Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот: Ми продовжуємо розвиток – це наша ключова задача

Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот: Ми продовжуємо розвиток – це наша ключова задача

24.06.2024 09:45
  1335
Костянтин Симоненко

Виконавчий директор техноритейлера Фокстрот увійшов у топ-10 CEO України воєнного часу за версією видання Ділова столиця. Рейтинг, опублікований у травні, складено редакцією з урахуванням таких факторів, як ситуація в компанії на початку війни, реакція керівництва на нестандартні виклики та досягнуті результати за минулі два роки.

У нещодавньому інтерв’ю СЕО Фокстрот Олексій Зозуля розповів про шлях, який довелося пройти від відновлення мережі до її розвитку, про здобутки і реалії сьогодення, підтримку команди і очікування від майбутнього. RAU подає головні тези з актуальними доповненнями.

Про виклики та першочергові задачі

Найскладнішим для бізнесу був перший рік повномасштабної війни, коли треба було вирішувати багато економічних питань, пов’язаних із втратою центрального складу та частини магазинів. Ми вистояли, протягом 2023 року відродилися, а тепер продовжуємо розвиток. Це наша ключова задача. Водночас, це є викликом, оскільки передбачити перебіг війни та інтенсивність бойових дій неможливо. Разом з тим, вже є можливість планування не тільки на найближчі місяці чи квартали, а й на рік. Це, у свою чергу, диктує наявність стратегічного підходу в генерації ідей. Ми розуміємо, що будь-який розвиток дозволяє вносити коригування в процесі. І, перебираючи різні підходи, знаходимо правильні та найбільш ефективні рішення.

Про лідерські якості, як стали в нагоді

Є кілька важливих рис, які можуть доповнювати одна одну, а можуть і навпаки – конфліктувати між собою. Передусім, це поєднання рішучості та послідовності, особливо, у здійсненні непопулярних заходів, де потрібно брати відповідальність на себе. При цьому важливо бути гнучкими, оскільки війна – це стрес для всіх. Шаблонні підходи в комунікації та управлінні повністю втратили актуальність. Тому керівнику потрібно бути більш жорстким і рішучим та водночас – більш людяним.

Про поточний стан ринку

Ринок побутової техніки та електроніки відновився до довоєнних показників. За І квартал 2024 року приріст рік до року становить близько 19%. При цьому Фокстрот значно випереджає ринок: за перші три місяці загальний товарообіг компанії показав приріст на 35% до аналогічного періоду минулого року. Ми ростемо, і зокрема, в онлайн-сегменті: +21% у трафіку на foxtrot.ua. Позитивна динаміка спричинена, в першу чергу, відкриттям нових магазинів, збільшенням товарної пропозиції, покращенням маркетингової комунікації, зокрема, в цифрових каналах. Важливу роль зіграла реорганізація логістики – ми доставляємо набагато швидше, ніж раніше.

Найбільший приріст продажів продемонструвала велика побутова техніка (+51%) і товари з числа дрібної побутової техніки (+44%). Зростає також категорія аудіотехніки, зокрема телевізорів (+34%), що є позитивним сигналом стосовно споживчих настроїв. Такі результати вселяють оптимізм стосовно майбутнього.

Про турботу про покупців

Ми розуміємо, що нам треба завжди бути поруч і пропонувати найбільш вигідні та зручні для наших клієнтів рішення, залишатися авторитетним спеціалістом на ринку техніки та електроніки. Бути поруч – це відкривати нові магазини й оновлювати існуючі. Протягом 2023 року було відкрито шість магазинів, серед яких є торгові точки у Києві, Вінниці та Дніпрі. І ще п’ять додалися у першому кварталі цього року. Зокрема, відновили Фокстрот у Дніпрі в ТРЦ Appolo після ракетного удару і відкрили нові в Чернігові, Стрию (ТРЦ Стрий City), Одесі (ТРЦ Острів) і Кривому Розі (ТРЦ Victory Plaza). Зовсім нещодавно презентували два оновлених магазини – у Києві в ТРЦ Lavina Mall та у Львові (вул. Зелена, 147).

