Ігор Климчук, Kedoff.net: Тактичним взуттям ми будемо займатися ще як мінімум п’ять років

Ігор Климчук, Kedoff.net: Тактичним взуттям ми будемо займатися ще як мінімум п’ять років

31.05.2023 09:00
  2015
Микола Маранчак

Власник і генеральний директор мультибрендового інтернет-магазину взуття Kedoff про поєднання служби та бізнесу, нові вектори розвитку компанії, наслідки пожежі на складі у 2021 році та трансформацію взуттєвого ринку України.

Одразу після початку повномасштабного вторгнення росіян в Україну Ігор Климчук приєднався до ТрО. Попри службу, яка триває й досі, він продовжує розвивати власний бізнес, якому вже понад 10 років. Війна змусила підприємця змінити підходи до ведення справ та зосередитися на нових для компанії напрямках розвитку. В інтерв’ю RAU він розповів, як трансформується Kedoff в умовах протистояння окупантам та чому звільнив усіх маркетологів з компанії.

– Як давно ви служите?

– З початку повномасштабного вторгнення. Я одразу пішов у Тероборону і вже рік продовжую служити на Рівненщині.

– Чи не стає служба на заваді ефективного ведення бізнесу?

– Служба час забирає, але інакше я просто не можу. Така в мене позиція. Мотивація протистояти зовнішньому агресору не має пропадати у людей. От мені вже 49 років. У нас в підрозділі в багатьох є бізнеси, робота. Але знаходимо час, злагодженість є.

– Доводиться делегувати повноваження, чи як ви підходите до підтримки компанії в таких умовах?

– Свої задачі виконую сам. Взуттєвий ринок у великій стагнації. Попит на жіночі товари впав. Тож ми перейшли з міського взуття на виробництво і продаж тактичного взуття, яке випускаємо під брендом Forester. Сконцентровані саме на ньому. Виробляємо в Україні, Італії, Туреччині і трошки в Польщі. Використовуємо гідрофобні нубуки, нейлонову тканину Cordura. Для підошви – поліуретан або транспарентну гуму. В деякі колекції ставимо італійську підошву Vibram та Michelin. Такого в Україні більше ніхто не виробляє. У нас також є власні бренди Las Espadrillas та Coral Coast, проте зараз саме на тактичне взуття найбільший попит.

– Який відсоток продажів у вас займають ВТМ?

– Від загальних продажів 30%. У першу чергу, за рахунок тактичного взуття.

– Яку еволюцію розвитку пройшла ваша компанія від створення до зосередження на тактичному взутті?

– Спочатку я займався роздрібною торгівлею кедами, але з появою у 2009-10 роках маркетплейсів, також пішов в онлайн. Вже тоді почав продавати в мультибрендових магазинах власні торгові марки – Las Espadrillas, Coral Coast і Forester. На хвилі популярності українських виробників вони показували гарні результати аж до початку пандемії Covid-19. Останні три роки йде стагнація ринку. Ми поступово зменшували об’єми продажів. У 2022 році почали інтенсивно займатися тактичним взуттям.

– В інтернет-магазині Kedoff чимало іноземних брендів: New Balance, Puma, Converse та інші. Чи зіштовхуєтесь з проблемами у поставках товару з інших країн?

– У виробників бувають проблеми з дотриманням дедлайнів. Дуже багато працівників фабрик мобілізовані, усе це впливає на терміни. Тому всі замовлення – короткострокові.

– Чи вдалося уникнути втрат складів через війну?

– У нас ще у грудні 2021 року сталася велика пожежа на складі. Ми тоді дуже тяжко вигребли, тому що це і пандемія була, і новобудова на 500 кв. м. Відчули емоції значних втрат ще напередодні війни. І в стан повномасштабної війни вже входили дуже-дуже тяжко. Але потихеньку, завдяки іноземним партнерам, відновлюємось.

– Відновили старий склад чи новий побудували?

– Ми старий не відбудовували. Викупили у друзів складське приміщення і зараз тимчасово перебуваємо там. Воно нам не сильно підходить за розмірами, але дозволяє закривати всі процеси постачання та регулювання товарних залишків. Усі замовлення, які до нас поступають, ми виконуємо на 95%. Зараз шукаємо виходи, щоб спробувати експорт або реекспорт, але поки ще в процесі переговорів.

– Повернення в роздрібну торгівлю не розглядаєте?

– Поки ні. Мій бізнес залежить повністю від мене. Я прийняв рішення, перш за все, служити. У нас все працює, проте я боюся, що без мене можуть бути форс-мажори. Хочу, щоб мій бізнес був підконтрольний мені.

– Чи велика конкуренція на онлайн-ринку взуття?

– Так, звичайно. Але ми працюємо як виробники і з Kasta, і з Intertop, і з Епіцентр. Хоча найкраще все-таки з Rozetka.

– Хто, за вашими даними, входить в топ-3 онлайн-продавців взуття в Україні?

– Однозначно Rozetka та Intertop, також, можливо, Mirathon.

– Як ви оцінюєте долю Kedoff на взуттєвому ринку?

– У нас немає задачі тягатися з маркетплейсами та великими компаніями. Головна задача – бути прибутковими. Ринок настільки став непередбачуваний, що не зрозуміло, скільки ми зможемо продати, наприклад, в наступному сезоні. Тому до аналізу і прогнозів ставимося обережно.

– Після початку повномасштабного вторгнення більшість рітейлерів казали про значне падіння прибутку. Наскільки глибокою виявилась у вас ця “яма” і чи відновилися з того часу?

– На моє велике здивування, за минулий рік ми зросли на 30%. Але це за рахунок тактичного взуття. Думаю, що тактичним взуттям ми будемо займатися ще як мінімум п’ять років.

– Якісь інші напрямки більше не плануєте розвивати найближчим часом?

– Хочу зайнятися продажем воєнних гаджетів. Я відвідав в Туреччині техно-фест і зрозумів, що потенціал дронів дуже великий. Будемо розглядати усе, що є на ринку у цьому напрямку для військових цілей: дрони, програмне забезпечення. Зараз шукаємо за кордоном партнерів. Польща активно озброюється, американський ринок дуже великий – буде з ким працювати. А от fashion-напрямок не хочемо розглядати зараз принципово. Я розумію, що він буде малоефективний.

– Як змінюється споживацький попит на взуттєвому ринку України?

– Військовий ринок зростає, а fashion – падає, особливо, чоловічий сегмент. Все-таки мобілізація дає своє. Ті, хто служить в ЗСУ, купляє навіть повсякденний одяг у спокійних захисних кольорах, тому що це вже їх спосіб життя. Sneaker-мода залишається у вузькому прошарку аудиторії – серед молоді, яка все ще буде яскраво одягатися.

– Kedoff давно на ринку електронної комерції. Чи не плануєте запускати власний мобільний додаток?

– Плануємо, але через те, що зараз ми зайшли в сегмент взуття, який малоефективний в роздробі, то не сьогодні. Поки зосередимося на продажах в гуртових військових магазинах, де будемо представляти продукції власного виробництва Kedoff.

– Що власне означає Kedoff.net?

– Kedoff.net – це такий сленг. “Кеди є – Кедоф нєт”. Магазину вже 13 років. Тоді ми були малоосвітчені – що таке SEO-просування, брендинг мало розуміли. Я був дистриб’ютором кедів бренду Converse в Україні, тому весь основний бізнес на момент старту був пов’язаний з кедами. Конкуренція була невелика, тож прив’язувалися до своєї продукції. Зараз назва бренду трансформувалося в Kedoff з наголосом на букву “О”. У мене і позивний такий самий – “Кедофф”. Ребрендинг можливо колись зробимо, але поки гарних ідей немає. Да і пушити новий бренд буде складно в таких умовах.

– Ваші продажі зосереджені, перш за все, на Рівненщини чи і в інших регіонах?

– У нас всеукраїнський бізнес. Найбільші продажі у Києві й далі на Схід – Дніпропетровська та Харківська область.

– Які головні управлінські рішення ви прийняли за останні 15 місяців?

– Я максимально автономізувався. Залишилися тільки ті люди, які самоприбуткові. Ми відсікли весь сегмент маркетологів, таргетологів, SMM-щиків. Самі навчилися і бачимо, як треба користуватися рекламними Digital-ресурсами. В якісь стратегії зараз ресурсів не вкладаємо. Основна задача – залишитися прибутковими.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку