Еволюція в HR-маркетингу: що нас чекає в майбутньому

Еволюція в HR-маркетингу: що нас чекає в майбутньому

10.05.2023 08:30
  1767
rau

Консультант з рітейлу маркетингу Надія Фоміна про те, як маркетингові інструменти і досвід маркетологів може стати драйвером збільшення ефективності функції HR у компанії.

Один із головних трендів HR останнього часу – активне застосування інструментів маркетингу: воронка кандидатів, Employee Journey, точки контакту, контент-стратегія, гейміфікація та програми лояльності, розвиток бренду роботодавця. Як з ними працювати, з RAU поділилася консультант з рітейлу маркетингу Надія Фоміна.

Зараз HR-маркетинг стає таким самим діджитальним, як традиційний маркетинг: рахує ефективність каналів, використовує великі дані та підходи Human Centricity – вже багато компаній запровадили в штаті посаду “менеджера зі щастя”. Так само, як класичний маркетинг, HR-маркетинг зазнав низки еволюційних змін у кількох напрямках.

Залучення кандидатів

Слідом за змінами у медіаспоживанні кандидати на посади мігрували в цифрові канали. Особливо це відчувається у великих роздрібних бізнесах. Тепер рітейлери “ловлять” кандидатів у соціальних мережах, а наскрізна аналітика дає змогу рахувати вартість залучення цільового кандидата, так само, як класичний маркетинг відслідковує вартість залучення клієнта (САС). Трансформуються сайти роботодавців і кар’єрні сайти, які перетворюються з “дошки оголошень” на інтерактивні ресурси, що залучають, для вирішення конкретних бізнес-завдань.

У процесі залучення кандидатів вирішальну роль відіграє контент і бренд-журналістика: компанії розповідають про реальних живих людей – співробітників і топ-менеджерів, партнерів і клієнтів, їхні історії успіху – і діляться досвідом.

Сегментація

Також, як у маркетингу, все більш ефективно показує себе підхід сегментації за Jobs-to-be done кандидатів, ніж складання портрета ідеального кандидата за аналогією з “Аватаром Клієнта”.

Приклади сегментації кандидатів:

  • Досвід роботи – професійний профіль, поточна посада, бажана посада, досвід роботи в певних проектах, управлінський досвід;
  • Уподобання за умовами роботи – віддалена робота, гібридний формат або офіс, компенсації та пільги;
  • Особливі групи – доступність позиції для людей з обмеженими можливостями.

Розбивши кандидатів за Jobs-to-be done, можна зрозуміти, які у них ключові фактори вибору компанії-роботодавця, точки болю і тригери.

Оцінювання кандидатів

Для оцінювання кандидатів використовуються технології machine learning, які допомагають визначити, кого з кандидатів узяти на роботу, кого підвищити, хто може звільнитися наступного місяця і скільки це компанії коштуватиме. Усі рекомендації робляться на основі даних, які збирає компанія. Цільовою метрикою може виступати час роботи в компанії, щоб зменшити плинність персоналу, або ефективність – наприклад, сума продажів у сейлз-менеджерів. У компаніях з’являється позиція HR-аналітика.

Тепер в HR активно використовуються методи гейміфікації – за виконання певних завдань співробітники отримують бали або значки, які можна потім обміняти на корпоративний мерч.

Розвиток бренду роботодавця

Змінюється підхід до роботи з брендом роботодавця. Він стає, як і маркетинг, більш бізнес-орієнтованим і data-driven. Під час розроблення бренду проводяться глибокі дослідження ринку: аналізуються тренди, конкурентне оточення, потреби ключових цільових аудиторій бренду. На підставі досліджень створюється ціннісна пропозиція роботодавця – аналог УТП (унікальна торгова пропозиція) для клієнтів. Підвищуючи свою впізнаваність на ринку, бренд не тільки комунікує переваги, а й працює зі своєю репутацією. А це і відпрацювання негативу, і антикризові комунікації, і робота з лідерами думок. Якщо раніше бренди фокусувалися на зовнішньому іміджі, то сьогодні не менш важливим стає клієнтський досвід кандидатів і співробітників. Тому в HR щільно входять маркетингові терміни та інструменти: CX (Candidate Experience), EX (Employee Experience), EJM (Employee Journey Map), точки контакту, болі новачка, eNPS (Employee Net Promoter Score) тощо.

І ще один підхід з маркетингу, який я б рекомендувала додати до інструментарію HR, – збір бази знань та експертизи, системне навчання співробітників. За час роботи кожна компанія накопичує велику кількість експертизи, яка часто зберігається тільки в головах співробітників. Як наслідок компаніям доводиться утримувати людей, які не володіють жодними ексклюзивними навичками. Тому новим завданням HR стає утримання не конкретних співробітників, а компетенцій. 

У міжнародних компаніях обов’язковим етапом кожного маркетингового проекту є проведення case study і формулювання Lessons Learned після його закінчення, тож ще одним завданням HR стає класифікація зібраної експертизи, оформлення її в зручний для сприйняття і навчання вигляд,  постійне доповнення та оновлення бази. 

Отже, які маркетингові підходи можна впровадити в роботу HR-менеджерів:

  • Створення воронки та опис інструментів, які використовуються для залучення кандидатів, фіксування всіх точок контакту, наповнення їх релевантним контентом;
  • Формування бренду роботодавця, спираючись на дослідження, як глобальні, так і власні. Проведення аналізу бренду роботодавця та конкурентів;
  • Формування чітких і вимірних KPI відділу HR;
  • Впровадження програм гейміфікації для співробітників;
  • Формування бази знань.

У HR дедалі більше використовуються аналітичні маркетингові інструменти і таке запозичення досвіду маркетологів стане драйвером збільшення ефективності функції HR у компанії.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку