Наталя Варшавська, Домашній маркет: У довоєнний період основною стратегією компанії було фізичне збільшення кількості магазинів

Наталя Варшавська, Домашній маркет: У довоєнний період основною стратегією компанії було фізичне збільшення кількості магазинів

05.04.2023 09:00
  2330
Іван Зайцев

Chief marketing officer продуктової мережі Домашній маркет розповіла про особливості залучення покупців і партнерів під час відкритої війни, плани про розвиток мережі, нові виклики та шляхи їх подолання та багато іншого.

Компанія «Альянс Рітейл Груп» розвиває декілька різних мереж в сфері продуктового рітейлу, зокрема працює під ТМ “Домашній маркет” – продуктові магазини формату “біля дому”. А також магазини OSNOVA – супермаркети площею від 600 кв. м, OSNOVA-mini – продуктові магазини формату коло дому, продуктові магазини в потокових місцях PRO- просто продукти, FRIPP TIME – фаст-фуд у форматі to go, CHILL TIME – мережа розливних напоїв. В інтерв’ю RAU директор з маркетингу мережі Домашній маркет Наталя Варшавська розповіла про роботу компанії під час повномасштабного вторгнення та подальші плани розвитку.

– Скільки наразі налічується торгових точок під брендом Домашній маркет та в яких регіонах вони розташовані?

– Домашній маркет – мережа продуктових магазинів, розташована в центральних регіонах України: Вінниця та Вінницька область, Київ, Бердичів Житомирської області та Літин Хмельницької області. Станом на березень 2023 року нараховується 79 торгових точок під вивіскою Домашній маркет.

– Чи відкривали ви маркети у минулому році?

– У минулому році ми і відкривали, і закривали. Це пов’язано з декількома причинами. Відкриття нових торговельних точок було пов’язано із підписаними домовленостями у 2021-му – на початку 2022 року: у довоєнний період основною стратегією компанії було фізичне збільшення кількості магазинів. Закриття торговельних точок було пов’язано із оптимізацією витратної частини, переглядом локацій, які змінили трафік у зв’язку із введенням військового стану, а також тих локацій, які із закриттям нічної торгівлі суттєво зменшили свій товарооборот.

– На сайті компанії вказано, що мережа Домашній маркет розміщує свої торгівельні точки переважно в окремих приміщеннях або на перших поверхах будівель. Чим продиктована така політика і які фактори в першу чергу враховуються при виборі нової локації?

– Для нас важливий комфорт кожного нашого гостя. Ми звертаємо увагу на зручність входу, якість та сучасність приміщення. Домашній маркет – це невеликі магазини формату коло дому, або у прохідних місцях. Ми завжди біля наших гостей, готові забезпечити найнеобхіднішими продуктами харчування і, звісно, якісним обслуговуванням.

– Однією з «фішок» мережі є власна кулінарія під ТМ «Авторська кулінарія» та розлив води під власним брендом «Легенда Гір». Коли й чому з’явився цей напрямок, де розташоване виробництво, як це вплинуло на показники роботи мережі?

– Наша мережа має декілька «фішок». Розпочну із розливної питної води «Легенда Гір», яка вже більше шести років забезпечує вінничан якісною питною водою. Зараз цей напрямок активно розвивається і збільшує свої потужності. Ще одна фішка – це «Авторська кулінарія» – власна кулінарія, випічка, напівфабрикати, піца, десерти, які можна спробувати у наших магазинах. Нам вдалось зробити фактично фабрику кулінарії – централізоване місце, звідки щоденно здійснюється доставка на торговельні точки. Зараз дуже активно працюємо над розвитком цього напрямку, оскільки хочемо, щоб у наших маркетах наші гості куштували тільки якісні та натуральні страви, витрачали менше часу на приготування вдома.

Також у нас є ще фішки – це наші формати Fripp Time та Chill Time. Fripp Time – це інтегровані фаст-фуди з найкращою кавою. Тут можна спробувати бургери, хот-доги, страви фрі-меню, десерти та різні напої. Такий формат з окремо стоячих кав’ярень зараз інтегрується і стає частиною маркету.

Chill Time – відносно новий формат, з ним ми працюємо два роки. Chill Time – це мережа розливних напоїв. Асортимент складається із пива, сидрів, розливних вин, закусок. Також представлене власне виробництво м’ясних снеків. Формат гарно зустріли вінничани і ми щодня працюємо над удосконаленням як асортименту, так і сервісу.

– Повномасштабна війна з росією суттєво змінила реальність рітейлу, зокрема й продуктового. Як це вплинуло на роботу вашої мережі?

– Зміни у роботі були колосальні. Ми назавжди запам’ятаємо лютий 2022 року, коли в один день для усіх українців все перевернулось з ніг на голову. Найголовніше, що ми вистояли завдяки плідній праці усіх працівників і менеджерів. Виключенням став Житомир, де ми мали лише один об’єкт і не могли наражати на небезпеку вінницьку команду, тому прийняли рішення закрити магазин.

Суттєві зміни стосуються скорочення графіків роботи, а також участі працівників у військових діях. Деякі з працівників та підрядників на фронті, боронять нашу країну. Це кращі менеджери, експедитори, системні адміністратори, продавці.

Також рітейл зазнав суттєвих змін у роботі між постачальниками, знизилась маржинальність, багато програм, які були підписані раніше, призупинились, тому ми сконцентровані максимально на оптимізацію і пошук шляхів збільшення маржинальності.

– Багато рітейлерів також були змушені змінити постачальників або шляхи та способи доставки товарів у магазини. Чи зазнала трансформацій ваша логістика та яким саме чином?

– Звісно, не усі постачальники змогли забезпечити безперебійну роботу. Або логістика не витримала, або виробництво. Перші місяці війни максимально на себе забирав навантаження власний розподільчий центр. Були різні варіанти: самостійно забирали товар у постачальника, або товар, який раніше розвозився на торговельні точки, тепер перемістився на розподільчий центр і доставка здійснюється силами мережі.

– Як змінилась маркетингова стратегія мережі, які канали комунікації зі споживачами зараз працюють найефективніше?

– Найефективнішим каналом комунікації з нашими клієнтами є мобільний додаток та соціальні мережі. Ми працюємо над тим, щоб максимально персоналізувати підхід і пропозиції для кожного покупця. Щодня усі відгуки з усіх можливих джерел, запитання чи пропозиції залітають автоматично на єдиний монітор в офісі і кожен відгук розбирається топ-менеджментом. Ми дуже цінуємо відгуки наших відвідувачів – вони роблять нас кращими.

– Що у вас в маркетингових планах на цей рік, на чому будете концентруватись?

– Ми зосередились саме на покращенню каналів комунікації зі споживачами. Персоналізація спеціальних пропозицій. Введення та розширення власної кулінарії, яка має інтерес у наших покупців. Ще один напрямок, над яким активно працюємо – це онлайн-продаж і доставка продуктів харчування.

– І взагалі – які плани компанії на 2023-й? Плануєте нові відкриття або зосередитесь на оптимізації процесів?

– У 2023 реалізуємо оптимізацію усіх процесів, активно розвиваємо розподільчий центр, власне виробництво. Відкриття нових торгівельних точок, звісно, можливе, все залежить від умов та локацій.

– Розкажіть про ваші волонтерські проекти – які саме ви реалізовуєте?

– У нас були декілька проектів у довоєнний період – це відкриття бокс-клубу. Ми надали власне приміщення, забезпечили і підтримуємо усім необхідним. У перші місяці війни бокс-клуб став хабом, який приймав тимчасово переміщених осіб, а працівники мережі забезпечували комфортні умови, харчування біженцям і допомагали вирішувати їхні проблеми. Загалом прийняли до 1000 тимчасово переміщених осіб.

Ще один довоєнний напрямок – це власна футбольна команда «Домашній маркет». Також зараз підтримуємо і спонсоруємо ігри.

Якщо казати про допомогу військовим, то маємо постійні звернення та запити. Дрони, тепловізори, спорядження, продукти харчування, вода. Політика компанії у цьому напрямку – не афішувати та не піаритись. Вважаємо це обов’язком кожного українця допомагати та підтримувати.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку