Юлія Клименюк, Аптека 9-1-1: Як аптеки запустили гейміфіковану акцію для дітей JOYKIS
В ході 17-го Українського маркетинг-форуму маркетинг-директорка Apteka 9-1-1 розповіла про унікальну акцію “Яйце Joykis”, яку аптечна мережа провела спільно з партнерами.
Під час свого виступу на тему «Маркетинг на аптечному ринку: долати наслідки війни та просувати життя» маркетинг-директорка Apteka 9-1-1 Юлія Клименюк розповіла про розвиток мережі та нові маркетингові стратегії та дієві комунікації в умовах війни. RAU пропонує основні тези її виступу.
Шлях відновлення
Мережа Аптечна мережа 9-1-1 родом із Харкова і до війни нараховувала 1600 торгових точок. В ході бойових дій та окупації Аптечна мережа 9-1-1 втратила більш ніж 170 торгових точок на окупованих територіях, та ще понад 120 були розбиті або пограбовані. Зокрема в таких населених пунктах як Балаклія, Сєвєродонецьк, Ізюм, Курахово, Циркуни.
Аби забезпечити людям доступність до ліків, керівництво аптечної мережі 9-1-1 організувало доставку працівників на свої робочі місця, облаштувало “хостели” в офісі та в аптеках, де були підвальні приміщення. Спочатку в місця, де немає аптек, ліки доставляли машинами швидкої допомоги, а згодом Аптечна мережа 9-1-1 першою в Україні запустила мобільну аптеку, яка обслуговує селища Харківщини, де немає стаціонарних аптек. Фармацевти працюють у складних реаліях, враховуючи важку ситуацію в регіоні.
Процес відновлення роботи аптек мережа розпочала одразу після звільнення населених пунктів від ворога. Вже на 19-й день після деокупації відкрилася торгова точка в Ізюмі, а на 20-й – в Херсоні. Тепер відновлено роботу всіх аптек на деокупованих територіях. Усі аптеки забезпечувалися генераторами та Starlink, що давало можливість обслуговувати пацієнтів за програмою “Доступні ліки”.
Кампанія лояльності
Окрім відновлення Аптечна мережа 9-1-1 під час війни продовжує активно розвиватися. Мало не щодня відкриваються нові торгові точки, а також запроваджуються інноваційні маркетингові акції. Так, 2 жовтня 2023 року в усіх аптеках Аптечної мережі 9-1-1 розпочалася унікальна акція “Яйце Джойкіз: Весело грай, імунітет захищай”. Ритейлер організував її разом із партнерами.
Зокрема, вирішили зробити акцент на тому, що аптека – це не тільки про ліки, але й про вітаміни, профілактику захворювань загалом та здоров’я. Клієнтам пропонували придбати набір-яйце, який складався з трьох частин – вітамінів, елементів гри та розваги, а також миттєвий виграш.
В такий набір входили: желейні вітаміни для дітей, брелок Joykis — колекція з восьми іграшок, одне тимчасове тату — колекція з 24 героїв, наліпки, картка з колекції карток Joykis для гри та картка з гарантованими подарунками від партнерів.
Скануй та грай
Аби більше зацікавити дитячу аудиторію на картах для гри було розміщено QR-код за яким її можна було завантажити на мобільний пристрій. Коштувало таке яйце 100 грн. Але за умови купівлі від 100 грн у чеку або товарів фірм-партнерів, які позначені акційними цінниками, клієнт міг придбати “Яйце Joykis” за акційною ціною: лише за 49,9 грн — з більш ніж 50%-ю знижкою. Комунікація була побудована таким чином, що клієнт міг обирати багато різних товарів та ще й отримати яйце зі знижкою.
Лайфхаки просування
Окрім зовнішньої комунікації про кампанію на фасаді аптеки, розрахованої на потенційних покупців, для самих фармацевтів (аби вони не забули запропонувати набір-яйце) монітор показував відповідне нагадування при досягненні необхідної суми покупки чи вибору певної позиції товару від партнерів. І фармацевту потрібно було або відхилити цю пропозицію або підтвердити її. В результаті було продано приблизно по 500 таких яєць на одного фахівця, що є дуже хорошим результатом.
Неочікуваним результатом кампанії стало те, що єдине вільне місце для розміщення QR в зовнішній рекламній комунікації – на дверях аптек – виявилося якраз на рівні дитячих очей. І тому вони буквально затягували батьків в аптеку.
Всередині торгового залу аптеки теж небагато вільного місця, враховуючи, що біля каси має розміщуватися інформація для споживача, зазначена в регуляторних актах. На кшталт неможливості продажу ліків дітям. До того ж фармацевти не є спеціалістами по розміщенню рекламних матеріалів. Найскладнішим було розмістити вигідним чином товари від партнера. Тому знайшли рішення та відзняли і розповсюдили у більш ніж 1400 аптек спеціальні відеоуроки.
Проблемні нюанси
Коли тільки формувалася ця кампанія, організатори виходили зі скептичної оцінки можливих результатів. В результаті певні аптеки розпродали весь наявний запас наборів яєць, хоча акція ще тривала. Звісно, потрібно було в аптеках проводити додаткове розʼяснення та надавати інструкції щодо розміщення акційних стікерів саме біля товарів партнерів.