Владислав Зеленко, Varus: Ключові атрибути e-commerce як основа успішної бізнес-моделі

Владислав Зеленко, Varus: Ключові атрибути e-commerce як основа успішної бізнес-моделі

27.12.2023 08:45
  1348
Валерія Байда

Українські компанії вже давно зрозуміли, що за e-commerce — майбутнє. Тому для залучення більшої частки клієнтів українські рітейлери активно розвивають напрям онлайн-продажів.

Що таке сучасний e-commerce та як клієнтам зробити більш усвідомлений підхід до процеса шопінгу, розповідає Владислав Зеленко, Head of Digital Marketing e-commerce мережі Varus.

Частка онлайн-продажів в Україні невпинно зростає. Навіть повномасштабне вторгнення та нестабільна економічна ситуація не змогли загальмувати цей процес, а навпаки змістили ще більший фокус на розвиток e-commerce. За даними Polaris Market Research, у 2021 році світовий ринок продуктових онлайн-магазинів оцінювався в $285,36 млрд і до 2030 року зростатиме на 24,6% у середньому щорічно.

E-commerce в Україні має надзвичайно високий потенціал, тому рітейлерам важливо бути гнучкими, впроваджувати нові рішення в операційних процесах, маркетингу та працювати над покращенням клієнтського досвіду.

Комунікація через продукти та сервіси

Наразі сервіс усвідомлених покупок varus.ua пропонує понад 20 000 товарів та охоплює 14 міст і 69 населених пунктів. І завдяки постійній оптимізації та вдосконаленню інструментів, щодня сайт набирає все більшу популярність серед українців та це приклад того, як інтернет-магазин може постійно адаптуватись під потреби споживача. Завдяки цьому про нього не потрібно комунікувати як окремий інструмент, натомість varus.ua контактує з клієнтами через свої продукти та сервіси. Як це працює?

Більше інформації — легший вибір

На сайті varus.ua обрати бажаний товар — дуже просто, цьому сприяє розширений перелік функцій, таких як:

  • розширена картка товару;
  • можливість залишати відгуки про товар;
  • перевірка наявності товару у магазинах;

лейби на товарах;

  • теги зі знижками;
  • стара/нова ціна;
  • характеристики;
  • формування списків покупок.

Обране та списки покупок

За статистикою, 44% клієнтів користуються списком покупок під час продуктового шопінгу. Для різних категорій продуктів на varus.ua можна створювати списки для вечірки, пікніку чи святкової вечері. А ще найцінніше — завчасно планувати свої покупки. Всі списки зберігаються в особистому кабінеті, також їх можна знайти прямо на головній сторінці та в один клік додати до кошику.

Додавання картки — найзручніший спосіб оплати

Клієнтам більше не потрібно щоразу додавати платіжну картку, коли вони хочуть здійснити покупки. На varus.ua картка підв’язана до особистого кабінету. Це заощаджує час, а найголовніше: це не тільки зручно, а ще й повністю безпечно.

Товарні рекомендації та Cross-sale та Upsale

Розгалужена система рекомендацій та кроспродажів дозволяє клієнту якісно формувати продуктовий кошик. Це працює на трьох етапах:

1. Головна сторінка

Тут можна ознайомитись зі спецпропозиціями, перейти до популярних категорій та оцінити асортимент готової їжі у Varus Cafe.

2. Картка товару

Читаючи опис товару, клієнт має змогу одразу дізнатись, що найчастіше купують разом з цією позицією. Крім того, сервіс пропонує альтернативні та схожі товари, щоб його вибір був максимально усвідомленим.

3. Кошик

Якщо обраного товару не стало в наявності — не страшно, сервіс varus.ua на етапі кошика пропонує замінити його на альтернативний. Крім того, клієнт отримує нагадування про товари, які відповідають його інтересам, але відсутні в даному замовленні. Шанс забути щось важливе — мінімальний.

Ми постійно працюємо над покращенням роботи цього інструменту, збагачуючи його історією переглядів і покупок користувача на сайті, щоб показувати релевантні товари та покращувати процес покупки індивідуально для кожного клієнта.

Поєднання швидкості збірки та зручності доставки

Кожен супермаркет має свій радіус доставки. Це означає, що асортимент товарів та часові слоти залежать від того, де територіально знаходиться клієнт. Зараз рітейлери працюють з онлайн-замовленнями у декількох форматах.

Перший з них — класичний. Ще декілька років тому він був єдиною опцією для клієнтів торговельних мереж. Покупець оформлює онлайн-замовлення, обирає дату та часовий проміжок — наприклад, з 9:00 до 13:00 — та очікує на доставку у зазначений час. Проте невизначеність та багатогодинне очікування кур’єра підходять далеко не всім.

Тому другий варіант — це доставка зі зручними 20-хвилинними слотами, за прикладом як це працює у Varus. Схема оформлення замовлення для клієнта така ж сама, проте часовий інтервал отримання товарів коротший у декілька разів.

Проте ми всі розуміємо, що забезпечити клієнтів своєчасною доставкою неможливо без оптимізації збирання замовлень. У цьому напрямку мережа супермаркетів Varus постійно шукає нові рішення та вдосконалює наявні сервіси. Один із прикладів таких рішень — інноваційний DarkStore, який ми відкрили у Києві цього року.

Це цілий комплекс технологічних інструментів, які спрощують процес обробки та збору замовлення на всіх етапах. Серед них:

  • LED-індикація для збору та викладки товарів;
  • smart-візки для збору замовлень;
  • 2 автоматизовані зони для збірки категорій овочі/фрукти та мʼясо;
  • розумна побудова маршрутів збору;
  • зручне управління прийманням та списанням товарів.

Формат DarkStore дав нам змогу пришвидшити обробку та комплектування замовлень у 6 разів, порівняно з традиційними способами. Завдяки цьому кур’єри мають змогу вчасно отримувати зібрані замовлення і це напряму впливає на своєчасність доставки.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку