Анна Пінкевич, Novus: Ми намагаємось знайомити покупців з якісними винами по доступній ціні
Начальник відділу групи товарів напої мережі Novus Анна Пінкевич в експертній колонці розповіла про власний імпорт вина, асортимент та тренди споживання.
Категорія вина для мережі Novus є досить широкою і складається з таких сегментів як тихі вина, ігристі вина, вермути (міцні вина з додаванням трав), а також хереси та портвейни.
Для нас вино є категорією тяжіння, тобто однією з найважливіших у нашому супермаркеті. Тому ми позиціюємо себе як впевнений спеціаліст з вина, адже ми маємо у своєму асортименті вина з усіх країн, усіх регіонів, усіх сортів та різновидів.
Наші магазини є хорошою альтернативою спеціалізованим винним магазинам. Тобто коли людина хоче поспілкуватися з сомельє, продегустувати напій і отримати живий контакт з консультантом, вона піде до спеціалізованого винного магазину. Якщо ж покупець хоче придбати вино по дорозі додому чи разом з закупівлею інших продуктів, він піде саме в Novus.
Про цільову аудиторію
Наш основний покупець — це людина середнього віку, що має середній дохід чи дохід вище середнього, надає перевагу затишним домашнім дружнім зустрічам, має сімейне авто, цінує комфорт, стабільність і передбачуваність. Наші покупці дуже ретельно обирають продукти для свого раціону і так само ретельно обирають й вино, яке споживають. Вони дивляться на країну погодження напою, його етикетку і склад.
Дуже важливим фактором є те, що для нашої цільової аудиторії саме вино є частиною соціальної комунікації та важливим атрибутом сімейних та дружніх зустрічей. Тож, щоб задовольнити потреби наших клієнтів та надати їм хороший вибір, ми постійно тримаємо руку на пульсі — слідкуємо за трендами та розширюємо асортимент. Загалом у нас представлені усі найзатребуваніші позиції. Тому якщо людина захоче купити шаблі чи вино з певного регіону Італії, вона знайде його у нас, просто вибір буде не з 10-15 позицій, як у спеціалізованому магазині, а з 1-2 позицій.
Про власний імпорт
Загалом зараз у нас в асортименті представлено 1590 артикулів усіх різновидів вина, з яких 999 артикулів є наш власний імпорт. Цього року ми вже завезли 180 нових артикулів і до кінця року плануємо представити нашим покупцям ще багато цікавих новинок.
Звичайно, розвивати будь-яку категорію легше з постачальниками, але тоді ми стаємо від них залежними та змушені розвивати категорію вина через бачення партнерів. Ми ж прагнемо відрізнятись від конкурентів та розвиватись самостійно, оскільки є експертами у цій сфері. Саме тому основну ставку ми робимо саме на власний імпорт.
Ми відвідуємо усі найбільші міжнародні спеціалізовані виставки, безпосередньо спілкуємось з виноробами та власниками винних заводів, самостійно дегустуємо та відбираємо вино для своїх магазинів. Такий підхід дозволяє нам не лише знати можливості та виробничі потужності постачальника та бути переконаним в продукті, який ми продаємо, але й краще його презентувати його покупцеві. Ми співпрацюємо з усіма найбільшими винними заводами Європи, а також з величезною кількістю невеликих виноробень, яких самостійно відбираємо.
Про асортимент та ціновий діапазон винної полиці
Зараз наш основний фокус — надати нашому покупцеві широкий вибір якісного вина за доступною ціною. На наших полицях представлені вина у ціновому діапазоні від 70 до 5000 грн, а наш основний фокус на розширенні асортименту в середньому ціновому діапазоні. Ми не йдемо в сегмент дуже дорогих вин, де одна пляшка коштує 25 000 – 100 000 грн, оскільки такі вина вимагають спеціального місця та особливої презентації. До того ж наша цільова аудиторія — люди середнього віку з середнім доходом, які не будуть витрачати великі кошти на алкоголь.
Існує хибна думка, що чим дорожче вино, тим воно краще. Насправді за 150-300 грн можна купити дуже якісне вино, виноград для якого зібраний особисто виноробом. Саме такі бренди ми намагаємось постачати у свої магазини.
Загалом у нас представлені вина з основних 24 винних країн. Найбільшим попитом в Україні користуються вина з Іспанії, Італії, Франції та Грузії. Решта — для справжніх поціновувачів та гурманів, які добре розуміються на вині.
Про тренди у споживанні вина
Зараз головним світовим трендом, який прослідковується і в Україні, є збільшення споживання безалкогольних вин. Саме тому у нас представлений чи не найбільший вибір безалкогольних вин. Цей тренд пояснюється тим, що молоде покоління 20-30 років ретельно слідкує за своїм здоров’ям, веде здоровий спосіб життя, уважно обирає продукти для свого щоденного раціону і для дружніх зустрічей надає перевагу безалкогольним напоям.
