Новини логістики та e-commerce: Нова пошта в Австрії, Укрпошта з Amazon, розширення Rozetka та інше
Нова пошта вийшла на ринок Австрії з власною кур’єрською доставкою, Укрпошта хоче організувати доставку товарів з Amazon в Україну, продовжується розширення мережі магазинів Rozetka, нова послуга доставки комерційних вантажів з Південної Кореї від Meest China, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Плани Укрпошта: 23 сортувальні центри в 2024 році та доставка товарів з Amazon у 2025-му
Як повідомляє Liga.net, Укрпошта до кінця 2024 року планує відкрити загалом 23 нові сортувальні центри у різних регіонах України, що дозволить скоротити строк доставлення до одного дня в 98,8% міст. За словами CEO компанії Ігоря Смілянського, нові об’єкти включатимуть сім великих хабів та 17 сортувальних центрів у регіонах.
Також Укрпошта веде перемовини з USPS – поштовою службою США, щоб відкрити можливість для доставлення до України товарів з Amazon. Гендиректор сподівається, що угода почне працювати вже 2025 року. Поки є домовленості з USPS тільки по дрібних пакетах, а по посилкам переговори планують завершити до 1 січня 2025-го. Угода відкриє можливість для виходу в Україну й інших великих маркетплейсів, зазначив Смілянський.
Нещодавно Укрпошта почала доставляти міжнародні посилки, які раніше йшли через Польщу, через Британію. Це дало змогу значно скоротити термін доставки. Також Укрпошта та Пошта Канади продовжили пільгові тарифи та домовились про пришвидшення доставки посилок із Канади до 27 000 населених пунктів в Україні, де працює Укрпошта.
Glovo запрацював в Павлограді
З початку вересня послуги Glovo можна замовити у Павлограді. Це перше місто на сході України, яке компанія запустила після початку повномасштабного вторгнення. Для містян у застосунку доступні замовлення із ресторанів, супермаркетів, магазинів та аптек, а також курʼєрська доставка. Наразі територія покриття Glovo в Павлограді складає такі райони: Центр, Приточилівка, ПШС, а також мікрорайон Підварки. Містяни можуть робити замовлення через застосунок з 10:00 до 21:00. Нагадаємо, в Україні Glovo розпочав роботу у жовтні 2018 року і наразі представлений у 36 містах.
Плюс ще чотири міста на карті сервісу Bolt Food
У вересні сервіс доставки їжі Bolt Food запустився у містах Полтава, Кривий Ріг, Кременчук, Павлоград. Зробити замовлення в додатку можна з 10.00 до 21.00. У цьому році сервіс святкує свою п’яту річницю. Перше замовлення було виконано в місті Таллінн, Естонія, 21 серпня 2019 року. Зараз Bolt Food працює у понад 100 містах по всьому світу, включаючи 16 міст України. Bolt Food працює в Україні з 2020 року, забезпечуючи доставку готових страв і продуктів у шістнадцяти містах: Київ, Харків, Одеса, Дніпро, Львів, Вінниця, Бориспіль, Бровари, Ірпінь, Буча, Івано-Франківськ, Черкаси, Рівне, Чернівці, Хмельницький, Житомир.
Нова пошта вийшла на ринок Австрії з власною кур’єрською доставкою
Як повідомили RAU в прес-службі компанії, це 15-та країна, де запрацювала Нова пошта. Термін доставки з України — від п’яти днів, по Австрії та в інші європейські країни — від одного дня. Як зазначив СEO Nova Post Europe Олександр Лисовець, Нова пошта вперше змінила формат і вийшла на ринок країни з винятково адресною доставкою. По Відню доставляють кур’єри Нова пошта, а решту території країни обслуговує партнер — компанія GLS. Відтепер клієнти Нова пошта можуть замовити адресну доставку документів та посилок з України на будь-яку адресу в Австрії, між населеними пунктами Австрії та з Австрії до інших європейських країн. Крім того, кур’єр може забрати оплачене та запаковане відправлення з будь-якої адреси в країні для подальшої доставки. До доставки приймаються відправлення вагою до 30 кг та вартістю до 150 євро (7000 грн). Послуга доступна як для приватних осіб, так і для представників бізнесу.
Авіакомпанія Supernova Airlines групи компаній Nova (Нова пошта) виконала перший рейс на власному літаку
18 вересня 2024 року авіакомпанія Supernova виконала перший рейс на власному на літаку Boeing 737-800SF під прапором України, з українськими реєстраційними знаками UR-NPA. Політ здійснили між європейськими містами. Це був сертифікаційний політ – один із завершальних кроків у процесі запровадження Державіаслужбою України літака типу Боїнг 737-800SF до сертифіката експлуатанта авіакомпанії Supernova. Про це повідомила прес-секретар групи компаній Nova Ольга Бабуріна. Авіакомпанія планує розпочати регулярну комерційну експлуатацію літака в зимовому сезоні 2024-2025 року.
Нова пошта запустила новий мобільний застосунок
20 вересня Нова пошта презентувала новий мобільний додаток, над яким працювала рік. Інвестиції склали $1,7 млн. Новий застосунок є єдиним для всіх країн, де присутні відділення Нова пошта. Нагадаємо, наприкінці 2022 року Нова пошта почала експансію за кордон. Тоді створили базовий застосунок для європейських країн, де були стандартні функції. «Мобільний застосунок та його можливості стали нашою найсильнішою конкурентною перевагою», – зазначає СЕО компанії Олександр Бульба. Так, через додаток можна бачити точне місце перебування чи пересування посилки в реальному часі. Також новинкою для європейського ринку стала можливість управління посилками онлайн, наприклад, створити накладну для відправлення вдома без необхідності іти у відділення. Ще в новому застосунку з’явився цифровий помічник Сенді, який може допомогти користувачу у всіх функціях, як-то: відкрити поштомат, відстежити посилку тощо.
Глобальна електронна комерція: ключові цифри та тренди e-commerce 2024
B2B платформа Sellers Commerce зібрала воєдино основні статистичні показники, які характеризують стан світової електронної комерції в 2024 році. Наразі третина населення світу (2,71 млрд людей) робить покупки в інтернеті, що забезпечує оборот галузі в $6 трлн, які до 2027 року перетворяться на $8 трлн. Тобто електронна комерція стає все більш вигідним вибором для ритейлерів у всьому світі. Очікується, що до кінця 2024 року 20,1% роздрібних покупок будуть здійснюватися онлайн. До 2027 року ця частка зросте до 22,6%. Станом на 2024 рік у світі існує 26,6 млн сайтів електронної комерції, що на 3,83% більше, ніж у попередньому році.
Sinsay, Kasta, Answear в топі fashion-застосунків на ринку України – дослідження Promodo
Команда Promodo проаналізувала ситуацію на українському ринку fashion-застосунків та випустила дослідження. За його даними, у 2023 році кількість онлайн-покупок в категорії fashion зросла вже до 20% — і напрям продовжує набирати обертів. В Україні зростання не таке стрімке, однак купувати одяг та взуття в інтернеті стало вже звичкою для українців. Багато великих брендів своє подальше зростання в онлайн пов’язують саме із розвитком мобільного застосунку. Причина проста — мобільна комерція зростає вдвічі швидше за інтернет-комерцію.
На мобільному ринку саме fashion-ритейлери є локомотивом своєї групи та превалюють у кількості. Топ застосунків fashion на ринку України влітку 2024 року включає Sinsay, Kasta, Answear, Intertop. Ці застосунки мають високу оцінку — вище 4, та з початку липня 2024 року суттєво набирають оберти за кількістю завантажень.
Rozetka відкрила ще чотири нові магазини
Фахівець з маркетингу Rozetka Олена Распутная на своїй Facebook-сторінці надала інформацію по нових локаціях Rozetka. За підсумками вересня найбільший онлайн-ритейлер України відкрив ще чотири нові точки видачі, станом на 1 жовтня вже 493 магазини Rozetka працюють в 147 містах України. Зокрема, нові магазини Rozetka знаходяться за адресами:
- Кривий Ріг, вул. Алмазна, 22
- Вінниця, вул. Келецька, 118
- Київ, просп. Воскресенський, 34/2
- Луцьк, вул. Рівненська, 4.
В магазині можна скористатися примірочною, повернути з замовлення те, що не підійшло, придбати з полиць напої і товари. До кінця року ритейлер планує відкриття в багатьох нових населених пунктах, де ще немає Rozetka. Зокрема, за словами директорки мережі офлайн-магазинів Rozetka Олени Заболотної, з 2022 року Rozetka відкрила 13 нових магазинів у прифронтових містах, а загалом там працює 39 точок та роботою забезпечена 171 людина. З початку повномасштабної війни мережа втратила чотири точки: три в Маріуполі, одну – в Бахмуті. Також призупинили роботу магазину у Покровську.
Онлайн-магазин Eva: результати п’яти років роботи
Директорка департаменту електронної комерції ТОВ «РУШ» (Eva та eva.ua) Олена Аннєнко розповіла про стратегії e-commerce та навела дані роботи онлайн-магазину еva.ua, якому цієї осені виповнюється п’ять років. Зараз онлайн-напрямок має понад 13 млн трафіку, понад 130 000 SKU (в той час, як асортимент офлайн-магазину становить більше 17 000 SKU). Щодня еva.ua отримує від 10 000 до 16 000 замовлень, доставлення яких відбувається протягом двох днів.
Повноцінний онлайн-магазин з’явився у листопаді 2019 року. А вже у 2023 році товарообіг сайту еva.ua становив на кінець року близько 2,5 млрд грн. Наразі інтернет-магазин доставляє 93% замовлень, але прагне підняти цей показник до 97%. Показник NPS eva.ua зараз становить 87%, але компанія продовжує працювати над його покращенням. Еva.ua багато інвестує у розвиток складської інфраструктури. Зараз ритейлер має два великих розподільчих центри у Львові та Броварах, а також невеличкий кур’єрський хаб у Дніпрі.
Meest China оголосила про нову послугу – доставку комерційних вантажів з Південної Кореї
У вересні 2024 року Meest China, міжнародна поштово-логістична компанія, яка входить у групу Meest, запустила доставку комерційних вантажів з Південної Кореї до України. Це стало логічним продовженням роботи на згаданому напрямку після налагодження доставки поштових посилок. Відтепер з’явилась опція більших вантажів – від 20 кг, що може зацікавить малий та середній ритейл-бізнес, а також замовлення для власного користування більш габаритних товарів.
Доставка з Кореї в Україну займає від 12 днів за умови доставки авіатранспортом та від 58 днів при доставці морем. Щодо тарифів, то передбачена ціна $13,9 /кг доставки авіа та $3,7/кг – морем. Митне оформлення включене у тариф.
Нагадаємо, наприкінці 2023 року компанія розпочала доставку із Південної Кореї замовлень із популярних маркетплейсів у вигляді поштових відправлень вагою до 20 кг та вартістю до 150 євро.