Кейс мережі Аврора та АСБІС-Україна: як навіть під час війни впроваджувати інновації та підвищувати ефективність роботи роздрібного бізнесу
Український рітейл навіть в кризових умовах завжди знаходить можливості для розвитку та покращення роботи магазинів як для покупців, так і для співробітників мережі. Черговим підтвердженням цього став спільний проєкт мережі мультимаркетів Аврора та одного з провідних дистриб’юторів комп’ютерної техніки та комплектуючих, споживчої електроніки та техніки, а також рішень для бізнесу АСБІС-УКРАЇНА.
Як Аврора розвиває свою ІТ-інфраструктуру та чому обрала рішення портфелю АСБІС-Україна, RAU розповів ІТ-директор мережі мультимаркетів Аврора Олег Уманцев.
ІТ-інфраструктура компанії – це замкнута екосистема, в якій працюють всі сервіси компанії. Вона складається з багатьох компонентів. Головне: щоб усі ІТ-сервіси були забезпечені гарантованою доступністю та відповідною якістю.
Процес побудови ІТ-інфраструктури частково схожий на будівництво фундаменту хмарочоса. Чим вище будинок, тим фундамент дорожчий та складніший. Даний фундамент майже ніколи не видно, але від коректності його побудови залежить надійність усього будинку.
Ми створювали ІТ-інфраструктуру самостійно, але із залученням спеціалістів вузького профілю та обов’язковим стороннім аудитом процесів, дотримуючись балансу між бажанням зробити максимально якісно та потребами бізнесу. ІТ-інфраструктуру недостатньо просто побудувати, її необхідно підтримувати в актуальному стані. Для оцінки якості інфраструктури раджу проводити ІТ-аудит щорічно.
Наше зростання – це результат синергії правильної стратегії та найкращих тактичних кроків для досягнення стратегічних цілей. Коли бізнес прийняв рішення про стратегічне зростання, перед департаментом ІТ постала ціла низка завдань. Одним з важливих завдань було забезпечити безперебійну роботу торгових точок за збереження TCO (Total Cost Ownership – сукупна вартість володіння ресурсом – прим. ред.) в очікуваних межах.
Це досить масштабний дослідницький проект, сьогодні ж поговоримо про обладнання – який комп’ютер ми повинні використовувати на касовому місці в магазині. Більшість мереж не звертають на це уваги, купують найдешевше (доступне, красиве тощо) обладнання, що є стратегічною помилкою. Ми ж ставили за ціль уніфікувати касове місце, зробити його максимально надійним, енергоефективним, швидким та зручним як для касира, так і для покупця. Бажано було зробити це не за всі гроші світу.
У нашій компанії побудована цілісна екосистема, яка складається як з придбаних рішень із «коробки», так і з повністю самостійних розробок. При підборі рішення, спочатку аналізуються доступні на ринку варіанти, вартість їх покупки та експлуатації. Обов’язково проводиться оцінка компетенції постачальника, його надійність та можливість адаптації придбаного рішення під наші потреби.
Так і у випадку підбору касового обладнання, ми провели переговори з представниками різних брендів. Щоб тести були максимально об’єктивними – закупили більше десяти різних касових комп’ютерів. Зібрали касові місця та змонтували їх на реальних торгових точках. Частина обладнання потрапила до нашої лабораторії, де було проведено ресурсні тести у некомфортних для обладнання умовах: нестабільному електроживленні, підвищених та знижених температурах.
Ключовими факторами для нас були надійність, ремонтопридатність, споживання електрики, тривалість життєвого циклу обладнання, сумісність із нашим програмним забезпеченням.
В результаті всього комплексу R&D заходів, ми обрали серію Intel NUC, що входить до портфелю офіційного дистриб’ютора АСБІС-Україна, їх ми використовуємо й досі. Це досить дороге обладнання, але ці інвестиції компенсуються завдяки низькому відсотку відмов, дотриманню гарантійних зобов’язань, найвищій ремонтопридатності та низькому споживанню електроенергії.
Коли в результаті обстрілів енергетичної інфраструктури трапилися блекаути, стало критично важливим – споживає касове місце 50 Вт або 500 Вт на годину. Мале споживання електроенергії, які забезпечували Intel NUC, дозволило нам перевести всі магазини на інвертори з акумуляторним живленням або використовувати маленькі, високоефективні інверторні генератори. У поєднанні з використанням мобільних кас (розробка нашого ІТ) ми мали суттєву конкурентну перевагу й не закривали магазини ні на один день.
Це зблизило нас з покупцем, який повірив у нас ще більше, приходив до нас за маленьким шматочком щастя, за позитивом, за електрикою (у магазинах були розетки для заряджання гаджетів та інтернет).
Наш досвід – це гарний приклад, коли технологічна перевага дозволила нам мати конкурентну перевагу та краще задовольняти потреби клієнтів. Зрештою компанія примножила свій капітал, і цей надлишок коштів інвестувала у відкриття нових магазинів.
Наша співпраця з АСБІС-Україна триває. І звісно ж, касові місця на нових магазинах ми обладнуємо Intel NUC, які вже зарекомендували себе як якісна та стресостійка техніка, що оптимізує робочі процеси, займає мало місця, має якісне сервісне обслуговування, гнучкість налаштування та масштабування. Ми рухаємося далі, розвиваємося й плануємо приємно дивувати наших клієнтів не тільки асортиментом, а й новими ІТ-рішеннями.
Довідка. АСБІС-Україна – один із найбільших на українському ринку дистриб’юторів IT-продуктів, компонентів і рішень; надійний, стабільний та прогресивний партнер, роботодавець із великим спектром можливостей і світовим досвідом. Входить до міжнародного холдингу з 30-річним досвідом в IT-дистрибуції, офісами у 28 країнах, 20000 активних клієнтів в 56 країнах світу та з великою кількістю професійних нагород.
У портфелі компанії в Україні – понад 50 брендів, а також 7000 споживчих та професійних IT-продуктів відповідних світових виробників.
Більше інформації: http://www.asbis.ua