Перший рейтинг YouTube: топ-20 найбільших каналів українських рітейлерів у соцмережі
Хто в українському рітейлі лідери в YouTube за кількістю підписаних користувачів, який контент вони публікують та що упускають ті, хто не розвиває свій канал YouTube як повноцінну соцмережу.
В українському сегменті YouTube так повелося, що для переважної більшості рітейлерів платформа відіграє роль лише відеохостинга, з тою відмінністю від Vimeo або якогось Veed.io, що YouTube надає можливість таргетувати промо-ролики. Звідси багатомільйонна кількість переглядів відео при майже нульовій кількості користувачів, які підписалися на новий контент компаній. Часто мова йде навіть не про тисячі підписок, а сотні й навіть десятки у великих й відомих рітейлерів.
Просування відверто рекламних роликів, без жодної нативності, залишається трохи не єдиним інструментом, до яких вони звертаються на YouTube. І це в часи, коли платформа надає безліч інструментів для взаємодії з цільовими аудиторіями: YouTube Shots, які можуть стати додатковою платформою для завантаження Instagram Reels або TikTok’ів, а завдяки інструменту Clips перетворюватись на UGC – контент з нативним промо бренду, поширеного в каналах користувачів; “Спільноти”, які дозволяють вести повноцінну стрічку новин з медіа різного формату і, таким чином, взаємодіяти з користувачами; прямі ефіри, що здатні залучати потенційних покупців до активної комунікації, наприклад, під час презентації нових товарів та відкриття магазинів; функція “Покупки”, яка дозволяє просувати товари зі свого магазину прямо в каналі YouTube; подкасти тощо. З іншого боку, на відміну від соцмереж, виробництво відео для YouTube – це доволі тривалий та дорогий процес, тож, можливо, рітейлери концентрують маркетингові кошти і час на більш нагальні потреби.
Через те, що маркетологи віддають перевагу роботі над Facebook, Instagram і, в кращому випадку, TikTok, YouTube з його багатомільйонною аудиторією залишається за бортом уваги більшості рітейлерів. Через це явище в рейтинг, наприклад, не потрапив жоден рітейлер сегменту ювелірних прикрас, мережі магазинів біля дому, АЗС та аптечної сфери. А компанія, яка замикає топ-20, не набрала й 10 000 фоловерів, що красномовно свідчить про упущені можливості усіх інших, хто навіть в рейтинг не потрапив. RAU проаналізувала, хто з українського рітейлу є лідером на YouTube за кількістю підписаних користувачів і що вони публікують. Канали добирались з офіційних сайтів рітейлерів. Якщо з якихось причин ваш канал YouTube не потрапив до фінального топу, пишіть нам на e-mail news@rau.ua.
Абсолютним лідером рейтингу YouTube є Алло. Рітейлер проводить прямі трансляції з презентацією новинок, розповідає про фішки гаджетів та знімає Shots. Такий контент привернув увагу понад 600 000 користувачів, які підписалися на оновлення каналу компанії, щоб слідкувати за новими відео. Другий у рейтингу – Цитрус, який також зміг подолати відмітку в півмільйона шанувальників. Серед фірмового контенту Цитрус – серія роликів “Гаджетаріум”, ігрові огляди та Цитрус Академія, в якій можна дізнатися про приховані функції гаджетів та різні лайфхаки. Замикає трійку лідерів – мережа магазинів з продажу автотоварів Autobaza.
Четверта сходинка – за Rozetka. У 2023 році присутності маркетплейса на YouTube виповнюється 15 років. Свого часу на Rozetka було підписано понад 1 млн користувачів. В 2015 році компанія навіть стала третім у світі ресурсом по залученню трафіку з YouTube, поступившись тільки Amazon та Ali Express. Проте пізніше Rozetka відмовилась від свого російськомовного каналу і почала все з нуля. Це не завадило їй стати одним з лідерів YouTube-спільноти серед рітейлерів й сьогодні.
Канали Dnipro-M та Епіцентр зайняли п’яте і шосте місця рейтингу із 127 000 та 117 000 фоловерів відповідно. Перший з них робить акцент на корисних відео, в яких розповідає про те, як користуватися інструментами, що представлені в мережі магазинів. Щодо Епіцентр, то у нього можна знайти на YouTube ролики з відкриття торговельних центрів, огляди товарів, рубрику “How to” і навіть новини світу техніки та інновацій. Перша п’ятірка – єдині рітейлери, хто подолав на YouTube відмітку у 100 000 підписаних на канали користувачів.
Далі з невеликим відривом один від одного у рейтингу знаходяться канали YouTube Makeup та Intertop. Обидва – серед лідерів у своєму сегменті з-поміж маркетплейсів. Через війну активність на їх каналах практично нульова – Makeup за останній рік завантажив близько 10 нових відео, Intertop – лише два. Контент найбільшого інтернет-магазину товарів для краси в Україні присвячений новинкам косметики, секретам макіяжу та битвам брендів. Fashion-рітейлер, в свою чергу, викладає стильні ролики із лімітованими колекціями одягу та взуття, рекомендації щодо стилю та огляди модних трендів. Замикають топ-10 Eldorado і MOYO. На каналах мереж магазинів техніки та електроніки користувачам пропонують до перегляду ігрові стріми, огляди новинок, гайди по роботі з гаджетами та інші тематичні відео.
Друга десятка YouTube-перегонів виявилась ще більш різноманітною за сегментами ринку рітейлу. На 11-му місці – мережа товарів для риболовлі та туризму Flagman, контент якої зосереджений на рибальських фішках. Одразу за Фокстрот, на 13 сходинці рейтингу, розмістився канал Будинок Іграшок. Щоправда, остання активність там була ще два роки назад. Контент мережі пропонував до перегляду інструкції як грати, окремо огляди іграшок для дівчат і окремо для хлопців, майстер-класи та інше. Контент каналу лінії магазинів EVA, який розмістився за ними, – це дайджести новин, подкаст «Плюс/мінус несхожі», мультсеріал “Хоробрі зайці” та багато іншого. Щоправда, канал вже рік на паузі.
На 15 сходинці рейтингу – АТБ. Канал YouTube рітейлера – це, перш за все, добірка рекламних роликів мережі, що, в свою чергу, не завадило йому набрати 18 000 підписаних користувачів. Така ж ситуація у мережі мультимаркетів Аврора, яка посіла 16-те місце, за тим виключенням, що тут серед YouTube Shots можна знайти веселий веб-серіал з життя магазинів, знятий у форматі TikTok.
Канал Metro Ukraine, що слідує наступним у рейтингу, це добірка веб-серіалів з лайфхаками на кухні “Чому”, “Ти Шеф”, “Простими словами про вино”, “Ви професіонал” та іншими. Це знайшло місце в серцях 16 000 українців. Замикають 20-ку конкуренти по ніші – Novus та Сільпо. Контент першого з них – це переважно промо-ролики та відео із соціальною активністю мережі, контент другого – частково те саме, але з власними веб-серіалами “Академія Смаку”, оглядами пива від “Власного імпорту” та іншими рубриками.