Микита Артемчук, Prom.ua: Чого хочуть покупці в e-commerce та як їх залучати

Микита Артемчук, Prom.ua: Чого хочуть покупці в e-commerce та як їх залучати

18.08.2023 08:45
  1601
rau

За рік частка онлайн-рітейлу зросла на 2%. Найшвидше розвиваються саме українські торгові платформи. Як рітейлерам залучати більше клієнтів через інтернет та які події найбільше впливають на обсяги продажів.

Про те, як протягом року змінювалися пріоритети українців, у своєму виступі на iForum розповів директор з розвитку продукту Prom.ua Микита Артемчук. Видання The Page підготувало тези виступу. RAU пропонує ключове.

Як зростає e-commerce в Україні

Ємність онлайн-рітейлу в Україні у 2022 році склала 151 млрд грн — сума всіх проданих товарів і послуг в інтернеті. Це на 17% більше, ніж у 2021 році. У 2022 році частка e-commerce у рітейлі Україні наблизилася та до 11%, що на 2% більше, ніж у попередньому році. Найбільше зростають саме українські майданчики, а не закордонні. Kantar Ukraine навесні повідомляли, що 14% українських споживачів зробили свою першу інтернет-покупку у 2022 році.

Такими темпами за пару років Україна за показником онлайн-продажів у рітейлі зможе наздогнати Канаду (13,6% — за даними Statista тут і далі) та Швецію (14,4%). Найбільші показники e-commerce — у Китаю (46,3%) та Великобританії (36,3%).

Одними з найперспективніших напрямків для розвитку онлайн-продажів в Україні зараз є продукти харчування та ліки. До речі, продажі їжі, вітамінів та харчових добавок є одними з основних трендів і на Amazon у 2023 році.

Які фактори найбільше впливають на онлайн-продажі у 2023 році

Повномасштабне вторгнення спочатку зупинило продажі на Prom до нуля, але доволі швидко відновився попит на товари для військових, іграшки та одяг. Восени на піку популярності були товари групи «все для блекауту»: генератори, павербанки, туристичне спорядження. Зараз попит категорій вирівнявся (одяг попереду усіх), але зростає цікавість до генераторів.

Найбільші падіння кількості замовлень на Prom протягом року спричинили блекаути (до 25% — якщо порівнювати тиждень до блекаутів до тижня без них) та похід Пригожина на москву (до 30%).

Як рітейлерам залучати покупців в онлайні

Вже відчувається повернення конкуренції на ринку, яка спостерігалася до 24 лютого 2022 року. Це тягне за собою зростання цін. Користувачів в інтернеті стало менше, проте частотність покупок зростає. Враховуючи цей нюанс, представникам e-commerce варто більше уваги приділяти покупцям, що зробили чотири-п’ять покупок на рік. Найбільш перспективно боротися саме за їхню лояльність. Ті, хто зробив більше покупок, вже є лояльними до майданчику, не варто зосереджувати увагу на них.

Основні драйвери онлайн-рітейлу, що слід розвивати у 2023 році:

  • мобільні додатки;
  • працювати з вартістю доставки, адже дорога доставка найчастіше відлякує покупця;
  • персоналізація комунікації зі споживачем, розвиток директ-каналів;
  • робота над брендом: соціальна позиція компанії один з визначних факторів для покупця.

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку