Директор з маркетингу мережі супермаркетів Varus Анна Луганська розповіла: в чому секрет успіху формату “магазин біля дому” та чи зможуть вони конкурувати з класичними супермаркетами. RAU публікує головні тези цього матеріалу.
В Україні серед гігантів торгових мереж роками працюють мінімаркети — зазвичай вони розташовані прямо у дворах багатоповерхових будинків і дуже популярні в нових ЖК. За умовними підрахунками, наразі в країні працюють близько 22 000 магазинів формату біля дому.
Про новий магазин Varus у форматі біля дому
Раніше українці не виокремлювали фаворитів серед мереж магазинів і могли відвідувати близько трьох різних торгових точок у пошуках необхідних продуктів. Наразі ж стиль життя українського покупця прямує до економії часу. Саме тому формат магазина біля дому є найзручнішим для клієнта. Безпосередня близькість до помешкання чи роботи дозволяє робити покупки, незважаючи на наявність автомобіля. Щобільше, похід у звичний магазин скорочує час самих покупок, оскільки ви вже знаєте, де знаходяться потрібні вам продукти, орієнтуєтесь в асортименті товарів і їхньому розміщенні у залі.
В грудні ми відкрили магазин у форматі біля дому в одному з ЖК в Одесі — наше друге відкриття в Одесі за минулий рік. Varus ще тільки починає боротися за серця одеситів. Дуже відповідально закохувати в себе з першого погляду. Другого шансу не дадуть, бо наші клієнти надзвичайно вимогливі. До речі, це наш перший магазин у новому дизайні “Як вдома!” Дизайн довго жив на візуалізаціях і це перший його вихід у світ. Дизайн формату супермаркету ми розробили разом зі студією YUDIN Design.
Про причини росту популярності формату магазинів біля дому
Мінімаркети біля дому — це швидке рішення нагальної потреби, а супермаркет з широким асортиментом — це рішення, яке допоможе планувати фінанси та закуповувати великі об’єми продуктів за один раз.
Але вдале розташування — це ще не все. На фінальний вибір впливають й інші фактори — починаючи від рівня цін та наявності широкої лінійки товарів, закінчуючи сервісом, програмою лояльності та репутацією самого бренду. Також потрібно орієнтуватись на настрої клієнта, які можуть змінюватися залежно від обставин.
З початком повномасштабної війни, українці здебільшого економили, купуючи лише товари першої необхідності. За даними Deloitte, 33% споживачів почали менше витрачати на продукти, в інших категоріях цей показник доходив до 86%. Зменшилася середня кількість продуктів у чеку та час, проведений покупцем у магазині.
Однак у 2023-му році наші люди вже адаптувалися до нової реальності та ситуація змінилась: влітку індекс споживчих настроїв збільшився на 7 пунктів. Клієнти знов почали цікавитись різними товарами, включаючи те, на чому раніше економили. Зрозуміло, що мінімаркети здебільшого не здатні задовольнити такий попит через обмежені площі та менший асортимент, тому потреба у великих супермаркетах не зникне.
Доступність та швидкість — головні переваги такого формату. Мінімаркет стане чудовим варіантом для людей з напруженим графіком; батьків, які не можуть надовго залишити дитину одну; людей, які працюють дома тощо. Більш того, магазин біля дому буде затребуваний у невеликих населених пунктах, де не так багато великих супермаркетів.