Борис Марков, АТБ: Як мережа розвивається у війну та утримує лідерські позиції

Борис Марков, АТБ: Як мережа розвивається у війну та утримує лідерські позиції

08.01.2024 08:45
  1820
Валерія Байда

Про великі втрати мережі АТБ у війну, відновлення та збереження лідерства.

В матеріалі для The Kiev Independent генеральний директор та голова ради директорів корпорації АТБ Борис Марков розповів, які втрати зазнала мережа з початку повномасштабного вторгнення, як продовжує відкривати нові магазини та реконструювати старі, допомагає ЗСУ та поділився планами на 2024 рік. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

До початку повномасштабного вторгнення мережа АТБ налічувала понад 1300 магазинів та була абсолютним лідером в сегменті продуктового рітейлу України. Після вторгнення 31 торгова точка були знищенні, а 79 залишилися на тимчасово окупованих територіях. Проте мережа працює та розвивається. В планах на 2024 рік – відкриття понад 60 нових магазинів і не тільки. 

Про майже два роки війни

Восени 2023 року мережа АТБ відсвяткувала своє 30-річчя. За цей час компанія пережила п’ять криз: фінансові кризи 1998-го та 2008 років, початок війни 2014-15 років, пандемію коронавірусу та повномасштабне вторгнення росії, яке стало найбільшим випробуванням в новітній історії країни.

В перші дні війни логістичні ланцюжки було порушено, морські шляхи блокували імпорт, а серед перевізників та постачальників була паніка. Попри всі перешкоди мережа АТБ стала прикладом відповідального та стійкого бізнесу. До того ж з лютого 2022 року було відкрито 20 нових магазинів, 7 відновлено та зроблена реконструкція ще в 40 точках в новому чорному дизайні.

Про допомогу ЗСУ

Мережа АТБ є втіленням продовольчої безпеки всієї країни. Надає системну допомогу ЗСУ, добровольчим формуванням, волонтерським організаціям, вимушеним переселенцям, медичним установам, службам екстреного реагування тощо. Загальний обсяг допомоги вже перевищив 1 млрд грн і примножується, оскільки продовжуються наші благодійні проекти. Ми чітко розуміємо, що лише послідовна робота з підтримки та допомоги нашим захисникам наближає довгоочікувану перемогу.

Про втрати 

У війну були і руйнування магазинів, і точки залишилися на тимчасово окупованій частині України. Також зруйновано багатотемпературний складський центр у Київській області, який постачав продукцію до центральної України та північних районів. Ворог також захопив аналогічний складський центр у Херсонській області. Точну суму втрат зараз підрахувати складно, але вже зараз зрозуміло, що наші втрати обчислюються мільярдами гривень.

Також близько 4300 наших співробітників поповнили лави Збройних Сил. Деякі з цих героїв вже зазнали тяжких поранень або загинули.

Про порівняння воєнного часу з мирним

Ми опрацювали механізми переходу на ручне управління для оперативного реагування на обставини та делегування повноважень, що суттєво прискорює необхідні процеси прийняття рішень. Тому у нинішніх умовах те, що у мирний час могло зайняти тиждень, можна вирішити менш як за годину. Ми набагато більш підготовлені до таких викликів, як перебої у подачі електроенергії або піковий попит на окремі категорії товарів.

Через війну довелося децентралізувати постачання і запровадити три види асортименту: у відносно благополучних регіонах у нас звичні 2500-3500 позицій. У найближчих до лінії зіткнення районах їх близько 1500-1700 одиниць. У населених пунктах, де йдуть бойові дії, використовується військовий асортимент – 400-500 найнеобхідніших продуктів та товарів.

Про плани розвитку мережі у війну

В 2024 році ми плануємо відкрити 60 нових магазинів. Це приблизно вдвічі менше, ніж у довоєнний час. Ми також плануємо модернізувати 31 магазин у оновленому чорному дизайні.

Щодо поради великим компаніям, які продовжують розвивати бізнес в Україні – то до їх планів мають бути включені проекти підтримки українських захисників, благодійні ініціативи та заходи, які зміцнюють моральний дух і крок за кроком наближають нашу Перемогу.

У роки війни керівникам соціально орієнтованого бізнесу потрібно було бути не лише локомотивом галузі, а й виконувати місію згуртування та задавати тенденції. Прикладом стала ініціатива АТБ до 30-річного ювілею – ми зібрали 168 мільйонів гривень для Збройних Сил.

З 2014 року ми маємо досвід інтеграції ветеранів, які повернулися до цивільного життя, працевлаштувалися та знайшли своє покликання. В АТБ вони отримують цікаву керівну посаду, конкурентоспроможну заробітну плату та успішно підіймаються кар’єрними сходами.

Про особисті внутрішні зміни

Як і більшість українців, я навчився цінувати прості речі, які мають значення. Я навчився щиро радіти, начебто, маленьким перемогам, з яких обов’язково прийде одна велика перемога та мир. Слава Україні!


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку