Ірина Заболотна, Дія: Які сервіси для ритейлу пропонує Дія

Ірина Заболотна, Дія: Які сервіси для ритейлу пропонує Дія

14.03.2024 08:45
  3122
Валерія Байда

Керівниця команди впровадження Дія в Міністерстві цифрової трансформації Ірина Заболотна розповіла RAU про те, як ритейлери використовують сервіси Дія в роботі з клієнтами і які переваги такої взаємодії.

Уже чотири роки українці мають цифрові документи в смартфоні й використовують їх замість паперових. Ми не лише запустили документи й цифровий підпис, які завжди під рукою, а й розробили унікальні сценарії взаємодії з ними для бізнесу та держустанов. Перевинайшли копію документа, запропонувавши шеринг документів замість ксерокопій, сканкопій і фотосесій паперових варіантів. І унікальну технологію цифрового підпису — Дія.Підпис, яким можна скористатися будь-де: у громадському транспорті, за обідом чи навіть вигулюючи собаку.

Сьогодні аудиторія застосунку Дія перевищує позначку у 20 млн користувачів. Кожен другий може використати документи в Дія для отримання послуг у сфері ритейлу. При поверненні товару, реєстрації на сайті, підписанні необхідних документів онлайн чи перевірці віку для купівлі окремих категорій товарів.

Тобто всюди, де треба документ чи підпис, — можна використати сервіс Дії, щоб цифровізувати процес. Й економити час клієнтів та працівників.

Які сервіси для ритейлу пропонує Дія

Для зручної взаємодії з цифровими документами Дія пропонує такі безоплатні сценарії інтеграції:

  • шеринг документів — коли клієнт надсилає копію документа через Дія;
  • Дія.Підпис — для авторизації на ресурсах компанії й підписання документів онлайн;
  • валідація — для швидкої перевірки цифрових документів.

Хто з ритейлерів уже налаштував інтеграцію з Дія

Ритейлери використовують сервіси Дія, щоб прибрати роботу з паперами. Наприклад, шеринг документів упровадили Алло, Епіцентр, Kasta.ua. Завдяки цьому можуть отримувати копії документів онлайн одразу у свою систему — й автоматично заповнювати поля в різноманітних формах чи заявах. Ні клієнту, ні працівнику не потрібно вводити паспортні дані вручну. Компанія відправляє запит на шеринг користувачу в Дія, користувач засвідчує запит Дія.Підписом  — і копія документа та метадані з нього летять у систему компанії.

Із Дія.Підпис українці можуть авторизуватися в застосунках і на платформах ритейлерів — для підтвердження своєї особи. Це підтвердження, що акаунт веде реальна людина. Так зробили маркетплейси auto.ria і dim.ria.

Так само сервіси Дія можна використовувати для HR-процесів. Із шерингом документів Moyo влаштовує на роботу, а працівники аптечного холдингу АНЦ  та Люксоптика засвідчують заяви про відпустку Дія.Підписом.

У яких процесах ритейлери використовують шеринг документів

Усюди, де треба копія документа, а через Дія можна надсилати копії 8 документів: 

  • ID-картки;
  • закордонного паспорта;
  • картки платника податків; 
  • свідоцтва про народження дитини;
  • довідки ВПО;
  • водійського посвідчення;
  • техпаспорта;
  • студентського квитка. 

Для цього клієнту потрібно мати необхідний документ у своїй Дія та активований Дія.Підпис. А ритейлеру потрібно лише налаштувати процес шерингу документів.

Список цифрових документів у застосунку Дія постійно збільшується, і вже скоро з’являться також освітні — атестати й дипломи, які українці також зможуть шерити компаніям.

Шеринг документів ритейлери вже використовують при оформленні повернення товару або ж реєстрації продавця на маркетплейсі. Користувач через Дія надсилає паспортні дані, щоб не вводити їх вручну. Крім того, сервіс виключає потенційні помилки, які стаються під час ручного введення даних.

Для надання знижок студентам чи внутрішнім переселенцям теж можна викоритстовувати шеринг документів для верифікації акаунтів. Користувачі можуть відправляти копії студентського й довідки ВПО через Дія, а ритейлер — відразу верифікувати користувача й надавати знижки чи релевантний контент у власному застосунку або на сайті. 

Шеринг документів можна проводити як за особистої присутності клієнта, так і віддалено. Відрізняється лише процес відправлення запиту на копію: або сканувати штрихкод документа у Дія, або вшити посилання на запит у кнопку на ресурсі ритейлера.

Для чого ритейлери використовують валідацію

Валідація — перевірка дійсності цифрового документа, ПІБ чи віку клієнта. Якщо ритейлер продає товари з віковими обмеженнями або ж видаєте онлайн-замовлення, є можливість швидко перевірити цифрові документи. Достатньо відсканувати штрихкод цифрового документа — і відразу в систему отримати підтвердження валідності документа, ПІБ чи віку клієнта. Таку інтеграцію уже налаштували, зокрема, Сільпо, Нова пошта та Перша логістична компанія.

Для чого ритейлери використовують Дія.Підпис

Якщо потрібно верифікувати, що акаунт веде не бот. Наприклад, є маркетплейс, де користувачі продають товари або послуги через платформу. Авторизація з Дія.Підпис, щоб точно знати, що користувач — реальна людина. 

Так само можна інтегрувати Дія.Підпис у корпоративну систему, на сайт чи в застосунок, щоб отримувати підписані документи відразу у власну систему.

Наразі йде робота над новим сервісом, який дасть змогу бізнесу авторизувати користувачів Дія з отриманням ПІБ, номера телефону й пошти — звісно, після того, як користувач підтвердить передання своїх даних. І не потрібно буде вводити їх вручну.

Як підключити сервіси Дія та скільки це коштує

Сервіси є безоплатними. Компанія налаштовує інтеграцію за участю власних IT-спеціалістів, надає необхідну технічну документацію й забезпечує супровід протягом усього налаштування й безпосереднього використання. Щоб підключити Дія до своїх сервісів, треба написати в телеграм @DiiaStart.  


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку