінні HR-процесами й допомагатиме компанії зростати через розвиток сервісної культури, збільшення показників залученості та підвищення задоволеності працівників. Основні завдання керівника – системний аналіз корпоративної культури, впровадження інструментів утримання працівників, оптимізація процесів рекрутингу та винагороди, створення умов для професійного зростання кожного співробітника.
Фокстрот
У грудні 2024 року управління по роботі з персоналом техноритейлера Фокстрот очолила Яна Якимович. Вона має понад 10 років досвіду у сфері HR, понад сім років працювала на керівних посадах у компаніях DIM, Marvel International Tobacco Group, Avalon, ЖЖУК. На посаді HR-директорки Фокстрот вона підсилить компанію експертизою в модернізації існуючих процесів, запуску актуальних проєктів із утримання і залучення персоналу тощо.
Ключові задачі керівниці напрямку по роботі з управління персоналом – утримання команди, оптимізація та модернізація існуючих процесів, а також впровадження змін відповідно до викликів сьогодення.
Фокстрот – один з найбільших українських ритейлерів за кількістю магазинів і продажами цифрової та побутової техніки. Бренд налічує 124 магазини у 66 містах та обласних центрах України, розвиває інтернет-магазин foxtrot.ua і мобільний застосунок. На кінець 2024 року кількість співробітників складає понад 3000 осіб.
Зазначимо, до листопада 2024 року посаду HRD компанії обіймала Тетяна Брюханова. Впродовж попередніх трьох років, і, зокрема, з початку повномасштабного вторгнення, за її керівництва організовано ефективну роботу з реорганізації HR-процесів, відновлення мотиваційних програм та навчання персоналу. У 2023 році стартувала робота над комплексною програмою реінтеграції ветеранів. Як результат, у липні 2024 року за створення сприятливих умов для ветеранів та ветеранок Фокстрот отримав відзнаку «Дружні до ветеранів» від профільної організації Veteran Hub.