Інноваційний ритейлер року: як технології та свідомість змінюють ринок

Інноваційний ритейлер року: як технології та свідомість змінюють ринок

1 день тому
  368
rau

Ритейл давно перестав бути виключно про продажі. Тепер це платформа для змін, яка об’єднує технології, соціальну відповідальність та екологічну свідомість. Номінація “Інноваційний ритейлер року” у рамках проемії RAU Awards 2024 дає змогу відзначити компанії, які не лише йдуть у ногу з часом, а й самі формують тренди.  

Цьогоріч до трійки переможців потраплять ті, хто впровадив інновації, що змінюють ринок та впливають на суспільство.  

Особливості номінації  

  • Період реалізації: з 1 вересня 2023 до 31 серпня 2024 року.  
  • Реалізація проекту: рішення має бути впровадженим або показати перші матеріальні чи інші вимірювані результати.  
  • Оцінка успіху: результати у цифрах, позитивний вплив на бізнес, клієнтів чи суспільство.  

Серед цьогорічних номінантів:

  • Foxtrot
  • Епіцентр
  • Adidas
  • Аптека АНЦ
  • Comfy
  • Famo
  • Varus
  • Територія мінімальних цін

Компанії самостійно подавали свої заявки на участь в конкурсі та заповнювали профайли. Знайомимо ваc з проєктами компаній-номінантів.

Foxtrot: Безбар’єрний Фокстрот

Foxtrot створив революційний проект для людей з порушенням слуху, інтегрувавши цифрові сервіси, які забезпечують рівні можливості комунікації. Онлайн-перекладачі жестової мови працюють як в магазинах (20 локацій у 14 містах), так і на сайті компанії.  

Результати:  

  • 100% покриття послугою онлайн-користувачів.  
  • >200 офлайн- та >100 онлайн-консультацій щомісяця.  
  • >1000 реєстрацій у програмі лояльності з використанням інноваційної технології DefID.  
  • Позитивний вплив на імідж компанії та популяризація ідеї безбар’єрного бізнесу. 

ФОТО ПРОЄКТУ

Епіцентр: зелена енергія як стратегія майбутнього

Епіцентр продовжує трансформувати свої торговельні центри в екологічні простори. Компанія встановила більше 10 000 сонячних панелей на дахах шести центрів у Києві та Вінниці, що дозволяє замінити до 30% енергоспоживання.  

Результати:  

  • Зниження обсягів викидів CO₂ на кілька мільйонів тонн на рік.  
  • Енергоефективність та автономність для підтримки безперебійної роботи бізнесу.  
  • Розвиток інфраструктури для електромобілів через власну мережу зарядних станцій Е1.  

ФОТО ПРОЄКТУ

Територія мінімальних цін: Гейміфікована система безперервного дистанційного навчання

Компанія впровадила систему дистанційного навчання для продавців-мерчандайзерів, яка включає стандарти мерчендайзингу та знання про товари. Формат навчання максимально зручний завдяки відео- та аудіоконтенту, доступному 24/7. Це значно скоротило витрати часу та ресурсів на навчання:

  • Час навчання: скорочення вдвічі (з 6 до 3 місяців).
  • Економія ресурсів: замість 8 тренерів навчанням займається 4 співробітники.
  • Ефективність персоналу: залученість до системи навчання сягнула 96%.

Результати:

  • Підвищення конверсії, середнього чека та частоти покупок.
  • Зростання рівня утримання клієнтів і повторних покупок.

ФОТО ПРОЄКТУ

Famo: Help Desk на основі ШІ, Jira та Telegram-бота

Компанія інтегрувала Telegram-бот, що автоматизував процес створення запитів до Help Desk для 400+ користувачів. Основні покращення:

  • Замість 4-5 хвилин створення заявки займає лише секунди.
  • Штучний інтелект підвищив якість формування запитів.
  • 34% запитів тепер надходять через бот, що спростило адміністрування.

Результати:

  • Кількість запитів зросла на 17%.
  • Проста й зручна система значно підвищила задоволеність співробітників.

ФОТО ПРОЄКТУ

Varus: Scan&Go

 

Сервіс Scan&Go дозволяє клієнтам сканувати штрихкоди товарів у смартфоні, формувати віртуальний кошик та оплачувати покупки без черг. Мета — оптимізувати роботу кас та підвищити задоволеність клієнтів у години пік.

Результати:

  • Зменшення скарг на черги.
  • До 5% клієнтів магазинів використовують сервіс.
  • Завантаження мобільного додатку зросло на 18% після персональних рекомендацій.

ФОТО ПРОЄКТУ

Comfy: Цифровізація операційних процесів

 

Впровадження цифрових рішень (оновлена POS-система, онлайн-оплати через QR-код) для оптимізації роботи магазинів. Нові технології дозволили:

  • Завершувати 20% транзакцій онлайн без каси.
  • Підвищити продуктивність у пікові години та під час акцій.

Результати:

  • Скорочення часу обслуговування клієнтів.
  • Підвищення зручності покупок.

ФОТО ПРОЄКТУ

Adidas: Діджиталізація ритейлу

Компанія запустила мобільний додаток adidas APP, діджитал-вітрини та нову POS-систему для забезпечення омніканальності.

Результати впровадження:

  • Мобільний додаток: 30% продажів від e-commerce, 60 000 завантажень, середній рейтинг 4.8.
  • Діджитал-вітрини: Встановлено 60+ екранів у магазинах, планується ще 20.
  • POS-система: Фундамент для інтеграції цифрових цінників.

ФОТО ПРОЄКТУ

Мережа аптек АНЦ: Лікомати

Лікомати — безконтактні пункти видачі замовлень, що дозволяють клієнтам забирати товари самостійно. 

  • У мережі встановлено 200 пристроїв.
  • 700 000 клієнтів скористалися послугою.
  • Щотижня через лікомати проходить 37 500. замовлень.

Загальний результат: підвищення зручності для клієнтів, скорочення черг та витрат на персонал.

ФОТО ПРОЄКТУ

Чому це важливо?  

Інновації в ритейлі не лише створюють новий клієнтський досвід, а й формують майбутнє. Ті, хто готовий вкладати в технології та соціальні проекти, отримують не лише матеріальну вигоду, але й довіру своїх клієнтів.  

Номінація “Інноваційний ритейлер року” підкреслює, що успіх у сучасному світі — це не тільки продажі, а й здатність бути корисним суспільству та планеті. 

Незалежно від результатів, ці проєкти вже надихають ринок на сміливі зміни, доводячи, що ритейл — це не просто бізнес, а мистецтво створення вражень.

Уже 5 грудня під час церемонії дізнаєтеся імена переможців. Реєструйтеся на  RAU Awards 2024, щоб підтримати номінантів та поспілкуватися з колегами по ринку.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку