Тарас Панасенко, Аврора: Залишившись в Україні, я відкрив для себе єдину велику родину

Тарас Панасенко, Аврора: Залишившись в Україні, я відкрив для себе єдину велику родину

16.05.2023 08:30
  4563
rau

Співзасновник та генеральний директор мережі мультимаркетів Аврора про власний шлях з початку повномасштабного російського вторгнення, втрати та перемоги мережі, бізнес-принципи, які більше не працюють, і майбутнє України.

Торгова мережа Аврора – лідер в сегменті магазинів формату dollar store в Україні. Мережа компанії, заснованої в Полтаві в 2011 році, зараз об’єднує понад 900 фірмових магазинів. Головний офіс компанії знаходиться в Полтаві, а загальний штат співробітників рітейлера перевищує 7500 осіб. Після повномасштабного вторгнення компанія не припиняла постачати населенню необхідні товари. Своїм досвідом з RAU поділився співзасновник мережі магазинів Аврора Тарас Панасенко.

Через війну мені довелося перервати навчання на МВА у престижному Міжнародному інституті управлінського розвитку (International Institute for Management Development, IMD). Лише в кінці 2022 року я повернувся в Лозанну, щоб закінчити навчання й отримати бажаний документ. Але рік тому я думав, що моє навчання закінчене.

24 лютого 2022 року я прокинувся, і все, що було важливим, за кілька хвилин втратило сенс. Ми втратили 150 магазинів. Одні розбомбили, інші забрали росіяни, треті спустошили окупанти. У містах східного Донбасу, що опинилися в руках ворога, мережа більше не відкривала магазини. Попри значні втрати, сьогодні мережа налічує понад 900 магазинів та майже 7500 співробітників. У торгових точках, які є по всій країні, продаємо майже все: від печива до косметики, батарейки, ліхтарики та свічки, особливо затребувані в цей воєнний час.

Пріоритетом компанії я зробив забезпечення людям доступу до доступних товарів першої необхідності попри бомбардування та відключення електроенергії. У перший день російського вторгнення магазини закрилися лише на кілька годин, а ввечері, на прохання населення, відкрилися знову. Відтоді робота мережі — це щоденний кризовий менеджмент, завжди з думкою про безпеку співробітників. 

Із закриттям Одеського порту нам також довелося переформатувати весь ланцюжок поставок. Наразі вантажівки доставляють товари з Польщі. Мережа пережила два місяці порожніх полиць, коли гуртові західні постачальники призупинили поставки в Україну. Пережила перебої з електроенергією, коли комп’ютерна техніка могла працювати лише кілька годин на день. 

Були й моменти сумнівів, коли доводилося знову й знов поставати перед важким вибором. Але від початку війни я дотримуюся однієї й тієї ж лінії: якщо ми закриємо магазини, ми втратимо все. Якщо продовжимо працювати, то, можливо, прогоримо, але принаймні матимемо шанс на успіх.

Я міг би виїхати в еміграцію та керувати бізнесом з-за кордону. Залишившись, я відкрив для себе єдину Україну «як велику родину» і прийняв велику відповідальність перед своїми працівниками. 300 з них взяли до рук зброю. Ми купуємо для військових шоломи, аптечки, дрони, автомобілі, придбали вантажівки та радіостанції. Компанія також постійно допомагає ветеранам та залучає своїх працівників до донорства.

Підхід “бізнес заради грошей” більше не працює. Потрібна мета. І для мене вона полягає у зміцненні моєї країни. У 2022 році компанія сплатила 1,5 млрд грн податків. Прозорість і боротьба з корупцією — принципові для нас пріоритети. Сьогодні я бачу важливість того, що роблю.

Бізнес дуже витривалий, і в будь-якій кризі є небезпеки, але також і можливості. Уряд і суспільство змінилися. І коли війна закінчиться і Україна буде відбудована, з’явиться багато можливостей. Я маю твердий намір стати частиною цього оновлення й розвитку.

Оригінал статті


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку