Сміливці, які працюють на перемогу: переможці конкурсу «Роби своє з Kurator» презентували власні ініціативи
Десять переможців конкурсу «Роби своє з Kurator» із Київської, Дніпропетровської, Полтавської та Черкаської областей отримали свої нагороди та розповіли про власні бізнес-ініціативи. Саме ці проекти, процес їхнього створення та плани щодо масштабування вразили суддів конкурсу.
Зокрема серед переможців є такі ідеї як: «М’ясКо від мами» — медик, матір двох воїнів батальйону «Азов», один з яких загинув від рук ворога, почала готувати та відправляти на фронт продукти. «Готові страви в реторт-пакетах», які забезпечують військовослужбовців готовими стравами власного виробництва в реторт-пакетах та «Сімейне кафе», власник якого військовослужбовець із Київщини й у перші тижні повномасштабного вторгнення надавав допомогу біженцям у приміщенні свого кафе.
Конкурс «Роби своє з Kurator» організований брендом Kurator та Благодійним фондом «МХП — Громаді» для галузі HoReCa (заклади харчування, готелі, кейтеринг). На церемонії нагородження переможці змогли поспілкуватися з професійними шеф-кухарями: співвласником та бренд-шефом мережі ресторанів “НАЖИВО” Олексієм Повторейком і бренд-шефом ресторанно-готельних комплексів Hvoya і Tavel Віталієм Гуралевичем. А ще — прослухали лекцію засновника консалтингової компанії RESTETIKA Андрія Магалецького — про лайфхаки та факапи відкриття закладу.
«Грантовий конкурс «Роби своє з Kurator» — це значно більше, ніж просто фінансова підтримка. Це — одночасно й розвиток громад, і надійний тил для постраждалого бізнесу, і мотивація для військових та їхніх родин. Я особисто ознайомилася з усіма проектами-переможцями, і хочу сказати, що всі учасники — сміливці. Адже з-поміж них є і волонтери, і військові, і дружини військових і навіть родини, які втратили рідних. Попри всі виклики вони продовжують займатися власною справою, масштабуватися, рухатися вперед і вірити в перемогу. А ми віримо в них і з радістю підтримуємо їхні ініціативи», — прокоментувала Тетяна Волочай, директорка Благодійного фонду «МХП — Громаді».
Загалом у конкурсі взяли участь 86 представників малого та середнього бізнесу, а саме: підприємці-ветерани, внутрішньо переміщені особи, військові, які розвивали бізнес і бізнес яких постраждав від російської агресії. Сумарно організатори виділили 1 мільйон гривень на гранти. Кожен з переможців отримає до 100 тисяч гривень на розвиток власної справи. Завдяки наданим коштам підприємці зможуть започаткувати новий бізнес чи масштабувати або ж релокувати вже наявний.
«Переможці конкурсу «Роби своє з Kurator» — це підприємці, які в складні часи не просто працюють, а продовжують шукати можливостей для розвитку. Підтримка від великого бізнесу допоможе їм продовжувати свою справу далі. А це значить, що у громадах буде більше локацій для комфортного проведення часу, нові робочі місця, надходження у місцеві бюджети. Бренд Kurator уже кілька років є надійним партнером підприємців галузі HoReCa з точки зору продуктів та експертизи, а тепер це втілилося й у грантову підтримку для бізнесів військових, внутрішньо переміщених осіб та підприємців, чий бізнес постраждав від військових дій. Переконана, що спільними зусиллями нам вдасться досягти успіху і бути надійною опорою для української економіки», — зазначає керівник Центру розвитку HoReCa МХП Наталія Шадчнєва.
На нагородженні переможцям, окрім грошового призу, вручили дипломи, сертифікати від бренду Kurator на доопрацьовану продукцію, доступ до порталу з експертними матеріалами для галузі HoReCa та квиток Ukraine HoReCa Masters, професійну масштабну подію для обміну досвідом.
Важливо, що на отриманні нагороди та гранту співпраця переможців і організаторів «Роби своє з Kurator» не завершується. Експерти конкурсу будуть підтримувати підприємців та допомагати експертизою у фахових питаннях.
«Наша головна ціль зараз — утверджувати українство кожного дня. Одне із завдань нашої команди — формування бізнесової екосистеми МХП, в якій є малі та середні виробники, які між собою взаємодіють і надають одне одному послуги, постачають товари, драйвують нашу економіку та підтримують ЗСУ. Я вдячний учасникам за те, що вони знайшли в собі сили в непростих нинішніх умовах і подались на конкурс, тим самим підтвердивши свою готовність працювати заради майбутньої перемоги», — зазначив один з членів журі — директор департаменту корпоративної соціальної відповідальності МХП Павло Мороз.
Крім лекцій від фахівців у галузі HoReCa для конкурсантів організували кулінарний майстер-клас із приготування страв із допрацьованих продуктів Kurator. Під керівництвом професійного шеф-кухаря Романа Маковецького учасники готували курячі мітболи з соусом Марінара та картопляне пюре з трюфелем.
До вибору проектів судді конкурсу підходили прискіпливо. Бізнес-ідеї переможців відповідали головним вимогам організаторів конкурсу, а саме: інноваційність, створення нових робочих місць та соціально-економічний ефект для громади. Десятка переможців виглядає так:
- Сімейне кафе «Водолій» розташоване у селищі Іванків. У 2022 року ворожі війська розграбували його та винесли звідти дороговартісне обладнання. Нині власники починають його відновлювати.
- «Ланчбургер» від ТМ «Хлібна кишеня». Перемога у конкурсі “Роби своє” в 2023 році дала змогу релокувати бізнес з міста Слов’янськ в місто Дніпро, та завдяки перемозі у конкурсі “Роби своє з KURATOR” з’явилась можливість масштабувати цей проект.
- Мініготель на базі ресторану «Капуста». У ресторані популяризується старовинна українська культура та кухня. Власники відшукують рецептури стародавніх українських страв та пропонують своїм гостям. Мініготель планують побудувати поруч, обіцяють сучасний дизайн, безкоштовні сніданки та гарне обслуговування.
- Кавово-чайний клуб TeaKava. Військовий разом з дружиною-волонтеркою відкрили двері своєї кав’ярні в Ірпені за два місяці до повномасштабного вторгнення, під час бойових дій приміщення суттєво постраждало. Завдяки гранту власники зможуть відновити та масштабувати проект.
- «М’ясКо від мами». Медик, матір двох воїнів батальйону «Азов», один з яких загинув від рук ворога, почала готувати та відправляти на фронт продукти. Це дало поштовх створити власну коптильню. Наразі підприємиця хоче масштабувати проект.
- «Сімейне кафе». Військовослужбовець із Київщини у перші тижні повномасштабного вторгнення надавав допомогу біженцям у приміщенні свого кафе. Наразі кафе не функціонує, проте власник планує відновлювати його.
- Готові страви в реторт-пакетах. Ідея проекту полягає у забезпеченні військовослужбовців та цивільних громадян, що постраждали від збройної агресії рф, готовими стравами власного виробництва в реторт-пакетах.
- Кіоск з шаурмою. Під час бойових дій у Бородянці кав’ярня учасника конкурсу сильно постраждала — вибиті вікна, пошкоджене уламками та кулями приміщення. Зараз власник планує перетворити її на кіоск з шаурмою, який дасть нові робочі місця.
- Мобільна кав’ярня Caramel Kava. Мобільна кав’ярня — це інноваційна концепція бізнесу. Метою є перетворити стаціонарну кав’ярню на мобільну, тим самим давати змогу військовим зігрітись та підбадьоритись.
- Liberty. У 2023 році мешканка села Кучаків відкрила кав’ярню для зустрічі друзів та близьких, наразі планує масштабуватись.