Інноваційний ритейлер року: як технології та свідомість змінюють ринок

Інноваційний ритейлер року: як технології та свідомість змінюють ринок

03.12.2024 09:32
  1230
rau

Ритейл давно перестав бути виключно про продажі. Тепер це платформа для змін, яка об’єднує технології, соціальну відповідальність та екологічну свідомість. Номінація “Інноваційний ритейлер року” у рамках проемії RAU Awards 2024 дає змогу відзначити компанії, які не лише йдуть у ногу з часом, а й самі формують тренди.  

Цьогоріч до трійки переможців потраплять ті, хто впровадив інновації, що змінюють ринок та впливають на суспільство.  

Особливості номінації  

  • Період реалізації: з 1 вересня 2023 до 31 серпня 2024 року.  
  • Реалізація проекту: рішення має бути впровадженим або показати перші матеріальні чи інші вимірювані результати.  
  • Оцінка успіху: результати у цифрах, позитивний вплив на бізнес, клієнтів чи суспільство.  

Серед цьогорічних номінантів:

  • Foxtrot
  • Епіцентр
  • Adidas
  • Аптека АНЦ
  • Comfy
  • Famo
  • Varus
  • Територія мінімальних цін

Компанії самостійно подавали свої заявки на участь в конкурсі та заповнювали профайли. Знайомимо ваc з проєктами компаній-номінантів.

Foxtrot: Безбар’єрний Фокстрот

Foxtrot створив революційний проект для людей з порушенням слуху, інтегрувавши цифрові сервіси, які забезпечують рівні можливості комунікації. Онлайн-перекладачі жестової мови працюють як в магазинах (20 локацій у 14 містах), так і на сайті компанії.  

Результати:  

  • 100% покриття послугою онлайн-користувачів.  
  • >200 офлайн- та >100 онлайн-консультацій щомісяця.  
  • >1000 реєстрацій у програмі лояльності з використанням інноваційної технології DefID.  
  • Позитивний вплив на імідж компанії та популяризація ідеї безбар’єрного бізнесу. 

ФОТО ПРОЄКТУ

Епіцентр: зелена енергія як стратегія майбутнього

Епіцентр продовжує трансформувати свої торговельні центри в екологічні простори. Компанія встановила більше 10 000 сонячних панелей на дахах шести центрів у Києві та Вінниці, що дозволяє замінити до 30% енергоспоживання.  

Результати:  

  • Зниження обсягів викидів CO₂ на кілька мільйонів тонн на рік.  
  • Енергоефективність та автономність для підтримки безперебійної роботи бізнесу.  
  • Розвиток інфраструктури для електромобілів через власну мережу зарядних станцій Е1.  

ФОТО ПРОЄКТУ

Територія мінімальних цін: Гейміфікована система безперервного дистанційного навчання

Компанія впровадила систему дистанційного навчання для продавців-мерчандайзерів, яка включає стандарти мерчендайзингу та знання про товари. Формат навчання максимально зручний завдяки відео- та аудіоконтенту, доступному 24/7. Це значно скоротило витрати часу та ресурсів на навчання:

  • Час навчання: скорочення вдвічі (з 6 до 3 місяців).
  • Економія ресурсів: замість 8 тренерів навчанням займається 4 співробітники.
  • Ефективність персоналу: залученість до системи навчання сягнула 96%.

Результати:

  • Підвищення конверсії, середнього чека та частоти покупок.
  • Зростання рівня утримання клієнтів і повторних покупок.

ФОТО ПРОЄКТУ

Famo: Help Desk на основі ШІ, Jira та Telegram-бота

Компанія інтегрувала Telegram-бот, що автоматизував процес створення запитів до Help Desk для 400+ користувачів. Основні покращення:

  • Замість 4-5 хвилин створення заявки займає лише секунди.
  • Штучний інтелект підвищив якість формування запитів.
  • 34% запитів тепер надходять через бот, що спростило адміністрування.

Результати:

  • Кількість запитів зросла на 17%.
  • Проста й зручна система значно підвищила задоволеність співробітників.

ФОТО ПРОЄКТУ

Varus: Scan&Go

 

Сервіс Scan&Go дозволяє клієнтам сканувати штрихкоди товарів у смартфоні, формувати віртуальний кошик та оплачувати покупки без черг. Мета — оптимізувати роботу кас та підвищити задоволеність клієнтів у години пік.

Результати:

  • Зменшення скарг на черги.
  • До 5% клієнтів магазинів використовують сервіс.
  • Завантаження мобільного додатку зросло на 18% після персональних рекомендацій.

ФОТО ПРОЄКТУ

Comfy: Цифровізація операційних процесів

 

Впровадження цифрових рішень (оновлена POS-система, онлайн-оплати через QR-код) для оптимізації роботи магазинів. Нові технології дозволили:

  • Завершувати 20% транзакцій онлайн без каси.
  • Підвищити продуктивність у пікові години та під час акцій.

Результати:

  • Скорочення часу обслуговування клієнтів.
  • Підвищення зручності покупок.

ФОТО ПРОЄКТУ

Adidas: Діджиталізація ритейлу

Компанія запустила мобільний додаток adidas APP, діджитал-вітрини та нову POS-систему для забезпечення омніканальності.

Результати впровадження:

  • Мобільний додаток: 30% продажів від e-commerce, 60 000 завантажень, середній рейтинг 4.8.
  • Діджитал-вітрини: Встановлено 60+ екранів у магазинах, планується ще 20.
  • POS-система: Фундамент для інтеграції цифрових цінників.

ФОТО ПРОЄКТУ

Мережа аптек АНЦ: Лікомати

Лікомати — безконтактні пункти видачі замовлень, що дозволяють клієнтам забирати товари самостійно. 

  • У мережі встановлено 200 пристроїв.
  • 700 000 клієнтів скористалися послугою.
  • Щотижня через лікомати проходить 37 500. замовлень.

Загальний результат: підвищення зручності для клієнтів, скорочення черг та витрат на персонал.

ФОТО ПРОЄКТУ

Чому це важливо?  

Інновації в ритейлі не лише створюють новий клієнтський досвід, а й формують майбутнє. Ті, хто готовий вкладати в технології та соціальні проекти, отримують не лише матеріальну вигоду, але й довіру своїх клієнтів.  

Номінація “Інноваційний ритейлер року” підкреслює, що успіх у сучасному світі — це не тільки продажі, а й здатність бути корисним суспільству та планеті. 

Незалежно від результатів, ці проєкти вже надихають ринок на сміливі зміни, доводячи, що ритейл — це не просто бізнес, а мистецтво створення вражень.

Уже 5 грудня під час церемонії дізнаєтеся імена переможців. Реєструйтеся на  RAU Awards 2024, щоб підтримати номінантів та поспілкуватися з колегами по ринку.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Київстар та Mastercard розпочинають стратегічну співпрацю для розвитку інноваційних технологій та цифрової економіки

Київстар та Mastercard розпочинають стратегічну співпрацю для розвитку інноваційних технологій та цифрової економіки

Провідний український оператор електронних комунікацій Київстар та глобальна технологічна компанія Mastercard уклали...
time icon  
  42
Усі новини ринку