Історія мережі аптек Walgreens: від маленької точки в Чикаго до великої мережі

Історія мережі аптек Walgreens: від маленької точки в Чикаго до великої мережі

09.03.2024 09:00
  1452
rau

Як невелика аптека в Чикаго перетворилася у велику мережу під назвою Walgreens, шалено зросла у сухий закон, але отримала удар від пандемії коронавірусу та була замішана в опіоїдній епідемії. І чому зараз Walgreens закриває аптеки та скорочує персонал.

Як все починалося

У Чарльза Волгрина була мрія – відкрити аптеку. Сам він був родом з невеличкого містечка Діксон. Він приїхав в Чикаго, працював фармацевтом та вивчав цей бізнес зсередини. В 1897 році став дипломованим фармацевтом. На той час в Чикаго фармбізнес процвітав – працювало приблизно 1500 аптек. Але це не зупинило Чарльза та в 1901 році він відкриває свою першу невелику аптеку. В основі назви було його прізвище – Walgreen’s Drug Co. Пізніше він скоротив до Walgreen’s, а в 1955 році прибрав з неї апостроф.

Щоб аптека якось вирізнялася серед конкурентів, в ній ще продавали різні дрібні продукти для дому. Але основною перевагою був клієнтський досвід. Волгрин зрозумів, що швидка доставка в цьому бізнесі надважлива. Тож, коли клієнти робили замовлення телефоном, він голосно його зачитував, а потім починав обговорювати з клієнтом звичні теми – погоду, місцеві новини тощо. В цей час робітники вже збирали замовлення. І поки клієнт розмовляв з Волгрином, кур’єр вже стукав в двері з готовим замовленням від Walgreens. Швидкість доставки вражала і тоді по сарафанному радіо все місто стало дізнаватися про цю аптеку.

В 1909 році Чарльз відкрив другу точку в південній частині Чикаго. В аптеках завжди стояв автомат, який охолоджував газовану воду, але восени їх відключали і тоді трафік зменшувався. Волгрин зрозумів, що треба знайти новий спосіб, аби підтримувати трафік і в холодні пори року. Тоді він поставив полиці з сандвічами, супом та десертами, які готувала його дружина. Звісно, клієнти це сприйняли з великим ентузіазмом. І вже в 1913 році мережа налічувала чотири аптеки, в 1919 – 20 точок.

Про залучення нових клієнтів 

Робота над залученням нових клієнтів продовжувалася. Івар Коулсон, який обслуговував автомати з газованою водою вирішив поекспериментувати і додав до солодового молочного коктейлю кілька кульок морозива. Ось так з’явився новий унікальний коктейль, про який говорили всі у Чикаго, а згодом і по всій Америці. Винахід молочного коктейлю для автоматів з газованою водою залучив нову аудиторію в аптеки – дітей та молодь.

В 1929 році в мережі було вже 525 аптек в Чикаго, Маямі, Нью-Йорку та інших великих містах.

Але такий успіх був не лише через молочний коктейль. З 1920-го по 1933-й роки в США був сухий закон, який передбачав продаж алкоголю лише для причастя та в медичних цілях. Звісно, треба було скористатися можливістю. Тоді асортимент Walgreens поповнився алкогольними напоями. Тож компанія продовжувала розвиток і вистояла у Велику депресію.

До того ж з кінця 30-тих років Walgreens багато інвестували у рекламу. Точніше, вони були першою аптечною мережею, хто почав це робити та найкрупнішим рекламодавцем в Чикаго.

В 1975 році в мережі було 633 точки, а через 10 років – до 1000 аптек.

Під новим керівництвом спадкоємців Вогрина мережа продовжувала інвестувати у технології. І в 1999 році з’явилася інтернет-аптека. В 2005 році було вже 5000 аптек по США. Walgreens поглинула конкурентів – в 2006 році Happy Harry’s, в 2011 році – онлайн-магазин Drugstore.com.

Про невдалу угоду

Наступним важливим кроком для Walgreens була покупка 55% швейцарської фармкомпанії Alliance Boots в 2014 році, аптечна мережа якої була в країнах Європи та Великобританії. Так з’явилася найбільша у світі мережа Walgreens Boots Alliance. Але через кілька років пожалкували про таке рішення та навіть думали в 2021 році продати актив. 

А все тому, що через пандемію коронавірусу сталося падіння виторгу. Локдауни призвели до зменшення трафіка в аптеках. Прибуток Walgreens до літа 2020 року впав на $750 млн. Але в 2021 році через появу щеплення від коронавірусу продажі в деяких категоріях підскочили на 25%.

В 2022 та в 2023 році через високу інфляцію та втому від локдаунів знову сталося різке падіння продажів в аптеках мережі. Тож літом 2023 році Walgreens оголосила про звільнення 10% офісного персоналу (приблизно 500 людей) та закриття 450 точок – 150 в США, 300 в Великобританії (Boots).

Пік розвитку Walgreens був у 2018 році (9560 аптек), після реструктуризації бізнесу працює працює 8885 точок в США.

Про опіоїдну епідемію

В період 2014-20 років смертність від передозування опіоїдами в Сан-Франциско зросла майже на 500%. Але проблема була не лише в цьому місті, а стосувалася всієї Америки. Суд Сан-Франциско зобов’язав Walgreens виплатити $230 млн для врегулювання справи про поширення опіоїдів в аптеках мережі. Суддя встановив, що Walgreens суттєво сприяла опіоїдній епідемії в місті. І для мережі це не перша справа.

Джерело – Retail

ФотоFacebook


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку