Підсумки RAU Workshop «Ринок праці у ритейлі: трансформації й очікування» (+фото)

Підсумки RAU Workshop «Ринок праці у ритейлі: трансформації й очікування» (+фото)

27.09.2024 08:30
  797
Валерія Байда

Асоціація ритейлерів України спільно з robota.ua провели спеціалізований workshop, присвяченій нагальній темі  сьогодення  – які рішення компанії знаходять для подолання кадрового голоду, які спеціальності мають найбільший попит та чому вже зараз потрібно думати про повернення та адаптацію ветеранів.

Подія відбулася в Києві за адресою вул. Хрещатик, 25 в просторі Kyiv Hall. Було десять спікерів, а сам захід відвідало понад 90 людей, серед яких представники таких компаній як Puma, adidas, Алло, WOG, ОККО, Бажаємо здоров’я, Аптека Доброго Дня та 9-1-1, Агромат, Novus, Фора, Metro, Антошка, Pandora, Vodafone Retail, Lugera, Епіцентр, Вчасно  та інші.

Зауважимо, що взяти участь у workshop, які організовує RAU можуть лише члени та партнери. Таких заходів близько десяти на рік і тут обговорюються актуальні проблеми сьогодення, є можливість поспілкуватися з колегами, обмінятися контактами та досвідом.

Спочатку з вітальним словом до учасників звернулася CEO Асоціації ритейлерів України Оксана Приходько.

Далі з аналітикою ринку праці у ритейлі виступили Яна Єрмакова, керівниця відділу аналітики Retail Association of Ukraine  та Юлія Далібук, маркетинг-директорка robota.ua.

На фото: Яна Єрмакова

Спікерки констатували, що кадровий голод в Україні є. Проте вже кілька кварталів поспіль стабільно зростають кількості вакансій, а це означає, що ринок відновлюється. Наразі – 107% вакансій від довоєнного рівня, але за прогнозом в найближчі роки ці темпи дещо сповільняться.  

На фото: Юлія Далібук

На противагу позитивній динаміці з вакансіями, інша ситуація з резюме. Кількість кандидатів на ринку зменшується, тому все гостріше постає питання і залучення, і утримування співробітників. За кількістю резюме безумовним лідером вже кілька років поспіль залишається професія продавця-консультанта. Також у ТОП-5 стабільно тримаються водії.

Щодо заробітних плат, то в ритейлі ситуація виглядає більш оптимістично, ніж в інших галузях, оскільки останні кілька кварталів різниця між бажаними і пропонованими заробітними платами зменшується: роботодавці поступово їх підвищують.

Більшість респондентів опитування вказали, що працюють офлайн, проте понад 20% все ж мають дистанційну роботу. Та й загальна кількість вакансій з віддаленою роботою в Україні зросла, але більшою мірою за рахунок Києва та області.

Також спікерки підіймали питання мобілізації, бронювання та як демографічна ситуація в країні в майбутньому вплине на ринок праці. А більш детальна аналітика спікерок, незабаром буде опублікована на нашому сайті.

Далі була панельна дискусія на тему: «Потенціал людського капіталу в ритейлі», в який взяли участь Катерина Цибур, HRD Novus, Євгенія Кузьминська, HRD ОККО, Людмила Мартинюк, HRD Родинна ковбаска та модератором дискусії була Анна Толмачова, HRD Metro. Спікери підіймали питання плинності кадрів, основні причини звільнень, навчання персоналу, швидкого адаптування в колективі та інші.

Через те, що західний регіон України вважається умовно безпечним, є хибна думка, що за рахунок переселенців там немає проблем з нестачею людей, проте Людмила Мартинюк спростувала це. Спікерка навела приклад власного опитування, в якому 63% сказали, що мали незначний вплив через внутрішньо переміщених осіб, а 40% – зовсім не відчули на собі, що в регіоні побільшало людей.

На фото: Людмила Мартинюк

Мартинюк зазначила, що укомплектованість в мережі Родинна ковбаска – 96-97%, що є досить гарним показником. До того ж в компанії чимало співробітників, які працюють майже з її відкриття – по 15-20 років, а 30% нових співробітників приходять влаштовуватися на роботу через рекомендацію знайомих та друзів. Середньомісячна плинність на виробництві коливається в межах 2%, у ритейлі – 3%.

Катерина Цибур наголосила, що наразі одна з основних причин звільнення людей – велике навантаження. Тож в мережі Novus до розв’язання проблем кожного співробітника підходять індивідуально та пропонують і різні варіанти перепочинку, і позмінну роботу тощо.

На фото: Анна Толмачова та Катерина Цибур 

В мережі АЗК ОККО середньомісячна плинність в офісі – 0,8%, по мережі – 5%. Євгенія Кузьминська каже, що для мережі економічно вигідно вкладатися в своїх співробітників. До того ж якщо внутрішнього співробітника підвищують, він працює на новій посаді мінімум понад рік, а зовнішні – не завжди «приживаються» в колективі.

Всі спікери панельної дискусії погодилися з цікавим висновком: у прифронтових містах плинності немає.

На фото: всі спікери панельної дискусії та команда RAU

Після цієї панельної дискусії була кава-пауза. Через те, що на заході зібралася вузько профільна аудиторія, всі обмінювалися досвідом та ділилися різними особистими кейсами. Чимало питань було і до спікерів.

Після workshop продовжився панельною дискусією на тему: «Робота з ветеранами та культура безбар’єрности». В обговоренні взяли участь, Олена Терещенко, представник відділу розвитку ветеранських підприємницьких ініціатив Департаменту забезпечення переходу від військової служби до цивільного життя Міністерства у справах ветеранів України, Олена Пробачай, керівниця підбору і адаптації персоналу Фокстрот, Анастасія Шевченко, генеральна менеджерка Lugera Ukraine, та модератор дискусії Ірина Гнутова, HRD Агромат.

Як би це дивно не було, але все ж таки тема ветеранів та безбар’єрности – нова територія для нашої країни, тому на початку Ірина Гнутова запропонувала не тільки спікерам ділитися досвідом, а й всім учасників заходу, щоб вийшла дійсно жива дискусія.  

Олена Терещенко зазначила, що на війні люди набувають нового досвіду, який надзвичайно важливий для компаній. І є дві категорії ветеранів: ті, хто обрали військові справу, і ті, як в народі кажуть «хлібороби, які стали воїнами», і після завершення війни, їм треба повернутися до своєї справи. 

На фото: Олена Терещенко 

Основна теза цієї панельної дискусії така: компанії так багато приділяють уваги програмам по реінтеграції ветеранів, але треба починати з реінтеграції суспільства. До прикладу, всі спікери зійшлися на думці, що ветерани, які повернулися на свої посади не хочуть відвідувати психологів. Проте, як каже Анастасія Шевченко, всі ми, хто не на передовій, теж кожного дня відчуваємо стрес і необхідність прийти за порадою до психолога, але не всі це роблять. Тож не варто думати, що з ветеранами щось не так, відвідування психолога має стати нашою суспільною культурою.

На фото: Олена Пробачай та Анастасія Шевченко

Наразі в компанії Фокстрот 10% мобілізованих співробітників, їх називають ротаФокстрот. Як зауважує Олена Пробачай, у них в компанії немає ситуації, що ветеранам треба звикати до цивільного життя, а все через те, що мережа та співробітники тримають тісний в’язок з тими, хто наразі в лавах ЗСУ. Це і щоденне спілкування зі звичним питанням «як ти?», і постійна допомога від компанії, і люди знають та відчувають – їм є куди повертатися. Також з 2023 року компанія Фокстрот навчає персонал спілкуванню з ветеранами. Також понад 80% магазинів мережі частково або повністю відповідають критеріям інклюзивности. У 20 магазинах мережі та на сайті foxtort.ua запроваджено послугу для обслуговування клієнтів з порушенням слуху – спеціалізовані сервіси Connect PRO, Connect Web та Connect QR. А на сайті інтегровано веб-віджет «Вушко», який дозволяє одночасно зв’язатися з оператором контакт-центру та перекладачем жестової мови.

Також Анастасія Шевченко  та Олена Пробачай зазначили, що ветерани – це ті співробітники, про яких мріють компанії, бо вони швидко приймають рішення, готові підставити плече, можуть працювати в команді та стресостійки, швидко навчаються, знаються на документообігу тощо.

На фото: Олена Терещенко, Олена Пробачай та Анастасія Шевченко

Ірина Гнутова панельну дискусію завершила важливим питанням: чи згодні компанії співпрацювати з окремим підрозділом, який буде навчати людей і вони 100% потраплять саме до нього. Мова йде про те, що людина сама хоче мобілізуватися, проте її лякає невідомість чи невизначеність – куди потрапиш. Тож певний підрозділ зобов’язується нею як-то кажуть «опікуватися» – від навчання до потрапляння на службу в цей підрозділ. Олена Пробачай відповіла, що в компанії Фокстрот готові, та й учасники в залі тягнули руки.

На фото: всі учасники дискусії з Яною Єрмаковою

Розширений фотозвіт із заходу – на сторінці RAU у Facebook.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Поліна Кошарна, співвласниця Suziria Group і мережі MasterZoo, отримала міжнародну нагороду “Людина року в зооіндустрії” від Pet Worldwide

Поліна Кошарна, співвласниця Suziria Group і мережі MasterZoo, отримала міжнародну нагороду “Людина року в зооіндустрії” від Pet Worldwide

16 жовтня 2024 року, під час International Pet Conference 2024 у Брюсселі, Поліна Кошарна, співвласниця і голова наглядової ради компанії...
time icon  
  45
Усі новини ринку