Листопадові розпродажі: що купуватимуть українці та в якій кількості
Два найбільші розпродажі року проходять у листопаді – Всесвітній день шопінгу 11 листопада та Чорна п’ятниця 29 листопада. За прогнозами партнерської мережі Admitad, цього року українці здійснять на 15-20% більше покупок під час розпродажів при загальному зростанні онлайн-продажів в країні на 19% у 2024 році.
Експерти Admitad вивчили понад 200 мільйонів замовлень по всьому світу і понад 6 мільйонів замовлень в Україні за 2023 та 2024 роки – як під час звичайного періоду, так і під час листопадових розпродажів. Бренди вже розпочали підготовку, адже щороку конкуренція за кожного покупця стає все жорсткішою.
Як проходитимуть розпродажі
Щороку бренди все більше відходять від конкретних дат. Значення таких днів, як 11.11 чи Чорна п’ятниця, поступово зменшується – період «розігріву» знижками та спеціальними пропозиціями починається раніше, іноді за 2-3 тижні до події. Основний період розпродажів також «розмивається» з 1-3 днів до тижня і більше.
Ця тенденція закріпилася минулого року, а у 2024 році компанії також планують не точкові знижки, а цілий період підвищеної активності клієнтів з хвилями спеціальних пропозицій для певних категорій товарів. Продавці налаштовані з помірним оптимізмом: кількість онлайн-покупок, за підрахунками Admitad, зросла на 19% у 2024 році, а витрати українців на ці покупки – на 7%. Це дозволяє брендам розраховувати на хороший попит і під час розпродажів.
Які товари будуть у попиті серед українців
Щороку роль маркетплейсів під час розпродажів зростає. Минулого року на них припадало понад 65% всіх онлайн-покупок на Чорну п’ятницю порівняно з 55% у звичайний період. Цього року частка покупок через них зросла до 58%, це означає, що під час розпродажів їхня частка, ймовірно, перевищить торішній показник.
Основні категорії товарів, які, за підрахунками Admitad, залучили найбільшу частку продажів у 2023 році, включають: електроніку (27%), товари для дому та саду (15,2%), моду (13%), косметику та здоров’я (9%), інструменти (7,8%) і товари для автомобілів (6,6%).
Іграшки та хобі (+79%), інструменти (+65%), товари для автомобілів (+58%) та товари для дому та саду (+54%) продемонстрували найбільше зростання кількості продажів порівняно зі звичайним періодом.
Брендам також варто враховувати нові тенденції у потребах клієнтів. Наприклад, цього року продажі у категорії доставки їжі та продуктів зросли більш ніж на 80%. Під час розпродажів багато українців звертатимуть увану на продукти з тривалим терміном зберігання та загалом будуть здійснювати покупки наперед. Деякі покупці роблять покупки за вигідними цінами заздалегідь для святкового столу на Різдво та Новий рік.
Ще один рекордсмен зростання цього року – засоби особистої гігієни та ліки. Продажі в цій категорії в Україні зросли на 29% у 2024 році. Далі йдуть товари для дому та ремонту (+25%), інструменти (+23%), онлайн-ігри (+20%) та одяг та взуття (+18%). Серед онлайн-сервісів безперечним лідером зростання у 2024 році стали сервіси з відтворення музики та фільмів, продажі яких збільшилися на понад 30%.
Промокоди, кешбек та контент – ключ до успіху брендів
Минулого року частка замовлень із використанням кешбеку під час розпродажів перевищила 25%, а у 2024 році, за даними Admitad, українці отримали кешбек за 34% покупок. Наявність магазину на кешбек-сторінці або можливість отримати кешбек за певний товар стали одним з основних факторів, що впливають на рішення про покупку.
Іншим проявом тренду «розумного шопінгу» є зростання важливості купонів та промокодів. Їхня частка у загальній кількості замовлень у 2024 році зросла до 16%. Хоча ці інструменти не є новими для брендів, способи їх використання зазнали змін, як через посилення регулювання персональних даних, так і через бажання брендів підвищити їх ефективність.
Контент-платформи – онлайн-медіа, соціальні мережі та месенджери – також відіграватимуть ключову роль у залученні клієнтів цього року. Контентні сайти та соціальні мережі забезпечать понад 20% і 7% від усіх залучених продажів в Україні у 2024 році відповідно. Telegram активно зростає у сфері електронної комерції – якщо на Чорну п’ятницю 2023 року на нього припадало лише 6,7% продажів, то цього року його частка зросла до 11%.