Цікаво, що на безалкологізацію відбираються вина найвищої якості, адже після їх нагрівання для вивітрювання алкоголю у напій потрібно повернути смак та аромат вина, а це можна зробити тільки з якісним матеріалом. Зараз виготовленням безалкогольного вина в основному займаються у Франції, Іспанії, Італії, Німеччині та США.
Загалом тренд на безалкогольні напої зараз активно росте. Це дуже помітно на міжнародних виставках, де є цілі стенди з безалкогольним джином, аперолем і навіть віскі. А в таких країнах як Велика Британія та США вже навіть є бари, де продають виключно безалкогольні напої.
У споживанні ігристих вин прослідковується зростання попиту на такі напої як іспанська Cava, французькі вина креман та шампань з невеликих нішевих виноробень. Також зараз росте попит на таку категорію як петнат — це ігристе вино, яке проходить лише один етап ферментації на відміну від інших ігристих, має більше осаду та насичений гіркуватий смак.
Також продовжує зростати попит на органічні вина. І великою популярністю користують оранжеві вина.
Про сезонність у споживання вина
Сезонність у споживанні вина є, вона більш виражена у категорії ігристих вин і менше у категорії тихих вин. Легкі білі та рожеві вина краще продаються весною, тоді як червоні та міцні вина частіше купують взимку.
Всередині категорії ігристих вин немає такої вираженої сезонності, але ці вина найбільше купують на свята та напередодні новорічного періоду. Найбільші продажі ігристих вин завжди відбуваються у період з кінця жовтня до кінця грудня. Ігристе вино сприймається як напій свята, тому воно краще продається саме на свята.
Про фестиваль цін
Ми намагаємось розвивати культуру споживання вина та знайомити покупців з новими смаками та різновидами цього напою. Саме тому двічі на рік — перші два тижні червня та перші два тижні листопада — ми проводимо фестиваль цін, надаючи знижку у 40% на весь асортимент вина.
Цього разу на нашому фестивалі цін, який триває до 15 листопада, у магазинах Novus можна придбати будь-яке вино власного імпорту зі знижкою у 40%. Такі масштабні акції потребують величезних інвестицій, але приносять гарний результат. Так, люди наважуються пробувати щось нове, що раніше не наважувались купити чи не могли собі дозволити, а ми отримуємо збільшення продажів вин власного імпорту на 10%.
Крім того, з лютого цього року у нас діє постійна акція, за умовами якої при купівлі трьох пляшок вина власного імпорту, покупець отримує знижку у 20%, а при купівлі шести пляшок вона власного імпорту — спеціальну сумку у подарунок, з якою зручно робити повторні покупки.
Як зберігати та з чим краще поєднувати вино
Винний снобізм дійсно існує, саме тому багато людей бояться пробувати нові вина, оскільки вважають, що недостатньо в ньому розбираються. Тож, моя головна рекомендація не боятись експериментувати й пробувати нові сорти, нові смаки та нові різновиди. Винна категорія має найбільше різноманіття серед усіх видів алкоголю, тому варто пробувати, щоб знайти свої улюблені смаки та різновиди.
Ще одне важливе правило — не ставитись упереджено до недорогих вин, оскільки серед них є дуже багато якісних з багатими смагами напоїв. Тому варто купувати вина з різних цінових категорій і порівнювати їх.
Вибір вина як і вибір парфум залежить від індивідуальних уподобань — хтось любить терпкі смаки, хтось легкі вина, хтось міцні, а хтось солодкі.
Щодо їжі, то до вина звісно найкраще імпонують сири. Якщо дуже узагальнити, то для білих вин найкраще підходять м’які сири, а для червоних — тверді сири.
Найскладніше правильно поєднати вино з шоколадом. Тут є правило — поєднувати солодощі з с солодким вином. Тому що можуть бути дуже хороший шоколад і дуже хороше вино, але їхнє поєднання може вийти не смачним.
Солодкі вина дуже гарно поєднувати з м’якими сирами з блакитною пліснявою чи фуагрою.
Зберігати відкрите тихе вино закрите спеціальним кором варто не довше протягом двох-трьох днів. Ігристе вино може зберігатись трішки довше, але чим довше вино контактує з повітрям, тим швидше воно втрачає свої смакові якості.
І наостанок поділюсь цікавим лайфхаком як зберігати ігристе вино: якщо у вас немає спеціального корка, то достатньо у пляшку вставити чайну ложку, так гази довше залишатимуться в самому напої. Пояснення цьому немає, але це працює.