Тетяна Брюханова, Фокстрот: Ми робимо все можливе, щоб забезпечити комфортне повернення ветеранів

Тетяна Брюханова, Фокстрот: Ми робимо все можливе, щоб забезпечити комфортне повернення ветеранів

26.07.2024 09:00
  986
rau

У подкасті Praktyka від Veteran Hub HR-директорка Тетяна Брюханова розповіла, які задачі постали перед компанією з початком повернення ветеранів, навіщо Фокстрот змінює і адаптує простір та як зберігає пам’ять про загиблих колег.

Про першочергові задачі

З початку війни у 2014 році компанія Фокстрот була поруч із захисниками, допомагаючи їм технікою та іншими засобами. Також надавали допомогу військовим шпиталям (Львівському, Кременчуцькому). Утримували робочі місця за воїнами АТО, які потім поверталися до нас після демобілізації.

З 2016 року Фокстрот долучився до всеукраїнської програми соціально-правового захисту «Соціальна картка учасників АТО» з допомоги учасникам бойових дій та членам сімей загиблих героїв. За цією програмою сума нашої допомоги у вигляді знижки на товари складає 31,5 млн грн.

Сьогодні активно напрацьовуємо досвід щодо реінтеграції колег-захисників та учасників війни при поверненні в компанію, а також впроваджуємо інклюзивний сервіс. Робота над комплексною програмою адаптації ветеранів стартувала в 2023 році.

Про «повернення ветеранів і #ротаФокстрота

Близько 10% працівників компанії мобілізовані. Це наша #ротаФокстрота: ми ними дуже пишаємось й підтримуємо. Повертатися до цивільного життя вони почали відносно недавно, інші – продовжують службу. Вже повернулися 26 ветеранів, з яких трохи менше половини захотіли повернутися на своє робоче місце в компанії. Ми робимо все можливе, щоб забезпечити їм комфортне повернення: надаємо фінансову підтримку, організовуємо супровід під час адаптації. Або якщо захисник отримав поранення, яке не дозволяє виконувати попередні обов’язки, ми пропонуємо інші посади.

Як компанія створює комфортні умови для ветеранів

Наразі дуже важливо надавати працівнику гнучкий графік. У Фокстрот працівники з роздробу мають можливість обирати вихідний день, є кімнати відпочинку, можливість брати відпустки за необхідності. Офісні працівники можуть працювати як в офісі, так і віддалено.

У публікаціях вакансій маємо позначку «дружні до прийому ветеранів». Однак під час співбесіди, вважаємо за краще не запитувати про бойовий досвід кандидата, але намагаємось максимально розповісти про роботу, щоб людина могла оцінити, чи підходить їй ця посада. А у перший день виходу на роботу запитуємо у ветерана, що він хоче, щоб про нього розповіли його новим колегам. Захисник має право обирати, де краще і найзручніше працювати.

Про навчання та період адаптації

Нещодавно до нас приєдналися троє нових зовнішніх ветеранів, які зараз проходять адаптацію. Наша програма адаптації розрахована на людей, для яких це може бути перша робота чи вони взагалі не мають досвіду в ритейлі. Кожен новий працівник має два місяці адаптації та підтримки, з першим тижнем, присвяченим навчанню. Він має наставників, які допомагають йому. Протягом усього періоду адаптації і після задіяна активна комунікація та підтримка з боку компанії.

Єдина відмінність у працевлаштуванні ветерана – більше індивідуального підходу.  Ми враховуємо його потреби. Наприклад можливість відвідувати лікарню чи мати інший графік роботи через стан здоров’я. Важливо, щоб кожен член колективу почував себе комфортно, тому культивуємо культуру поваги.

У травні 2024 року ми підбили проміжні підсумки роботи у напрямку реінтеграції колег-захисників та учасників війни при поверненні в компанію і взаємодії з брендом. Серед значимих результатів – закріплення коректної термінології на рівні корпоративної культури. Для цього ми провели вебінари для нашого HR-департаменту та працівників з роздробу, створили курс про «Шлях українських ветеранів/-нок», щоб працівники краще розуміли, як створити дружнє і комфортне середовище для воїнів, які повертаються на цивільну роботу. Зафіксували прагнення будувати дружній сервіс, як до зовнішніх, так і до внутрішніх клієнтів, а відповідно – це нові задачі у пошуку дієвих інструментів та можливостей, які ми перед собою поставили і вже взялися за їх реалізацію.

Про створення безбар’єрного простору

Ми готові приймати на роботу працівників на кріслах колісних та обговорювати їхні індивідуальні потреби. З 2021 року Фокстрот є учасником спільноти «Бізнес без бар’єрів», а з 2023 року реалізує проєкт «Безбар’єрний Фокстрот» – це сервіс комунікації з покупцями із залученням онлайн-перекладача жестової мови. Сервіс призначений для людей, що не чують з дитинства і знають жестову мову. Але ми наразі опрацьовуємо напрямок, щоб надавати повноцінну консультацію нашим ветеранам, котрі отримали травми і мають порушення слуху.

Крім того, ми розпочали роботу з адаптації наших магазинів. Нещодавно за участі ГО «Без бар’єрів» провели поглиблений аудит роздрібної мережі на безбар’єрність і інклюзію. Отримали низку рекомендацій, які вже взяли на опрацювання.

Нам було дуже приємно, що наш торговий простір дійсно максимально зручний для людей, але є що покращити. Ми отримали рекомендації щодо поліпшення зони сервісів та хабу для зручності обслуговування людей на кріслах колісніх.

Чому не всі працівники Фокстрот готові продовжувати співпрацю

Деякі працівники з числа ветеранів не повертаються до компанії. І причини можуть бути різні. Приміром, через закриття нашого магазину в рідному місті і відповідно – неготовність переїжджати в інше місто. Деякі колеги після служби більше не бачать себе у сфері обслуговування. Ми підтримуємо теплий контакт з усіма і завжди наголошуємо, що будемо раді їх поверненню.

Про доречну допомогу та культуру пам’яті в компанії

Ми підтримуємо активний зв’язок з нашими ветеранами. Починаючи з мобілізації, допомагаємо закупляти необхідне спорядження. У наших внутрішніх групах вітаємо з днем народження, розповідаємо про їхню службу, отримані нагороди. Якщо прямий контакт не можливий з певних причин через особливості служби, то ми на контакті з рідними бійця.

Завжди допомагаємо коштами на лікування. Але при спілкуванні з пораненими працівниками ми також поважаємо їхнє право на приватність. Окрім цього, але лише за їхнього бажання, ми їх провідуємо під час лікування. Кожна допомога має бути доречною та мати межі. Індивідуальний підхід на першому місці.

На жаль, у нас є колеги, які загинули на фронті. Щоб підтримувати культуру пам’яті, ми згадуємо їх на кожних загальних зборах, відзначаємо пам’ятні дати та підтримуємо родини загиблих. Вони назавжди залишаться частиною нашої великої родини.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку