Олександр Лапко, RozetkaPay: У магазинах Rozetka приблизно 65% платежів здійснюються карткою

Олександр Лапко, RozetkaPay: У магазинах Rozetka приблизно 65% платежів здійснюються карткою

Сьогодні
  101
Костянтин Симоненко

CEO RozetkaPay в інтерв’ю NV Бізнес розповів про результати фінтех-компанії найбільшого маркетплейса України Rozetka, запуск нових сервісів, конкуренцію з банками та ін. RAU вибрала головне з бесіди.

Навіщо створено RozetkaPay

Найбільший в Україні онлайн-ритейлер Rozetka активно почав розвивати власну платіжну систему RozetkaPay, слідуючи світовим трендам. Rozetka та Prom (EVO), два лідери на ринку маркетплейсів і e-commerce в Україні, об’єдналися, щоб конкурувати з офлайн-бізнесом. Наприклад, в Китаї та США частка e-commerce вже становить близько 30%, тоді як в Україні на момент створення RozetkaPay цей показник був лише 9−10%. Тому потенціал для зростання e-commerce в Україні значний. Окрім розвитку платформ для купівлі товарів, необхідно покращувати логістичні й фінансові послуги, щоб зробити процес покупки зручнішим. У звичайному магазині клієнт може оглянути товар одразу, а в онлайні — чекає на доставку. Тому створили інструмент — Пром-оплата, де гроші списуються з покупця і зараховуються продавцю лише після доставки товару. Це покращує клієнтський досвід. Готових рішень, які б відповідали потребам Rozetka, не було, тому вирішили розробляти їх самостійно. Запуск RozetkaPay відбувся у 2019 році. Власником є група компаній EVO-Rozetka.

 

Покращення сервісу та економія коштів

До запуску власного продукту підключалися всі сервіси оплати, які просив продавець. Наприклад, хтось хотів Wayforpay, інший — LiqPay, що тільки заплутувало клієнтів. Коли зробили єдиний спосіб оплати на Prom, конверсія підвищилася на 20%. Також до впровадження RozetkaPay близько 2% від обороту витрачалося на еквайрінг, що для e-commerce ринку є значними витратами. Завдяки змінам у процесі формування інтерчейнджу на ринку комісія в Україні зупинився на рівні 0,7%. Це відчутна економія. Проте готівка все ще дешевша. У магазинах Rozetka приблизно 65% платежів здійснюються карткою. Загалом, близько 75% — це покупки за карткою, враховуючи оплату на сайті та в точках видачі.

Про еволюцію RozetkaPay

В перші два-три роки існування RozetkaPay фокусувалися на підвищенні конверсії та покращенні клієнтського досвіду. Пізніше почали робити сервіс зручнішим і для продавців. Зараз є повний спектр способів оплати: онлайн, офлайн, кредити, все в єдиному контракті. Також почали пропонувати ці послуги на ринку, розвиваючи бренд RozetkaPay.

Основні сервіси – приймання карткових платежів на сайтах і в мобільних застосунках. Друге — це можливість розрахунку в магазинах Rozetka, яких наразі близько 500. Партнери також можуть розмістити касу фінансової компанії у своїх відділеннях. Третім продуктом, над яким іде робота, є можливість купівлі товарів за допомогою часткової оплати. Це кредитні пропозиції від банків-партнерів. Поки що кожен продавець, який не працює в межах Rozetka, має укладати окремі угоди з кожним банком, інтегруватися та запускати процес. Згодом достатньо буде підписати одну угоду та отримати можливість приймати карткові платежі на сайті, готівкові оплати в магазинах Rozetka, а також користуватися кредитами від усіх банків.

По-друге, велика база збережених даних клієнтів значно покращує процес покупки. Цей функціонал може бути доступним і зовнішнім клієнтам, де дані покупців використовуються повторно, щоб покупка проходила набагато простіше.

Про фінансові результати

Компанія показує стійке зростання в обсязі понад 70% рік до року і цей тренд продовжується. За результатами 2023 року оборот склав понад 20 млрд грн, а вже в цьому році очікується зростання в 2−2,5 рази. Очікуваний приріст кількості операцій буде в 2,5−3 рази. В 2023 році було 25 млн транзакцій, але після початку співпраці з клієнтами з інших сфер діяльності, які надають послуги, а не продають товари, кількість росте стрімкіше за оборот, бо середній чек у них нижчий.

Плани на майбутнє

Йде робота над отриманням ліцензії на відкриття рахунків у Національному банку України. Це дозволить краще розуміти клієнта, управляти його балансом і полегшити взаємодію як для покупців, так і для продавців. Процес уже на фінальній стадії. Випуск платіжних карт RozetkaPay – це ще дискусійне питання, бо карта стає цікавою, коли вона використовується й на інших ринках. Тут мова йде про інтероперабельність — можливість розраховуватися скрізь, де забажаєш. Для власної інфраструктури картка не є обов’язковою. Це може бути щось схоже на PayPal, де є внутрішній рахунок, який спрощує бізнес на платформі, такій як eBay. Також планується розвиток онлайн-кредитування. Зараз воно доступне лише для клієнтів із кредитним лімітом у певному банку. Новий продукт дозволить отримати кредит для покупки навіть без наявності кредитного ліміту. RozetkaPay буде ідентифікувати клієнта, аналізувати його діяльність і передавати дані банку-партнеру для отримання кредиту під час оформлення замовлення.

Про конкуренцію з банками

Для RozetkaPay конкуренти — це платіжні сервіси, які задовольняють, повністю або частково, ті самі потреби. Завдання конкурувати з банками немає, навпаки — співпрацювати з ними. Будується новий тип продукту, до якого можуть долучитися банки. Щоб залучати банківських партнерів, а не видавати кредити власними коштами. Партнерські відносини вже є майже з усіма банками, які працюють на ринку єкому. Йде співпраця з 7−8 банками для еквайрингу. Рахунок у RozetkaPay буде як повноцінний рахунок, хоча й не банківський. Клієнти зможуть не лише оплачувати товари та послуги, а й перераховувати гроші на картку. Деякі елементи вже працюють. Наприклад, підключення різних способів оплати для продавців. Наприклад, Vodafone, Chicco, Projector, Arena, Saucony, Планета Кіно, Helsi та інші вже співпрацюють з RozetkaPay. Комісія з транзакції для продавців до 1,5%. Може бути менше, залежно від обсягів.

Джерело: NV Бізнес


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку