Zakaz.ua: Дерусифікація товарів у продуктовому рітейлі

Zakaz.ua: Дерусифікація товарів у продуктовому рітейлі

18.05.2023 03:30
  2061
Костянтин Симоненко

Не тільки вулиці в Україні активно змінюють назви в рамках дерусифікації та декомунізації. В українському рітейлі з початку повномасштабного вторгнення відбулося також чимало цікавих та позитивних змін. Комерційний директор всеукраїнського сервісу доставки Zakaz.ua Євген Нетреба розповів, які саме бренди та компанії змінили назви або провели ребрендинг й редизайн пакування своїх товарів.

З початку воєнного стану Zakaz.ua став безпосереднім свідком позитивної тенденції щодо зникнення російської продукції на вітринах рітейлерів, зміни російськомовних назв брендів та окремих товарів від виробників. Дерусифікація української економіки та бізнесу, очевидно, є пріоритетом економічної безпеки України. Тому не дивно, що услід за перейменуванням радянських назв вулиць в Україні почали змінюва­ти й назви продуктів, які асоціюються з краї­ною-окупантом.

Які відомі бренди та товари змінили назву

Ковбаси та сири українізувалися. Очікувано, що в перші місяці війни виробники ков­басної продукції почали відмовлятися від назви «московська», а сировари — від сиру «російський». Так, наприклад, виробник Переяслав-Молпродукт змінив назву сиру «Російський» на «Український» ще наприкінці лютого 2022 року. У квітні «ковбасна дерусифікація» почала­ся у Кропивницькому — місцеве підприємство Ятрань перейменувало ковбасу «Москов­ську» на «Київську». Полтавський виробник ТМ «Глоби­но» змінив назву ковбаси «Московська» на «Українська», а сиру «Російський» — на «Пол­тавський». М’ясопереробна дніпровська фабрика Алан перейменувала «Московську» на «Українську». А західноукраїнські ковбасні підприємства пере­йменували «Московську» ковбасу на «Бандерівську».

Крабові палички «Водний світ». Єдиний в Україні виробник крабових паличок провів патріотичний ребрендинг і залишив у минулому стару російськомовну назву. Компанію заснували понад 20 років тому в Одесі. На початку свого старту вона була регіональна і бренд орієнтувався на мешканців Одеси та області, які тоді були здебільшого російськомовні. Після початку війни «Водний світ» запустив нову рекламну кампанію бренду під назвою «Мій світ, осяяний світлом мирних часів» та заявив про нову місію бренду: не тільки забезпечувати споживачів широким асортиментом морепродуктів, але й допомагати ЗСУ.

Морозиво «Біла береза». Український бренд морозива та напівфабрикатів, заснований 2012 року в Дніпрі, до повномасштабної війни мав назву «Белая Бяроза». Після початку війни неймінг бренду змінили на «Біла Береза» та зробили редизайн етикеток продукції. Зазначу, що раніше бренд виробника українці через назву хибно вважали білоруським, проте з початком війни у компанії чітко спростували це та заявили, що продукція ТМ «Белая Бяроза» ніколи не вироблялася на території білорусі, а є виключно українським продуктом.

 

Молоко з назвами регіонів. Компанія «Галичина» тимчасово змінила назву для підняття патріотичного та незламного духу українців. Тепер продукція відомої львівської компанії випускається під назвами 14 різних етнографічних регіонів України. Виробник цей проект втілив, щоб виявити підтримку українцям у всіх областях, а особливо тих, що зараз беруть найбільший удар на себе, стримуючи ворога. На полицях супермаркетів можна знайти молоко «Галичина» і разом з тим згадати про Крим, Поділля, Донбас, Запоріжжя, Волинь, Таврію, Закарпаття тощо. Якщо ви купуєте продукти онлайн через сайт або мобільний додаток Zakaz.ua та хочете отримати пляшку смаколику з конкретним написом, про це можна зазначити в коментарях під товаром професійному шоперу сервісу, який, збираючи замовлення, обов’язково врахує всі побажання клієнта.

Хліб «Київська Русь». Топонімічний бойкот серед українців торкнувся і союзників росії. Зокрема, хлібокомбінат «Кулиничі» замінив назву популярного темного заварного хліба — був «Біла Русь», а став «Київська Русь». Осторонь не залишився і виробник «Київхліб», який також перейменував свій хліб «Білоруський» на «Отаманський».

Нові товари з патріотичними назвами в продуктовому рітейлі

Крім зміни неймінгу товарів, на полицях рітейлерів від багатьох виробників та постачальників з’явилася й абсолютно нова продукція з яскравими патріотичними назвами. Знайти можна все: солодощі, сувеніри, шкарпетки, чашки, напої тощо. Наведу приклад кількох цікавих товарних позицій від відомих постачальників, які вже встиглися полюбитися українцям. 

Енергетичний напій «Воля». Група компаній IDS Ukraine, що виробляє мінеральну воду під ТМ «Моршинська» та «Миргородська», на початку 2023 року вийшла на новий для себе ринок енергетичних напоїв із бадьорим продуктом з патріотичною назвою «Воля». Енергетик компанія вирішила створити для наших героїв, адже такий напій зараз необхідний захисникам, волонтерам і людям, що вимушені працювати вночі та понаднормово через війну.

Цукерки «Пес Патрон». Кондитерська фабрика LUKAS почала випускати цукерки подібні до вже популярних смаколиків цього виробника — цукерок «Тузя», однак присвятивши назву героїчному песику Патрону та зобразивши його на обгортці. З початком повномасштабної війни Патрон став найвідомішою собакою країни. Він має державну нагороду, власну сторінку в соцмережах та вишиванку. Відтепер його ім’ям ще й увінчали грильяжні цукерки з соняшникового насіння у шоколадній глазурі. Крім цукерок з Патроном, на полицях рітейлерів можна знайти нові ласощі від LUKAS з ніжного суфле у шоколаді «Лукася» в патріотичному пакуванні. На синьо-жовтих обгортках зробили написи «Молимося за Україну», «Бережіть себе і Україну», «Україна понад усе», «Все буде Україна».

Цукерки «Стефанія». Минулого року кондитерська фабрика Конті випустила цукерку «Стефанія» на честь пісні українського фольк-реп гурту Kalush Orchestra, з якою гурт переміг на конкурсі Євробачення-2022. Це помадна цукерка з додаванням коньяку та желейної начинки з какао. Дизайн упаковки виконано в патріотичних жовто-блакитних кольорах.

Багато прикладів такого креативу від виробників та постачальників є досить вдалими і допомагають підтримувати віру українців в Перемогу. Крім того, такий підхід збільшує увагу до продукції бренду та, відповідно, продажі товару. Загалом сьогодні ситуація з асортиментом товарів на прилавках рітейлерів в порівнянні з довоєнним періодом безумовно виглядає краще, аніж до 2022 року. З магазинів повністю зникла продукція країни-окупанта, натомість з’явилося чимало товарів від вітчизняних виробників, що своєю чергою допомагає розвивати українське виробництво та економіку країну навіть в умовах кризи.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку