На шопінг у капцях: як магазини біля дому кинули виклик класичним супермаркетам

На шопінг у капцях: як магазини біля дому кинули виклик класичним супермаркетам

16.01.2024 08:45
  3428
rau

Директор з маркетингу мережі супермаркетів Varus Анна Луганська розповіла: в чому секрет успіху формату “магазин біля дому” та чи зможуть вони конкурувати з класичними супермаркетами. RAU публікує головні тези цього матеріалу.

В Україні серед гігантів торгових мереж роками працюють мінімаркети — зазвичай вони розташовані прямо у дворах багатоповерхових будинків і дуже популярні в нових ЖК. За умовними підрахунками, наразі в країні працюють близько 22 000 магазинів формату біля дому. 

Про новий магазин Varus у форматі біля дому

Раніше українці не виокремлювали фаворитів серед мереж магазинів і могли відвідувати близько трьох різних торгових точок у пошуках необхідних продуктів. Наразі ж стиль життя українського покупця прямує до економії часу. Саме тому формат магазина біля дому є найзручнішим для клієнта. Безпосередня близькість до помешкання чи роботи дозволяє робити покупки, незважаючи на наявність автомобіля. Щобільше, похід у звичний магазин скорочує час самих покупок, оскільки ви вже знаєте, де знаходяться потрібні вам продукти, орієнтуєтесь в асортименті товарів і їхньому розміщенні у залі.

В грудні ми відкрили магазин у форматі біля дому в одному з ЖК в Одесі — наше друге відкриття в Одесі за минулий рік. Varus ще тільки починає боротися за серця одеситів. Дуже відповідально закохувати в себе з першого погляду. Другого шансу не дадуть, бо наші клієнти надзвичайно вимогливі. До речі, це наш перший магазин у новому дизайні “Як вдома!” Дизайн довго жив на візуалізаціях і це перший його вихід у світ. Дизайн формату супермаркету ми розробили разом зі студією YUDIN Design.

Про причини росту популярності формату магазинів біля дому

Мінімаркети біля дому — це швидке рішення нагальної потреби, а супермаркет з широким асортиментом — це рішення, яке допоможе планувати фінанси та закуповувати великі об’єми продуктів за один раз.

Але вдале розташування — це ще не все. На фінальний вибір впливають й інші фактори — починаючи від рівня цін та наявності широкої лінійки товарів, закінчуючи сервісом, програмою лояльності та репутацією самого бренду. Також потрібно орієнтуватись на настрої клієнта, які можуть змінюватися залежно від обставин. 

З початком повномасштабної війни, українці здебільшого економили, купуючи лише товари першої необхідності. За даними Deloitte, 33% споживачів почали менше витрачати на продукти, в інших категоріях цей показник доходив до 86%. Зменшилася середня кількість продуктів у чеку та час, проведений покупцем у магазині. 

Однак у 2023-му році наші люди вже адаптувалися до нової реальності та ситуація змінилась: влітку індекс споживчих настроїв збільшився на 7 пунктів. Клієнти знов почали цікавитись різними товарами, включаючи те, на чому раніше економили. Зрозуміло, що мінімаркети здебільшого не здатні задовольнити такий попит через обмежені площі та менший асортимент, тому потреба у великих супермаркетах не зникне. 

Про переваги магазинів формату біля дому у порівнянні із супермаркетом

Доступність та швидкість — головні переваги такого формату. Мінімаркет стане чудовим варіантом для людей з напруженим графіком; батьків, які не можуть надовго залишити дитину одну; людей, які працюють дома тощо. Більш того, магазин біля дому буде затребуваний у невеликих населених пунктах, де не так багато великих супермаркетів.

Подібний формат магазину не потребує великої площі, на ремонт такого приміщення піде значно менше часу, ніж на ремонт супермаркету. На додаток, команда магазину біля дому не буде нараховувати велику кількість працівників і зможе запропонувати робочі місця людям, які живуть в цьому районі. Мінімаркети мають значно вищий товарообіг на квадратний метр, ніж супермаркети, й тим більше гіпермаркети. Даний формат вигідний як власникам бізнесу, так і покупцям.

Про перспективи розвитку форматів великих супермаркетів та магазинів біля дому

Треба мати на увазі, що супермаркети та мінімаркети — це принципово різні історії, які мають у себе на меті покриття різних потреб, а іноді навіть взаємодіють з різними категоріями покупців. Тож одне не має виключати інше, не варто робити ставку лише на один формат. Оптимальний підхід — комбінувати різні формати.

Про результати 2023 року та плани на 2024-й мережі Varus

Минулого року ми відновлювали роботу наших магазинів у Донецькій області, які були закриті з початком повномасштабного вторгнення, відкрили нові супермаркети в Одесі та Жовтих Водах та магазин у форматі біля дому в Одесі.  Плани на 2024 рік у компанії дуже амбітні: масштабування та закріплення в Центральному та Південному регіонах.

Ми працюємо у сфері, яка постійно змінюється, тож наша задача — передбачити ці зміни, адаптуватись до них, оптимізуючи процеси та підвищуючи рівень обслуговування — і завдяки цьому ставати кращими для своїх клієнтів. 

ДжерелоУРТЦ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку