Рік трансформації та пошуку можливостей: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2023 році

Рік трансформації та пошуку можливостей: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2023 році

03.01.2024 09:00
  2428
Валерія Байда

Засновники, керівники та топ-менеджери провідних українських компаній сфер роздрібної торгівлі, e-commerce та девелопменту про роботу у другий рік повномасштабного вторгнення, трансформацію ринку та брак кадрів.

У цій добірці ми пропонуємо ознайомитися з найяскравішими висловлюваннями лідерів ринку: як попри війну продовжувати свій розвиток, знаходити нестандартні рішення та баланс між «працювати» та «забезпечити безпеку», а також як повномасштабне вторгнення стало поштовхом для нових можливостей.

Засновник Consulting for Retail та Atriny Group Павло Щербаков:

Відчутна зміна, яка у нас відбулася після початку повномасштабного вторгнення – це перехід на повністю віддалене управління всією командою. Представники нашої команди опинилися в різних країнах, і ми були змушені перейти до жорсткого віддаленого формату роботу та управління розділеними командами.

СЕО мережі Файно Маркет Євген Тертишний: 

Довелось перейти на ручне керування замовленнями, спростити всі процеси щодо лістингу асортименту, викладки товару на полиці. І якщо 2022 рік був роком випробувань, то у 2023 рік увійшли більш загартовані. 

Співвласниця та CEO мережі O!Some Маріанна Самсонова: 

З початку великої війни наш офіс змінився на 98%. Тобто, зі «старого» складу залишилося 3-4 людини. Ми не скорочували персонал, люди просто виїжджали. Проблема з кадрами була і до війни, а зараз стало ще гірше.

Директор по маркетингу мережі Будинок іграшок Анна Єщенко:

3 березня 2022 відновив роботу перший магазин Будинок іграшок у Львові. Ми просто не мали права вкрасти дитинство у цілого покоління дітей. А 17 березня запрацював магазин у Києві, і це в той час, коли безпосередньо під містом відбувалися бойові дії.

Директор роздрібної мережі Люксоптика Віолета Титаренко

У війну виїжджають і клієнти, і співробітники Люксоптика, особливо це стосується медичного персоналу. Ми підготували магазин і він місяць стояв з ремонтом та чекав, поки ми знайдемо фахівців.

Директор напрямку «Побутова техніка» в мережі Епіцентр Олександр Величко:

Ми не припиняли працювати навіть в найтяжчий період початку повномасштабної війни, забезпечуючи населення всіма необхідними товарами в тих регіонах, де це було безпечно для нашого персоналу та відвідувачів. 

СЕО мережі Фокстрот Олексій Зозуля:

Протягом перших місяців 2022 року мережа Фокстрот закрила 100 магазинів. Це було усвідомлене рішення, бо ми не мали достатньо товару та фінансів, щоб підтримувати їх. І це було правильне рішення, бо вже згодом ми змогли відновити роботу більшості цих магазинів, і підготуватися до «високого сезону» (жовтень-січень) та розв’язали всі задачі.

Співзасновник та СЕО бренду та мережі магазинів Cher’17 Іван Кришталь:

У війну ми зберегли 70% команди. В fashion-сегменті ідеально планувати та виробляти на рік вперед. В умовах війни це зробити важко, бо ми не знаємо, що нас чекає завтра – блекаути, обстріли чи ще щось. Проте ми все одно плануємо, хоч і горизонт планування скоротився. 

Директор з розвитку та форматів національного маркетплейса Алло Микола Астапов:

Кількість продажів скоротилася на 25%. Відвідувачів поменшало, вони стали рідше купувати, покупки стали більш обдуманими та раціональними. Ми не перекладаємо девальвацію на плечі нашого покупця – намагаємось балансувати за рахунок вартості та зниження маржі.

Виконавчий директор найбільшої національної мережі краси та здоровʼя Лінія магазинів EVA та EVA.UA Ольга Шевченко

Зараз понад 300 співробітників мережі EVA на фронті. Тому у нас відчувається нестача в професіях, якими здебільшого займалися чоловіки – вантажники та водії погрузчиків. У магазинах здебільшого працюють жінки, тому ситуація не така критична. 

Директор з маркетингу мережі Intertop Марія Самплавська:

В індустрії моди планування роблять на рік та сезони (осінь-зима, весна-літо). З війною все змінилося та горизонту планування взагалі не було. Тому ми дали команді повну свободу діяти та креативити з приводу будь-яких ситуативів.

Віце-президенту з маркетингу ОККО Василь Дмитрів:

До повномасштабного вторгнення компанія ОККО була друга (17% частки ринку), першими – група Приват. Зараз у нас найбільша частка ринку – 23%. Так суттєво ми наростили свою частку минулого року, коли були першими, хто під час дефіциту завіз в Україну пальне. 

Директор з маркетингу Arricano Інна Морозова:

Ми вирішили бути сміливими у своїх ідеях та діях і визначили Рік стійкості та сміливости усіх наших торговельних центрів. Наш основний фокус у плануванні та реалізації маркетингових активностей у 2022-23 роках спрямований на наших відвідувачів, партнерів і команду.

Співвласниця групи компаній Епіцентр Галина Герега: 

Міграція, призов, низька кваліфікація персоналу та його емоційне вигорання – з цими викликами сьогодні стикається кожен український бізнес, але незабаром проблема набуде національних масштабів. І в бізнесу немає чіткого розуміння, що з цим робити. 

Генеральний директор Respublika Park Юлія Щаслива: 

Відпочинок та позитивні емоції зараз дуже потрібні для всіх українців – ми живемо у постійній напрузі, і маємо якось перезавантажувати себе і у дітей має бути дитинство. 

Співзасновник мережі мультимаркетів Аврора Лев Жиденко:

Зараз настав такий час, коли більш важливі людські якості, а не професійні вміння. Так би мовити, із хорошої людини можна зробити професіонала, а навпаки – ні. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку