Віолета Титаренко, Люксоптика: Як працює та розвивається мережа у війну

Віолета Титаренко, Люксоптика: Як працює та розвивається мережа у війну

30.11.2023 09:00
  1483
Валерія Байда

Як мережа Люксоптика відновила роботу в Харкові, який постійно страждає від обстрілів, про privat label, конкурентів, середній чек і магазин на Хрещатику, який відкрито, щоб спостерігати парад перемоги.

Директор роздрібної мережі Люксоптика Віолета Титаренко і співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук в ході нового випуску програми «За рамками рітейлу» обговорили роботу мережі в сучасних реаліях.

Про магазини в Харкові

Історія Люксоптика починалася 30 років тому саме з Харкова. Це місто завжди було одним із наших сильних регіонів – там найвище знання бренду. Та й засновники мережі з цього міста. 

Харків знаходиться близько біля кордону з росією, тому там важка ситуація. «Прилітає» постійно і люди страждають. Наразі  у нас працюють всі 18 магазинів. Більш того, був «приліт», а вже на наступний день ми відновили роботу. Відкрили і той магазин, який не працював з самого початку війни.

На початку літа я мала відрядження у Харків, тоді ще не повністю була відновлена робота всіх магазинів. Ти заїжджаєш туди, і бачиш неймовірних харків’ян, відчуваєш цей дух, бачиш неймовірної краси місто, яке наразі дуже сильно розбите. Про Салтівку я вже мовчу, там страшна ситуація, але життя все одно продовжується. Саме люди дають це життя.

Про підготовку до зими

Наші люди мають бажання працювати. На початку війни дзвонили наші клієнти і просили відновити роботу, та й співробітники казали про те, що треба відкриватися. І цього року ми вже більш підготовлені: є генератори в магазинах та ми проводимо інструкції, як ними користуватися. У нас працює дуже багато жінок та їм потрібно якось впоратися з цією важкою штукою.

Про продажі та сезонність

Якщо казати про окуляри для зору, то у нас є сезонність – серпень-вересень. І це більш пов’язано з тим, що діти повертаються до школи. А коли приходять в магазин сім’єю, батьки розуміють, що і себе також треба підготувати.

Що стосується сонцезахисних окулярів – це емоційний товар. Сезон починається на початку весни і залежить від погоди. Якщо березень теплий, то у нас суперпродажі. Наприкінці сезону, коли вже точно сонця не буде, такі окуляри вже не хочуть купувати.

Про середній чек

Глобально суттєвих змін щодо середнього чека з попереднього періоду не відбулося. Середній чек – 1700 грн.

Якщо говорити про бренди, то коли ми їх привозимо і ставимо на полиці, маємо виконувати певні умови від виробника. До прикладу, рекомендована ціна, яка має бути в рітейлі. І мінімальна ціна на оправи vogue починається від 3000 грн. Все що до – бренди не пропонують такого асортименту, але ж ми розуміємо, що наш ринок трішки інший і ми маємо давати нашим клієнтам такий продукт, який буде задовольняти їх за ціною, якістю та сервісом.  

І саме тому Люксоптика має чотири власні торговельні марки (70% від загальної кількості) – Life, Luxoptica, Casta та Sunderson. І ціни на них ми не змінювали. Початкова ціна – 200-300 грн і максимум – 2000-2200 грн. Власні торговельні марки проходять дуже жорсткий контроль, бо ми розуміємо, що це репутація та 100% тільки наша відповідальність. Наприклад, Casta – власна торговельна марка, яка стала вже українським брендом, і потрапила в топ-10 щодо знання брендів окулярів.

Про магазини та викладку товару

Маємо понад 220 магазинів в Україні.  І зараз вийшли на ту кількість, яка була до війни, та відкрили 26 нових. На заході України, в Запоріжжі та в Новомосковську.

У нас є різний стріт-рітейл – це маленькі оптики біля дому, які починаються від 35 кв. м і великі флагманські магазини, як в Харкові, площа якого 350 кв. м. Також у нас є точки в торгових центрах. А магазин Люксоптика на Хрещатику відкрито для того, щоб подивитися парад перемоги.

Третій рік підряд Люксоптика переходить на повністю відкриту викладку товарів. Людина може сама приміряти скільки заманеться і шукати улюблені окуляри.  

Про конкурентів

Основний конкурент – війна та відкриті кордони, через які привозять «сірий» товар і не сплачуються податки за нього. Всі інші учасники ринку, які працюють прозоро і в офіційному полі та інвестують в свій розвиток – партнери. З ними у нас є спільна мета – розвивати культуру ринку.

До того ж наразі в Україні 15 000 оптик – всім є місце.

Про лазерну корекцію зору

Наша головна лікарка каже, навіть, якщо людина робить корекцію зору, все одно не проститься з Люксоптика. По-перше, можливо, їй захочеться сонцезахисні окуляри, по-друге, будуть відбуватися якісь події в житті, коли людина знову повернеться до окулярів для зору.

Про e-commerce

Мережа Люксоптика продовжує розвиватися в e-commerce. Тут інша структура продажів, а основний продукт  – контактні лінзи, бо їх не потрібно приміряти.

Про кадри

У війну виїжджають і клієнти, і співробітники Люксоптика, особливо це стосується медичного персоналу. Ми підготували магазин і він місяць стояв з ремонтом та чекав, поки ми знайдемо фахівців.

До того ж наш продукт досить складний, тому люди проходять важкий шлях, щоб почати консультувати і продавати. У нас є окремі програми навчання і для медичного персоналу, і для консультантів, і для адміністраторів. І так, люди у нас знають фізику, бо контактні лінзи – це саме про фізику.

Та й з точки зору законодавства, зір мають перевіряти люди з медичною освітою та курсом оптометрії. Нам недостатньої тієї кількості медичних працівників, яка випускається, тому ми співпрацюємо з коледжами і медичними університетами, пропонуємо обрати спеціальність оптометрії і працевлаштовуємо.

Про те, що Люксоптика – частина міжнародного холдингу

З боку процесів і складності прийняття рішень десь можливо стало важче та довше. Але з іншого боку там теж люди і вони розуміють що відбувається в нашій країні, тому в нас є певні варіанти. Ми не знаходимося в жорстких рукавицях. Та й те, що Люксоптика – частина міжнародного холдингу, допомагає побудувати процеси таким чином, щоб ми ставали системною компанією.

Про натхнення

Зараз потрібно більше добрих новин, щоб знайти настрій та натхнення, ніж це було потрібно до війни. Я намагаюся фокусуватися і концентруватися саме на добрих новинах, а ще є спорт, відвідування психотерапевта, читання книг та спілкування на івентах. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку