Максим Соколюк, Netpeak: Як реанімувати e-mail-маркетинг, якщо всі методи вже використано

Максим Соколюк, Netpeak: Як реанімувати e-mail-маркетинг, якщо всі методи вже використано

04.10.2024 08:30
  1152
Костянтин Симоненко

Маркетологи мають багато способів зв’язку зі своїми споживачами та аудиторією, але e-mail-маркетинг все ще залишається одним із найефективніших способів. Тож на практиці при мінімальних інвестиціях можна отримати дуже високу ефективність та окупність.

Чи не кожен користувач інтернету має електронну пошту, й близько 30% всіх користувачів читають e-mail-розсилки від брендів та компаній, з якими вони взаємодіяли раніше. За даними Litmus, e-mail-маркетинг приносить $36 за кожен витрачений $1, не вимагає великих вкладень на початку, але може приносити високий дохід. 

Head of Email & B2B Marketing Department в агентстві Netpeak Ukraine Максим Соколюк написав колонку для RAU про те, як прокачати e-mail&retention маркетинг, побудувати ефективний зв’язок з клієнтами, підвищивши конверсії й рентабельність бізнесу.

Вбивайте рутину, змусивши email-маркетинг працювати на вас

Впровадження широкої карти автоматизацій (тригерні сценарії, коли повідомлення надсилається контакту, який зробив певну дію або почав відповідати певним умовам) часто має недооцінений потенціал, який зараз починає використовуватись компаніями більше ніж раніше. Наприклад, для мультикатегорійного e-commerce автоматизація розсилок може генерувати до 90% усього доходу з розсилок. А за нашою внутрішньою статистикою, e-commerce проєкти отримують в середньому 63% усього доходу від розсилок. Водночас це не означає, що масові розсилки не працюють. Вони окуповують себе й виконують ряд додаткових важливих функцій: підтримка зв’язку з аудиторією, підвищення активності, просування конкретних категорій, товарів, акцій.

Розширення автоматизації це must have елемент для масштабування e-mail&retention маркетингу не тільки в ніші e-commerce. У автоматизацію в цілому можна інвестувати один раз, а далі тригерні сценарії приноситимуть постійний дохід. Приклади тригерів «Підтвердження підписки» та «Welcome», які було реалізовано для партнерів Netpeak Ukraine.

 

Перетворюйте нудьгу на захоплення, додавши трохи азарту

Промо листи формату “купи-купи” вже нікого не здивують, хоча і залишаються найпростішим способом просування конкретних категорій товарів та пропозицій. Все частіше набирають популярності більш нативні методи просування. Зокрема варто згадати про такий інструмент, як гейміфікацію в листах. Це окрема рубрика в масових e-mail-розсилках, листи якої включають нескладні ігрові механіки отримання бонусу, знижки чи промокоду підписником за розв’язання задачі, проходження квесту, тесту, гри, пошуку правильної відповіді на запитання тощо.

Ось як працює така механіка: 

  • На базу e-mail-адрес цільової аудиторії надсилається лист із пропозицією зіграти в гру, або ж пройти тест, чи знайти правильну відповідь й отримати за це бонуси у вигляді промокоду чи знижки.
  • Читач розсилки бере участь у грі та обирає (тисне на кнопку в листі) один із варіантів відповіді, той, який, на його думку, є правильним.
  • Далі спрацьовує тригерний сценарій у сервісі розсилок, який відправляє учаснику наступний лист, залежно від його вибору: привітання з успішним проходженням гри та промокодом, чи знижкою, іншим бонусом, або пропозицію повторити спробу, у разі, якщо його відповідь не була правильною.
  • Учасник, який отримав бонус, переходить з листа на сайт й може використати отриманий промокод чи знижку та здійснити покупку, або залишити заявку (робить цільову дію).

Дорослі, як і діти люблять ігри, фан і відпочинок. Тому інтерактивні листи з іграми, тестами, квестами цікавіші та залучають більше, ніж класичні акції та знижки. Ми змогли в цьому переконатися на десятках проєктів та різних цільових аудиторіях. Крім того, користувач, який отримав промокод, знижку, або бонус, внаслідок деяких мінімальних зусиль, докладених до проходження гри чи тесту, з більшою ймовірністю використає отриманий промокод, знижку, чи бонус, ніж аналогічний передплатник, який отримав промокод за “просто так”. Тут спрацьовує ефект “заслуженого бонусу” й “послідовності”: “Я взяв участь у грі, я переміг, я отримав нагороду, а отже, я заслужив і маю використати отриману нагороду”. Конверсія в покупку з листа з грою у 2.5 рази в середньому вища, ніж з класичного промо листа.

Приклади гейміфікації листів, які реалізували для партнерів.

За досвідом, рекомендую використовувати гейміфікації 1-2 рази на місяць до найбільш визначних інфоприводів (нова колекція, сезонний розпродаж, новий бренд на сайті тощо). Для балансу на кожні 4-6 класичних промо листів має припадати одна гейміфікація.

Розбивайте бар’єри на шляху до бездоганного клієнтського досвіду

Ще однією тенденцією, що набирає популярності, є використання омніканальної комунікації. Суть полягає в тому, щоб не обмежувати свою комунікаційну стратегію одним каналом (наприклад, e-mail), а використовувати всі доступні: e-mail, SMS, Viber, Web-push, Mobile-push, чат-боти, а також такі канали, як Instagram, Telegram, Viber, Facebook й WhatsApp.

Якщо говорити про механіки, що сприяють зростанню продажів і підвищенню лояльності клієнтів, можна виділити наступні:

в сегментації (комунікувати з аудиторією тим каналом, якому вона надає перевагу). У базі контактів може бути сегмент людей, що не читають e-mail листи, але добре реагують на Viber, або на повідомлення і чат-бот й навпаки. Отримавши статистику якому каналу комунікації надають перевагу користувачі, можна сегментувати розсилки, підняти конверсії та збільшити ефективність розсилок;

в охопленнях (вихід нових продуктів на ринок). Тут можна збільшити охоплення, надсилаючи повідомлення про новий бренд, колекцію, продукт всіма доступними каналами (хтось побачить e-mail, хтось Web-push тощо). Таким чином якомога більше людей дізнається про новинку;

в автоматизаціях (можна робити омніканальні сценарії). Наприклад, відправити “покинутий кошик” через e-mail, якщо користувач не прочитав, через певний час надіслати його через Viber тощо.

Нинішній 2024 рік диктує нові правила, тож щоб випереджати конкурентів та залучати більше клієнтів, краще утриматися від маркетингових кампаній в основі яких банальні листи, загублені десь між спамом й поштовим смітником.  Спілкуйтеся з клієнтами через їх улюблені канали, чи то електронна пошта, соціальні мережі, мобільні додатки чи чат-боти, заохочуйте до взаємодії за допомогою опитувань, вікторин, персоніфікованих рекомендацій та інтерактивних елементів й автоматизуйте ваші email-розсилки, щоб ваші читачі ставали вашими клієнтами.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку