
Дмитро Лашин, СЕО Lavina Mall та Blockbuster Mall: ТРЦ Хто успішно продає в українських ТРЦ?


Директор з операцій та розвитку Антошка Іван Чивкін у своєму telegram-каналі Miratem розповів про програму лояльності – що це, навіщо вона потрібна та як її правильно створювати, щоб вона приносила користь і рітейлеру і клієнту. RAU публікує головні думки експерта.
У всіх перша асоціація з програмою лояльності − це бонуси та знижки для постійних клієнтів. Але виявляється, що це тільки мала частина тих інструментів, які використовують компанії.
Програма лояльності – це маркетингові активності для заохочення та винагородження клієнтів. Зараз в Україні активно використовують два види програм:
Деякі компанії намагаються міксувати обидві програми для своїх клієнтів.
Найголовніше завдання програм лояльності – це побудова довготривалих стосунків зі своїми клієнтами.
Раніше потрібно було обов’язково мати спеціальну карту (дуже схожа на карту банка), але зараз у більшості компаній програма лояльності працює по номеру мобільного телефона клієнта чи за допомогою спеціального мобільного додатку.
Масові програми лояльності з’явилися на початку ХХ сторіччя. Спочатку програми лояльності були на локальному рівні. На національному та міжнародному рівні програми почали працювати разом з розвитком комп’ютерних технологій.
80% споживачів хороші програми лояльності мотивують клієнтів залишатися з компаніями довше. Програма лояльності − це цілий світ винагород, який розвивають компанії з метою залучити нових клієнтів, збільшити середній чек та вдосконалити стосунки з чинними клієнтами. Також такі програми допомагають з випадкових клієнтів зробити постійних (лояльних до компанії). А лояльні клієнти іноді вже самі допомагають залучити нових клієнтів до компанії якій довіряють.
В середньому людина зареєстрована в 19-ти програмах лояльності. Однак активно бере участь лише в декількох з них.
Важливо знати, що для компанії легше втримати лояльного клієнта, а ніж отримати нового.
Програма лояльності допомагає компаніям:
Але варто пам’ятати, що в першу чергу компанія повинна дбати про якість своєї продукції/послуги, про сервіс та кваліфікацію своїх співробітників, про відповідність цін і вже тільки потім про програму лояльності.
Окрім базових видів лояльних програм (“Дисконтна” та “Накопичувальна”) є ще «Закритий клуб» та «Кобрендинг». Кожна з них має свої переваги:
Майже 65% клієнтів готові витрачати більше грошей, щоб накопичувати та витрачати бонуси, а більше 70% готові рекомендувати компанії з цікавими програмами лояльності.
В Україні середній показник лояльних клієнтів в національних компаніях складає 70-80%. Саме така кількість користується програмами лояльності, які надає бізнес.
Цікаві цифри про постійних клієнтів:
Після повномасштабного вторгнення рф багато компаній в Україні тимчасово змінювали свої програми лояльності для постійних клієнтів.
Приклади дій, які робили різні великі компанії:
Але є багато компаній які з лютого 2022 року нічого особливо не змінювали у своїх програмах лояльності та не обмежували своїх клієнтів.
Важливо розуміти, що купити лояльність клієнтів неможливо. Її потрібно довго заробляти та постійно підтримувати. Адже якщо у клієнта був негативний досвід, то він легко переключиться на іншу компанію, яка зможе задовольнити його потребу.