Український e-commerce в 2023 році: підсумки за I півріччя та прогнози на акційний сезон від компанії Promodo

Український e-commerce в 2023 році: підсумки за I півріччя та прогнози на акційний сезон від компанії Promodo

23.11.2023 08:30
  1123
Костянтин Симоненко

Неймовірна швидкість адаптації до будь-чого, повернення маркерів сезонності та навіть зростання виторгу у гривневому еквіваленті — все це про реальність українського e-commerce у І півріччі 2023-го. Проте є й ложка дьогтю в бочці меду.

Динаміка доходу по нішам за шість місяців 2023 року

За даними дослідження агенції Promodo, від початку 2023 року всі ніші показують позитивне відновлення, але у доларовому еквіваленті їхній виторг за перше півріччя не виріс, ані відносно показників 2022-го, ані тим більше показників 2021 року. Порівняно з 2021 роком зафіксовано просідання на 43%, а відносно 2022 року — на 13%. Єдине виключення — категорія зоотоварів, яка значно виросла.

Джерело: власний BI агенції Promodo

Команда агенції прогнозує, що під час сезону розпродажів, дохід українських онлайн-рітейлерів має відчутно зрости. Навіть припускається, що цей дохід може дещо перевищити загальні показники 2021-го. А це, за даними Euromonitor, 113 млрд грн.

Загальні тенденції та прогноз на акційний сезон

Рекламний ринок зменшився, але доля маркетингових бюджетів у digital збільшилася до 80%. Рекламодавці йдуть туди, де їхні споживачі. За прогнозами команди агенції, обсяг рекламного ринку у ІІ півріччі 2023 зростатиме. Digital-канали залишаться пріоритетними.

Повернення маркерів сезонності в онлайн — ознака стабілізації ринкових закономірностей. Це дає оптимістичні прогнози щодо «золотого сезону» — йому бути. Конкуренція в онлайні зростає — гравці активно борються за споживача. Особливо це відчувається у категоріях зоотоварів, а також одягу та взуття.

Рівень середнього чека за всіма категоріями або вищий за показники 2022 року, або не зменшився — споживач витрачає так само. Кількість користувачів у чуттєвих до гендеру категоріях не перевищує показники 60-70% до тогорічних
 (дитячі товари та косметика).

Як видно по цифрах, український ринок e-commerce ще оговтується. Проте після пандемії Covid-19 та початку повномасштабного вторгнення однією з довгострокових перспектив став саме перехід українського бізнесу до e-commerce та зміцнення присутності в онлайн. Якщо у 2021 році ринок електронної комерції в Україні займав близько 9%, то натепер ця частка вже перевищила 11%, і показник далі зростає. Драйверами для України традиційно є ніші електроніки, одягу, косметики та зоотоварів. Гравці останнього сегменту демонструють найбільш позитивну динаміку: у лютому 2023-го вони по грошових показниках майже на 100% перевищили торішні дані.

Електроніка та побутова техніка

Споживачів у цій категорії в 2023 році поменшало — тепер їх не більше 60-70%, але наразі цей показник стабільний. У доларовому еквіваленті гравці витрачають на платну рекламу вдвічі менші бюджети. Категорія має чітку тенденцію 
до оптимізації рекламних бюджетів в «міжсезоння». Втім оптимізація рекламних бюджетів майже не вплинула на прибутки в даній категорії — підвищився рівень ефективності рекламних кампаній.

Розмір середнього чека залишається на рівні 2021 року. Вартість залучення одного клієнта знизилась на 10% з квітня поточного року.

Динаміку візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Порівнювали період з січня 2023 до червня 2023, відносно показників 2021 року. Показники відобразили у відсотковому відношенні в USD.

Одяг та взуття

Категорія має тенденцію до збільшення рекламних бюджетів на 8-20% до рівня 2021 року, що свідчить про підвищення 
рівня конкуренції на ринку. Гравці залучають більше споживачів шляхом нарощування рекламних бюджетів, але це не пропорційно доходу.

У червні сталася оптимізація бюджетів. Також процес супроводжується падінням доходів: бачимо тенденцію до зменшення конвертації відвідувача у покупця.

Середній чек у категорії протягом року тримається на рівні 90% від середнього чека 2021 року. Витрати на залучення користувачів переважають над витратами минулого року, що також може свідчити про повернення конкуренції на ринок.

Динаміку візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Порівнювали період з січня 2023 до червня 2023, відносно показників 2021 року. Показники відобразили у відсотковому відношенні в USD.

Зоотовари

Категорія має рекордне збільшення рекламних бюджетів від 400 до 900% від даних 2021 року, що свідчить про високий рівень конкуренції на ринку. Це вплинуло на збільшення прибутків на 40-90% до даних 2021 року та зростання кількості охоплених користувачів від 10 до 70%.

Середній чек у категорії протягом року тримається на рівні 80% від середнього чека 2021 року. Витрати на залучення користувачів на 200-350% переважають витрати минулого року — конкуренція у категорії зростає.

Динаміку візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Порівнювали період з січня 2023 до червня 2023, відносно показників 2021 року. Показники відобразили у відсотковому відношенні в USD.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку