Як бути актуальним в просуванні компанії та комунікації з клієнтами: поради Inweb

Як бути актуальним в просуванні компанії та комунікації з клієнтами: поради Inweb

13.03.2023 08:45
  1639
rau

Що змінилося на маркетинговому ринку за рік повномасштабної війни, який новий шкідливий тип “шароварщини” з’явився в контенті компаній, а також як правильно позиціюватися та комунікувати з клієнтами в новій реальності.

В колонці для RAU агенція digital-маркетингу Inweb ділиться, що відбувається з PPC-ринком та SMM-сферою України в умовах війни, як змінилася SEO-аналітика, та представляє чек-лист для бізнесу: як бути актуальним в просуванні та комунікації в 2023 році.

SEO-аналітика: стабільність і зміни

Хоча з 24 лютого обсяги замовлень впали, в багатьох регіонах значна кількість підприємств вийшла на довоєнний рівень або перевищила його, про що говорилось у результатах дослідження Дія.Бізнес. Значних змін у побудові роботи серед SEO-аналітиків не відбулося. Зменшився попит майже на всі категорії товарів та послуг, стало важко прогнозувати KPI, оскільки їх виконання ускладнюється через обстріли, проблеми зі світлом тощо. В цілому зміни відбулися у послугах SEO наступні: 

  • Бюджети на просування значно скоротилися.
  • Клієнти почали частіше замовляти разові послуги, ніж щомісячні.
  • Багато хто почав виходити на західні ринки.

«Навіть якщо війна значною мірою затягнеться, бізнес адаптується, знайде варіанти з логістики та вирішить складнощі з грошима. За рік війни український бізнес продемонстрував неабияку гнучкість», – вважає CPO, Head of SEO Inweb Владислав Наумов.

PPC-ринок: планування та форсмажори

Робота digital-сфери практично не змінилася. Вміння адаптуватися до різних форматів робіт залишалася з часів пандемії. Поки великі гравці приймали складні рішення про повернення до роботи або вихід за межі України, малий бізнес дуже швидко зайняв частину попиту, бо є більш мобільним. Дослідження Дії.Бізнес наголошує, що це дозволило вийти майже на довоєнні обороти. Наприклад, в березні близько 80% проектів Inweb стало на паузу. Але вже в кінці травня кількість проектів вже було на рівні 50% довоєнних показників, а до кінця року цей показник показав 100%.

У сфері інтернет-реклами на зміни попиту та трафіку дуже сильно впливає інформаційний тиск, відключення світла, обстріли. Якщо інформаційний тиск впливає поступово, і попит плавно знижується за кілька днів, то при масових обстрілах і відключеннях світла трафік падає моментально до 2-2,5 разів.

Важливо прораховувати форс-мажори, пов’язані з відключеннями та обстрілами, закладати їх у KPI та доносити клієнту. «Онлайн-реклама нікуди не зникне, особливо в тих нішах, що вирівнялися на довоєнні показники. Бізнесам потрібно заробляти гроші, а онлайн-реклама — необхідний інструмент для цього. Хоча просідання можливі, але вони не вплинуть суттєво на загальні тенденції», – зауважує Head of PPC компанії Сергій Чердінцев.

SMM-сфера: український контент і бум фрілансерів

Перед початком повномасштабної війни агенція готувалася до запуску нової послуги, але повноцінно повернутися до цього вдалося лише у квітні-травні 2022 року, коли ситуація трохи стабілізувалася. Тим часом на ринку відбулися наступні зміни:

  • Значну частку ринку захопили фрілансери, пропонуючи ціну нижче, ніж в агентств. Щоб залишатися релевантним, агентства розширювали послуги та включали до маркетинг-планів навчання штатних спеціалістів, консалтинг. Тобто став важливий комплексний підхід до послуги, щоб підвищити цінність для клієнта.
  • Українці стали свідками справжнього буму українського контенту, але разом с цим зіткнулися з так званою «байрактарщиною», сучасним аналогом «шароварщини», тобто спотвореним і стереотипним зображенням української культури.

Загалом наслідки справжньої революції у контенті можна буде оцінити пізніше. Але вже зараз ми бачимо, які суттєві зміни сталися з українським Telegram та як в цілому змінилась реклама в соціальних мережах з 24 лютого (тут приклади шароварщини, на жаль, теж є).   

«SMM буде ставати все більш українським: український контент стане абсолютною нормою для більшості бізнесів. Будуть розвиватися українські сервіси автоматизації на заміну російським (наприклад, Trend Heroes), що стане своєю окремою нішею в Україні. Українські компанії, наприклад, Monobank, Нова пошта, починають відкривати представництва в інших країнах. Це відобразиться на потребах SMM: необхідне знання польської та/або англійської мови, інтеграція українського SMM у світові тренди», – говорить Head of SMM в Inweb Марина Свіст

Чек-лист для бізнесу: як бути актуальним в просуванні та комунікації

  • Перше правило будь-якої самопрезентації бізнесу – чесність, відвертість.
  • Ваша цільова аудиторія тепер дуже емоційна: зла, стомлена, напружена і переживає перманентний стрес. Це важливо враховувати у веденні соціальних мереж, рекламних кампаніях, розсилках, роботі відділу продажів та техпідтримки.
  • Ваша аудиторія могла просісти в доходах. Можливо, є сенс подумати над акціями та знижками.
  • Перехід на українську мову тепер не бажаний, а обов’язковий. Це також впливає на створення креативів, склад команди та ін.
  • Тепер важливо більш оперативно реагувати на новини. Ситуативність стала ще важливіша, бо оперативна реакція – основа безпеки в Україні наразі.
  • Якщо ви допомагаєте ЗСУ, показуйте звіти в соцмережах та на сайті. Співпрацюйте з перевіреними фондами та волонтерами.
  • Якщо є труднощі в логістиці або команді, повідомте про це. Особливо, якщо це впливає на якість вашого сервісу. Відповідайте на питання до того, як їх поставлять.
  • В соціальних мережах та на сайті діліться тільки перевіреними фактами. Тепер завдання та можливості ІПСО ворога усім зрозумілі, і бізнесу важливо не ділитися фейками.
  • Якщо ви запускаєте рекламну кампанію або ведете сторінку в соцмережах, слідкуйте, щоб реакція на запити клієнтів та користувачів була миттєвою.
  • Кожен українець – це бджілка у величезному вулику. В соцмережах та на сайті компанії дайте більше інформації про те, хто у вашій команді, покажіть обличчя. 

Тепер ведення бізнесу – продаж товарів та надання послуг – потребує більшої уваги та пильності. Українські компанії перейшли в епоху турботи. Київські кав’ярні відкривали свої двері для тих, кому треба було працювати онлайн під час відключень світла. Нова пошта дозволяла людям сушити волосся феном у своїх відділеннях, а Rozetka – докручувати фарш. Тому можемо стверджувати, що перспективи стрімко рости тепер є у тих, хто проявляє турботу – про команду компанії та своїх клієнтів. Це і є наш ґрунт для перемоги на всіх фронтах.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку