Планета дякує: економія компаній від використання електронних чеків та інші переваги

Планета дякує: економія компаній від використання електронних чеків та інші переваги

Сьогодні
  44
Валерія Байда

З моменту переходу на програмі PPO мережа Фокстрот зекономила 10 млн грн додаткових витрат та 1500 км касової стрічки, економія в мережі Eva на паперовій касовій стрічці близько 4 млн гривень, а в мережі Антошка витрати компанії, пов’язані з фіскалізацією, скоротилися на 60%.

Використання програмної каси відкриває для компаній широкі можливості. Адже видача чека дублюється на всіх можливих ресурсах: в особистому кабінеті на сайті, чат-боті, SMS, серверах ДПС і фіскалізатора. Прийняття законів, що ввели у законодавче поле можливість використання пРРО, звісно, полегшують ведення бізнесу та здешевлюють бізнес-процеси, проте, як каже Василь Гриб, начальник відділу технічної підтримки продажів мережі Фокстрот, тепер державі і суспільству треба винайти спосіб контролю за тим, щоб фіскальні чеки видавали всі гравці ринку.

Кейси українських мереж переходу на програмні пРРО

Омніканальний ритейлер Фокстрот у 2020 році розпочав перехід з традиційних кас на програмні реєстратори розрахункових операцій (пРРО). Уже за рік, наприкінці 2021-го, їхня доля сягала вже 90% – у роздрібних магазинах та офіційному інтернет-магазині foxtrot.ua. А на початку 2022 року повністю відмовився від усіх 500+ касових апаратів, всюди під’єднавши програмні каси Checkbox. «Крім того, саме наявність програмної каси багато в чому забезпечує роботу роздрібних точок незалежно від наявності світла. Покупці можуть користуватися методами з QR-оплати у зв’язці з пРРО, а продавці – приймати оплати поруч із магазинами, у сховищах під час тривог», – коментує Василь Гриб, начальник відділу технічної підтримки продажів мережі Фокстрот.

І за чотири роки, з моменту переходу на програмні пРРО (листопад, 2020-го), зекономлено 1500 км касової стрічки. У перерахунку на аркуші А4 – це майже 620 тонн збереженої деревини. Крім того, як кажуть в мережі, у перші тижні повномасштабної війни електронні чеки дали змогу запобігти проблемі із постачанням паперу для друку чеків. Також заощадили понад 10 млн гривень додаткових витрат (в перерахунку на 3-4 роки) на обслуговуванні класичного обладнання, яке швидко зношувалося. Якщо ж перерахувати вартість обслуговування фізичної і програмної каси, то ця сума ще збільшиться.

Коли в мережі Eva впроваджували електронні чеки, знадобився певний час, щоб люди почали сприймати електронний чек як повний рівноцінний аналог фізичного. Ще один обмежувальний фактор – технічний, адже не всі клієнти користуються смартфонами та інтернетом, не всі готові встановити додаток або долучитися до ботів у Viber чи Telegram. Проте наразі в електронному вигляді відправляють до 70% чеків, найбільше – у столиці. «Економія на паперовій касовій стрічці наразі складає близько 4 млн гривень на рік», – коментує Віктор Средній, операційний директор мережі магазинів Eva.

Мережа Антошка розпочала активно цікавитись пРРО ще на початку 2021 року, проте війна трохи внесла корективи у терміни впровадження. Тож восени 2022 року запрацювала перша каса інтернет-магазину з підстраховкою у вигляді залізної каси. Але вже за два місяці залізну касу теж замінили на програмну. Потім стався одномоментний перехід на програмні каси усієї мережі офлайн-магазинів – понад 70 кас.

«Рішенням запровадити пРРО ми залишилися задоволеними, оскільки досвід роботи з залізом був не з приємних: часті зависання та неможливість полагодити все швидко й на місяці, довга процедура реєстрації, витрати на обслуговування і ремонт. У цілому витрати компанії, пов’язані з фіскалізацією, скоротилися на 60%. Також у планах мережі – впровадити новітні каси самообслуговування та портативні каси для зменшення черг», – коментує Олександр Маркевич, директор ІТ-департаменту мережі Антошка.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку