Денис Овдієнко, Pandora: Безпека наших співробітників стала головним пріоритетом
Бренд Pandora має данське походження та представлений в понад 70-ти країнах світу. Наразі в Україні працює 48 магазинів в 22 областях. Генеральний директор ТОВ «Амадео», офіційного дистриб’ютора бренду Pandora, Денис Овдієнко розповів, як попри війну продовжують розвивати бізнес, сплачувати податки та створювати робочі місця.
Генеральний директор офіційного дистриб’ютора бренду Pandora в Україні розповів, як відновлювали роботу мережі у велику війну, про зростання e-commerce та амбітні плани на 2024 рік.
– На початку повномасштабної війни ви закрили всі магазини. Коли почали відновлювати роботу?
– Безпека наших співробітників стала головним пріоритетом компанії з початку повномасштабного вторгнення, тому 24 лютого ми закрили всі магазини і піклувалися про те, щоб встановити місце перебування та стан кожного члена нашої команди. При цьому ми досить швидко відновили роботу інтернет-магазину, адже мали необхідні для цього умови, команду та відповідний попит від клієнтів. Вже 7 березня ми почали відправляти замовлення, оформлені на e-pandora.ua, трохи пізніше відновлювати роботу магазинів у західному регіоні країни, а згодом – і в Києві та інших містах.
– Скільки магазинів закрилося через війну, скільки – вдалося відновити та чи є ті, що на окупованій території – яка їх доля?
– Ми відновили абсолютну більшість магазинів. Тимчасово закритими залишаються магазин у Херсоні та один з магазинів Харкова. На окупованій території знаходиться наш магазин в Маріуполі. На жаль, це для нас не перший досвід, адже у 2014 році така ж доля спіткала наші магазини в Донецьку та Севастополі. Проте попри всю нестабільність ситуації, нашій команді у війну вдалось відкрити новий магазин в Ужгороді, а також розпочати рефіти працюючих магазинів у новому форматі та оновленому дизайні.
– Який наразі середній чек та чи вдалося відновити довоєнні продажі?
– Наш середній чек зріс у порівнянні з довоєнним періодом в основному внаслідок інфляції та курсових різниць, проте ми бачимо вплив і інших факторів, як-то: робота команди, вихід ексклюзивних колаборацій, зміна структури матриці замовлення та перерозподілення магазинів по кластремам. Всі ці чинники разом дали вплив на зріст середнього чека й інших ключових показників ефективності.
У 2023 році нам вдалося перевиконати план продажів, в т.ч. за рахунок зростання попиту на категорії «сережки» та «каблучки». Це велике досягнення для всієї нашої команди, адже для нас надзвичайно важливо бути серед свідомих бізнесів, які дотримуються законодавства, зберігають прозорість у своїй діяльності та сплачують податки.
– Е-commerce продовжує зростати у війну?
– Об’єми онлайн-продажів зростають щороку, але ми не можемо назвати основним тригером саме війну, адже тенденція росту електронної комерції почалася ще з часів локдауну. Продажі на офіційному сайті e-pandora.ua зростають, адже ми щодня працюємо над клієнтським досвідом та його персоналізацією, створюємо умови для зростання довіри клієнтів до електронної комерції і, звичайно, працюємо над швидкою та зручною доставкою.
– Чи змістився у війну високий сезон в ювелірній ніші?
– Наш високий сезон ототожнюється зі святковими періодами в країні – новорічні свята, день закоханих тощо. За нашими спостереженнями, зростання попиту на покупку ювелірних прикрас в цей сезон продовжує зберігатися навіть попри війну. На нашу думку, на це впливає декілька факторів. По-перше, у період такої глобальної кризи, як війна, ми ще більше цінуємо рідних та близьких, розуміємо цінність спільних моментів і хочемо їх закарбувати у серці. По-друге, у прикрас Pandora є унікальна особливість, яка вирізняє нас серед інших брендів: завдяки нашим прикрасам люди можуть транслювати свої історії, зберігати пам’ятні моменти та дарувати неповторні емоції тим, кого люблять.
– Які мали проблеми з логістикою на початку війни та зараз, зважаючи на те, що мітингувальники блокують українсько-польський кордон з 19 лютого?
– Як офіційний дистриб’ютор міжнародного ювелірного бренду на початку війни ми зіштовхнулися з регулюваннями та обмеженнями імпорту в Україні, тому тільки у вересні 2022 року нам вдалося відновити поставки товару і представити його в магазинах та на e-pandora.ua. Окрім цього, з початком війни нам довелося повністю перелаштувати наші логістичні процеси. Це був нелегкий та кропіткий процес, але ми впоралися. Наприкінці 2023 року новим логістичним викликом стало блокування кордонів, що вплинуло на терміни та вартість доставки товару. Якщо говорити про внутрішню логістику, а саме доставку замовлень до клієнтів, ми тримаємо її на досить високому рівні – середня тривалість доставки з моменту замовлення складає 24 години.
– У війну майже весь ритейл зіштовхнувся з проблемою нестачі та плинності кадрів. Як вам вдається зберігати та укомплектовувати команду?
– Головною метою нас як української компанії на початку повномасштабного вторгнення стало збереження команди – офісних співробітників та роздрібної мережі. Попри виклики, ми продовжували підтримувати персонал, в тому числі фінансово, і як результат – зберегли значну частину команди. Люди завжди були та будуть головною цінністю нашої компанії, тому ми вкладаємо багато часу та ресурсів в їх розвиток. Наприклад, в нашій компанії ефективно діють проєкти “Академія Pandora” та “Амбасадори Pandora”, які спрямовані на професійне зростання співробітників роздрібної мережі всередині компанії.
Звичайно, як і більшість бізнесів, ми зіштовхуємося з частковою нестачею кадрів, пов’язаною з війною та імміграцією співробітників. На поточний момент ми розширяємося та знаходимося в пошуку нових співробітників, які стануть частиною нашої великої сім’ї.
– З війною ще більшої популярності набуває патріотична тематика. Розкажіть, яким прикрасам в вашій мережі віддають перевагу українці?
– В 2022 році головним бестселером стала намистина «Любов до України», яка була ексклюзивно представлена на нашому ринку. А у 2023 році ми презентували нову намистину-підвіску «З Україною в серці». Обидві прикраси за нашою ініціативою як офіційного дистриб’ютора бренду Pandora стали частиною зборів в рамках співробітництва з фандрейзинговою платформою United24. Окрім патріотичних мотивів, неймовірну популярність здобула каблучка «Червоне серце», яка стала вірусною на просторах Тік Току. І не можемо не згадати про один з найяскравіших запусків минулого року – колекцію прикрас Game of Thrones x Pandora. Тематичні намистини, натхненні улюбленими героями, та сережки і каблучка у формі драконів швидко стали улюбленими серед української аудиторії.
– Поділіться планами на 2024 рік.
– Маємо досить амбіційні плани розвитку компанії: готуємо нові запуски колекцій, сервіси для клієнтів, плануємо рефіти та відкриття нових магазинів на заході Україні. Ми продовжуємо тримати фокус на розвитку офіційного інтернет-магазину e-pandora.ua, зростанні мультиканальних продажів, а також збільшенні бази лояльних клієнтів в рамках проєкту Pandora Club. Віримо, що високий рівень сервісу та розвиток персоналізованого клієнтського досвіду допоможуть нам досягти ще більших цілей.
Як офіційний дистриб’ютор та український бізнес ми продовжуємо підтримку армії, в тому числі через системне співробітництво з благодійними фондами (наприклад, БФ «Повернись живим»). Віримо, що тільки спільними зусиллями можемо наблизити довгоочікувану перемогу для України.