Відкриття ТЦ Покров: як перетворити будівлю занедбаного ЦУМ у сучасний простір для шопінгу (+фото)
Керуючий партнер компанії Retail.Pro Артем Ретін розповів про історію будівництва ТЦ Покров, вибір якірного орендаря та інклюзивність.
На початку лютого 2024 року відкрився ТЦ Покров в місті Покров Дніпропетровської області. Він розташований у самому центрі міста: на перетині потоків покупців зі старої та нової частин населеного пункту. Площа його 4650 кв. м, також облаштований паркінг на 80 машин. В ТЦ вже відкрилися такі оператори, як Золотий Вік, Аптека Оптових Цін, Prostor, великий мультимаркет Аврора (480 кв. м) та якірний орендар – супермаркет Varus, площею 1400 кв. м. RAU розпитала Артема Ретіна про складнощі перетворення радянського об’єкта в комфортний торговельний центр та чому не поспішають із заповненням вільних приміщень.
– Яка історія будівництва ТЦ Покров?
– Комплекс являє собою будівлю колишнього радянського ЦУМ, який понад 40 років працював у форматі класичного універмагу. Щоб комплекс мав сучасний вигляд та був комфортним покупцеві та орендарям, нам довелося багато чого змінити, при цьому ми змогли зберегти впізнаваним фасад будівлі, яка є невіддільною частиною історії міста.
Для нашої компанії історія цього проєкту почалася з купівлі будівлі наприкінці 2021 року. Цікаво, що саме 23 лютого 2022 року ми з партнерами та технічним департаментом Varus обговорювали на об’єкті технічні особливості реконструкції та терміни її завершення. І ніхто в той момент не вірив, що наступного дня почнеться повномасштабне вторгнення.
З того дня пройшло майже два роки, завдяки титанічним зусиллям ЗСУ більшість бізнесу змогла адаптуватися до сучасних реалій та продовжити розвиток. Тож сім місяців тому ми, разом з якірними орендарями, вирішили продовжити реконструкцію, а вже 1 лютого 2024 року оновлений комплекс відчинив свої двері для перших відвідувачів.
– Яка зараз наповненість операторами?
– Комплекс реконструюється у двох чергах. Спочатку перший та другий поверх, а згодом – третій. Якщо говорити за заповнення першої черги, то вакантність складає 11%. Скоріш за все повноцінний оператор фуд-корта може зʼявитися на третьому поверсі, також в нас є пропозиція від локального кінотеатру.
– Чи будуть в ТЦ Покров представлені міжнародні бренди?
– Поки у комплексі представлені лише українські ритейлери. Ми вели переговори з одним з міжнародних операторів у сфері продажу одягу, але не домовилися по орендній ставці, можливо повернемося до цього питання під час запуску третьої черги.
– Чому саме Varus став якірним орендарем?
– По-перше, Varus є нашим давнім надійним партнером, з яким є повне розуміння у багатьох процесах. Найближчим часом ми переходимо до будівництва ще одного невеликого комплексу та пропрацьовуємо ще кілька спільних проєктів.
По-друге, саме ця мережа є оптимальним за розміром та асортиментом продуктовим якорем для такого формату комплексу. Наразі у місті працює лише два супермаркети мережі АТБ та Varus може запропонувати покупцям значно ширший асортимент.
– Чи є якісь принципові відмінності магазину Varus в ТЦ Покров від інших в мережі?
– Це новий формат Varus, розроблений голландською компанією JDV, більшість нових магазинів мережі відкривається саме в ньому.
– Хто буде представлений з острівців і кому в першу чергу будете надавати перевагу?
– Це відкрите питання. У нас немає якихось обмежень по категоріях, більш важливий підхід оператора до відкриття у комплексі. Будемо намагатися встановлювати острівці в максимально стандартизованому дизайні, бо це завжди виглядає більш естетично. Поки є домовленість лише з локальною мережею з продажу мобільних аксесуарів ForPhone.
– Як вдалося переробити радянський об’єкт та урахувати інклюзивність?
– Дійсно, адаптувати великі торгові обʼєкти, побудовані у радянські часи, під сучасні реалії – дуже важко, але ми зробили усе можливе. Комплекс обладнано пасажирським ліфтом, а всі входи та пандуси відповідають українським ДБН у цій сфері.
– Розкажіть про результати роботи за перші дні відкриття. Як місцеві віднеслися до оновленого ТЦ?
– Відкриття великих торгових обʼєктів у невеликих містах завжди викликає підвішений інтерес у мешканців та гостей міста. Основне – зберегти цей інтерес надалі, а для цього потрібно підібрати «правильний» пул орендарів, бажано не представлених у місті раніше. Треба зробити так, щоб покупець зміг знайти в одному комплексі максимальну кількість товарів для повсякденного життя. Саме тому ми не поспішаємо із заповненням вільних приміщень. Чекаємо на потрібних та цікавих місту орендарів.