Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за лютий 2017
Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю користувачів на офіційній сторінці у Facebook і за динамікою розвитку в лютому 2017 року.
За даними аналітичного сервісу Socialbakers, у лютому лідерство серед українських ритейлерів у Facebook зберегла мережа товарів для краси і здоров’я Watsons, яка піднялася на цю позицію ще у кінці 2016 року. Слідом за нею йдуть JYSK і INTERTOP. Comfy випередило Фокстрот на 500 користувачів – мабуть свята для SMM-ників компанії пройшли ударно. Втім, за місяць-два до цього, сторінка рітейлера обійшла Kosmo. Лінія магазинів EVA продовжує наближатися до позицій інтернет-магазину АЛЛО, а Будинок іграшок – до Kosmo. За останні чотири місяці національна мережа краси і здоров’я набрала лише 3 000 нових фоловерів, чого незабаром може виявитися недостатньо, щоб залишитися хоча б просто в першій десятці. Тобто 2017 рік обіцяє бути не менш насиченим для лідерів топа.
Друга десятка виглядає ще більш цікаво. Епіцентр К за півтора місяці перебрався з 12 на 11 позицію і тепер його точно через кілька місяців чекає ТОП-10. За прогнозами RAU це може статися вже до травневих свят, хоча можливо і швидше. Адже 7-8 місяців тому official page мережі гіпермаркетів DIY взагалі не було в 20-ці.
LeBoutique також розправляється з конкурентами. Далі перестановки не менш динамічні – концепт-стор “Вікно у двір” поступився Marc О’Рolo, а відразу за ними Citrus.ua обійшов Eldorado.ua. Такий поворот був передбачуваний, хоча розрив у кількості користувачів виявився справжнім сюрпризом. Попереду у “цитрусової” мережі гаджетів і аксесуарів явно намічаються ще більш вражаючі досягнення в топі – будемо стежити.
Ще однією знаковою новиною стало повернення АТБ-Маркет в першу 20-ку. Поки це єдина продуктова мережа в топі, але якщо в маркетингу Eldorado.ua не подбають про залучення нових Facebook-фанів, то скоро їх може виявитися дві. З грудня MustHave примудрився здати позиції також METRO Саѕһ & Саггу Ukraine. Розрив у кількості передплатників вже обчислюється десятками і хто до весни виявиться успішнішим інших, можна починати робити ставки.
E-commerce
Серед онлайн-магазинів спокійно себе почувають лише двоє лідерів. Третю позицію раптово зайняв інтернет-магазин меблів і декору Home Ideas Supply. З такою кількістю фоловерів, із ним буде непросто боротися. Далі e-shop всього підряд – від меблів до книг – tohome.com.ua обставив UFL і modnaCasta. Це при тому, що “шопінг-клуб #1” так важко піднімався з дев’ятої на п’яту позицію. Вибулим з десятки виявився Mobillak.ua, причому, судячи з усього, з мінімальними шансами повернутися в топ.
Fashion
У категорії Fashion майже вже традиційно швидше інших вгору рвуться українські бренди: за рахунок їх активності рейтинг і перебуває у динаміці. Студія одягу VOVK обійшла відразу двох конкурентів – LTB Uktaine й USALPHA.COM, ставши найбільш швидкозростаючою офіційною сторінкою місяця. Оfficial page VOVK підріс на більш, ніж 10 000 користувачів.
На десятій позиції ще один український бренд GRASS, що вперше потрапив у рейтинг, обійшовши інший made in Ukraine, “мілітарі”-марку Brotherhood, інтерв’ю з власниками якої скоро можна буде прочитати на rau.ua. Таким чином, українські виробники вже займають рівно половину українського Facebook-рейтингу у категорії Fashion.
Jewelry
Що стосується ювелірки, то лідируюча позиція в українському Facebook – за ужгородським авторським проектом Kochut, що збільшило дистанцію з найближчим суперником PANDORA більш ніж на 10 000 фоловерів за півтора місяці. Трохи нижче мережа ювелірних магазинів Укрзолото з відривом у 64 користувача обійшла бренд KAZKA, але так і не посіла шосту позицію – на ній розмістився київський ювелірний бренд Alchemica, інтерв’ю з яким можна почитати на порталі rau.ua. Покинули рейтинг Ніка та ювелірний дім Zarina.
Shopping center
В категорії “Торгові центри”, згідно з даними аналітичного сервісу socialbakers, трійка лідерів грудня у Facebook зберегла свої позиції, але лише Ocean Plaza і Gulliver їх укріпили. Ажіотаж навколо відкриття Центрального універмагу Києва спав і тепер ЦУМ доведеться поборотися за місце серед лідерів з аутлет-містечком Мануфактура, яке прагне повернутися в основний топ. Official Page “містечка” показала за останній місяць стрімке зростання і тепер Мануфактуру з ЦУМ поділяє трохи більше 400 користувачів.
Взагалі весна для багатьох SMM буде гарячою, якщо враховувати що в десятці дистанція між кількістю фоловерів сторінок варіюється в районі 2-3 тисяч. Так, з грудня львівський ТРЦ Victoria Gardens обійшов ТРЦ Караван і відрив у 3 000 може дозволити надовго втримати позиції. Стати самим популярним торгово-розважальним центром Львова у Facebook йому тепер заважає лише Forum Lviv, який випереджає суперника на 2500 фанів. Далі Сади Перемоги були зміщені київським ТРК Проспект з першої десятки, перемогу якого можна назвати головним дебютом в основному рейтингу початку 2017 року.
Друга десятка також демонструє численні перестановки, красномовно говорячи про успіхи одних маркетингових відділів і потреби інших переглянути свою SMM-стратегію. ТРЦ РайON, поступався Art Mall в рейтингу року всього 400 передплатників, але тепер вже випереджає суперника майже на 2 000 фоловерів, погрожуючи незабаром увірватися в першу десятку. Не менше “лютують” у головній соціальній мережі для бізнесу ТРК Сонячна Галерея і ТРЦ Fabrika, одночасно сместившие з позицій ТЦ Globus і Skymall.
З поверненням в ТОП можна привітати ЦТ Даринок, який зміг відновити свої позиції після випадання з нього в жовтні і тепер цілком може поборотися за 19 місце рейтингу. Прийдешня Масляна і початок весни, як інфопривід, в допомогу.