
У селищі Ружин Житомирської області відбулося святкове відкриття супермаркету SPAR (+фото)


Поточний 2023 рік став для найбільшої мережі електроніки та побутової техніки Фокстрот періодом відродження та активного розвитку. Ось лише деякі досягнення, ініціативи та ключові показники компанії протягом цьому року.
Наразі в 123 магазинах мережі працює 3252 співробітники, зокрема понад 5% з них – у лавах ЗСУ. Протягом року відкрили вісім нових магазинів, чотири з яких – на місці торгових площ мережі Eldorado. Серед них – найбільший магазин електроніки з найширшим асортиментом техніки в центрі столиці у ТЦ Ocean Plaza площею понад 1500 кв. м. Протягом року кількість міст, де представлені магазини мережі, збільшилася з 63 до 67.
Запрацювали магазини у прифронтових областях: Слов‘янську, Краматорську та Херсоні. Досі Фокстрот залишається першою і єдиною мережею електроніки, яка відновила роботу у Херсоні після деокупації. Важливо відзначити, що всі магазини Фокстрот енергонезалежні та можуть працювати у разі блекаутів завдяки наявності альтернативних джерел живлення.
Зростання онлайн торгівлі
У 2023 році Фокстрот відзначився рекордним відновленням активності та зростанням чистого онлайн товарообігу приблизно на 30% порівняно з попереднім роком. Мультиканальний бренд Фокстрот суттєво підвищив частку продажів в онлайн сегменті за рахунок on-line комунікацій, зробивши акцент на брендові комунікації в онлайн просторі:
Щодо додатку Foxtrot, то команда прийняла рішення повністю видалити російськомовну версію задля підтримки української мови.
Про прихильність і відданість клієнтів говорить те, що понад 97% покупок здійснюються з карткою програми лояльності ФоксFan, де загальна кількість учасників – понад 13,5 млн. Це на 500 000 більше ніж на початку року.
Фокстрот надає особливу увагу інклюзивності своїх сервісів та магазинів, що відображається у пристосуванні для клієнтів з особливими потребами та дітьми. Понад 80% магазинів частково або повністю відповідають критеріям інклюзивності, що були визначені під час формування «Карти інклюзивності від ЛУН» цієї осені. Крім того, в рамках соціального проекту «Безбар’єрний Фокстрот» у 10 магазинах Києва, Львова, Харкова, Вінниці, Дніпра та Одеси запроваджено інноваційний комплекс для обслуговування клієнтів, які не чують – через перекладача жестової мови в режимі онлайн. За час роботи сервісу, було опрацьовано 218 звернень.
Лідери продажів
Загалом протягом року найбільша доля продажів припала на смартфони, телевізори та ноутбуки. Якщо ж говорити про побутову техніку – лідерами стали пральні машини і холодильники. Також у 2023 році спостерігається зміна споживчої поведінки, коли більшість покупок стають запланованими та обґрунтованими. Це пов’язано з економічними причинами та загальною нестабільністю в країні. Покупці уважніше аналізують ціни та якість товарів перед придбанням, виявляючи прагматичний підхід до покупок.
Компанія постійно працює над удосконаленням продуктивності персоналу, включаючи проекти з управління ефективністю та регулярний перегляд заробітних плат. Для працівників існують додаткові програми мотивації, включаючи оплату за наставництво та винагороди для найкращих продавців. Фокстрот співпрацює з Державним університетом комунікацій, організовуючи зустрічі та екскурсії для студентів й активно долучається до проектів на найбільшій в Україні студентський медіа-платформі Stud-point, в тому числі HR School Stud-point.
Для спрощення процесів покупки, обміну, доставки та налаштування нових пристроїв, Фокстрот впровадив інноваційні послуги і став їх першовідкривачем на ринку електроніки:
Інтеграцію цифрових чеків – у мобільні банкінги разом у партнерстві з Monobank, Sportbank, Sense Bank та A-Bank. Також, починаючи з цього року, клієнти можуть сплатити за техніку цифровими активами.
Спрощення процесу оплати – в рамках підготовки до блекаутів запустили можливість безконтактної оплати – tap to phone. А з метою економії часу клієнтів – створили можливість відпускати клієнтів на робочих терміналах продавця. Частка такої оплати наразі становить 12%.
Фоксі Обмін – це послуга, що дозволяє клієнтам здати свої старі смартфони або планшети та отримати компенсацію до 99% вартості нових гаджетів.
Утилізація старої техніки – Фокстрот запустив сервіс вивозу та утилізації старої побутової техніки, що дозволяє покупцю легко позбутися від застарілих пристроїв. Покупці виявляють інтерес до послуг, пов’язаних із суміжними сервісами для габаритної техніки “з одних рук”, що означає отримання товару та послуги разом з ним.
Також у 2023 році рітейлер розвивав різні варіанти доставки: точки видачі логістичних операторів, поштомати, самовивіз та кур’єрську доставку. Наразі, близько 64-65% покупців використовують точки видачі логістичних операторів для отримання покупок, від 6 до 9% обирають поштомати. Ще 15% віддають перевагу самовивозу з пунктів видачі інтернет-замовлень чи точок продажів мережі. Кур’єрська доставка складає менше 10%. Тому рітейлер спільно з Uklon Delivery запустив надшвидку доставку товарів до дверей – протягом години. За перші три місяці роботи найбільшу кількість разів цей спосіб доставки обирали жителі Києва, Львова та Харкова. Загалом послугою скористалися понад 400 клієнтів, а середній термін доставки становить рекордні 26 хвилин. Якщо ж говорити про категорії товарів, то найпопулярнішими товарами були смартфони та навушники. Хоча дрібна побутова техніка також складає левову частку замовлень. Найгабаритнішим товаром став водонагрівач на 50 л, а найдорожчим товаром став ноутбук вартістю 30 999 грн.
Фокстрот активно працює в галузі благодійності та реалізує такі проекти:
«Подаруй часточку добра» – Фокстрот у співпраці з партнерською організацією «СОС Дитячі Містечка» реалізує благодійну акцію, спрямовану на надання психологічної підтримки дітям, постраждалим від агресії росії проти України. 30 грн з продажу кожного товару фірмового мерчу буде спрямовано на арт-терапію для дітей.
Соціальний проект «Ф-підтримка» має на меті допомогу тваринам, що були евакуйовані із прифронтових зон. Фокстрот та його клієнти акумулювали для пухнастиків понад 900 000 грн, за які було закуплено корм та надано допомогу понад 9000 тваринам у 41 притулку України.
Під час повномасштабного вторгнення рф Фокстрот надав допомогу Силам оборони та постраждалим українцям на суму більше 20,5 млн гривень. Компанія також забезпечила технікою загони ДСНС і закупила обладнання для 25 пунктів незламності в 3 прифронтових областях. Загалом було оброблено більше 1128 запитів на допомогу, а кількість гаджетів, придбаних для захисників, склала майже 8000 одиниць.
За активну соціальну позицію ГК Фокстрот у жовтні 2023 року отримала відзнаку «Воїни світла» від української мережі Глобального договору ООН в конкурсі соціальних ініціатив «Партнерство заради сталого розвитку – 2023».
Наприкінці 2023 року 12 працівників з Фокстроту – активістів штабу «Допомога нашим» – отримали подяки від головнокомандувача ЗСУ, генерала Валерія Залужного – «За активну громадянську позицію, патріотизм і допомогу ЗСУ, що наближає перемогу над ворогом».