Одночасно відбувається дуже активний приріст онлайн-ринку, оскільки за цей період покупці суттєво змінили поведінку – звичка купувати онлайн все більше стає мейнстрімом, наближаючись до 40% частки ринку. Тому для зручності клієнтів системно запроваджуємо новації. Запустили оновлений мобільний додаток, на сайті підключили нову функцію – відеоконсультацію щодо обраного товару, в тому числі жестовою мовою для людей з порушенням слуху. Цей сервіс також доступний уже у 20 магазинах.

З Uklon Delivery першими інтегрували сервіс експрес-доставки за одну годину. Оновили і перезапустили Trade-in – сервіс із заміни старої техніки на нову («ФоксіОбмін»), а також послугу з вивозу й утилізації старої техніки. Тобто ми намагаємось відповідати на ті потреби, які озвучують покупці і пропонувати нові, сучасні і гнучкі рішення.

Про команду Фокстрот

У колективі ми культивуємо атмосферу взаємовиручки та підтримки, посилюємо внутрішні комунікації та впроваджуємо різноманітні навчальні курси, конкурсні змагання. Для підтримки емоційного стану запустили програму з ментального здоров’я, де, в тому числі, є поради щодо спілкування з військовими та коректні методи їх підтримки.

Продовжуємо підтримувати працівників, які захищають країну в лавах ЗСУ з нашої #ротиФокстрота – це близько 200 людей. Допомагаємо їм технікою (за два роки сума допомоги вже сягає 1 млн грн). Щиро пишаємося ними і пам’ятаємо тих колег, які поклали життя за нашу свободу.

З початку цього року активно напрацьовуємо досвід з адаптації ветеранів до цивільного життя, наразі триває робота над комплексною програмою адаптації ветеранів. У цьому напрямку заручилися підтримкою авторитетних партнерів, розпочали навчальні програми для комфортної й ефективної взаємодії з демобілізованими співробітниками і клієнтами з числа захисників.

Про відповідальність перед державою

У березні 2022 року однією з перших наших ініціатив була сплата податкового авансу у сумі 5 млн грн. На той момент ми ще не знали, чи вистоїть компанія, але чітко усвідомлювали, що маємо зробити свій внесок аби вистояла країна. Так, у 2022 році ми сплатили 334 млн грн податків, у 2023 році – вже 565 млн грн. А за перший квартал 2024-го сплатили 207 млн грн. Бізнес має йти пліч-о-пліч з державою, бо іншого шляху до перемоги просто не існує.

Про підтримку Сил оборони країни

З перших днів повномасштабного вторгнення рф в Україну бізнес Фокстрот системно забезпечує наших захисників необхідною технікою і гаджетами. Створений на початку війни корпоративний штаб «Допомога нашим» надав Силам оборони техніки на понад 35 млн. грн. З найпопулярніших запитів – планшети (під ПЗ «Кропива»), телевізори (працюють як монітори для аеророзвідки та ППО), ноутбуки, принтери і техніка для забезпечення побуту воїнів у польових умовах.

Серед постійних отримувачів допомоги від Фокстрот – легендарні Привиди Києва, бійці 3-ї ОДШБ, вертолітники-чорнобаївці, звільнені військовополонені –підопічні фонду «Мрія» Юлії Паєвської (Тайри), захисники з 24-ї бригади ім. Короля Данила, Київська зенітно-ракетна бригада, 47 бригада «Магура», підрозділ аеророзвідки Foxtrot 80 ОДШ Галицької бригади – названий на честь загиблого героя, колишнього директора львівського магазину, молодшого сержанта Олега Марковича з позивним «Фокстрот».

Прогнози на майбутнє

Безумовно ми, як і вся країна, дуже залежні та вразливі від перебігу подій на фронті та вчасно наданої західної допомоги й її обсягів. Напередодні кожного сезону, ми складаємо перелік ймовірних ризиків. Як правило, прогнози збуваються.

Приміром, повною мірою збулися ризики стосовно зниження споживчих настроїв. Варто зазначити і про певні ускладнення на ринку праці, бо кваліфікованого персоналу з об’єктивних причин стає все менше. Тому утримання (як персоналу, так і покупців) – це одна з найважливіших задач. Тому продовжуємо рухатися далі та робити те, що в наших силах. Аби надавати покупцям той рівень сервісу і продукту, який вони очікують. Як соціально-відповідальний бізнес і роботодавець – сплачуємо податки, підтримуємо захисників власними соціальними ініціативами.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку