Співвласники Athletics: Працюємо над розширенням товарно-марочного портфеля

Співвласники Athletics: Працюємо над розширенням товарно-марочного портфеля

17.03.2023 09:00
  1784
rau

Керівник мережі магазинів Athletics Людмила Книш та голова ради директорів Athletics Ігор Чернов про те, як компанія працювала у перший рік повномасштабної війни, ребрендинг одній з франчайзингових мереж, зміни у попиті та пріоритетні завдання на 2023 рік.

Мережа магазинів Athletics об’єдную в Україні 30 магазинів та кілька франчайзингових мереж. Які ще події відбувалися в компанії у 2022 році та над чим зараз працює рітейлер, RAU розповіли керівник компанії Людмила Книш та голова ради директорів Athletics Ігор Чернов.

– Як компанія пережила складний 2022-й? Що із запланованого на початку минулого року вдалося реалізувати попри війну?

– Був не простий рік. Ніколи до цього ми не стикались з подібними викликами. Це не можна пов’язувати з кризами минулих років. Головною цілю стало збереження бізнесу. Нам вдалось зберегти майже усі магазини. Станом на 24 лютого 2022 року мережа Athletics нараховувала 33 магазина. На 1 березня 2023 року ми маємо 30 магазинів.

– Це мінус три торговельні точки. Що саме трапилося, і чи відкривали нові магазини протягом останнього року?

– Два магазини були розбомблені – у Харкові та Херсоні, два змушені були закрити – у Вінниці, а також столичному ТРЦ Blockbuster Mall. Але один магазин ми все ж таки відкрили за воєнний рік – це новий Athletics формату “Дисконт” у ТЦ Лівобережний у Києві.

– Які збитки понесла ваша компанія через російську агресію? 

– Війна принесла зниження попиту, купівельної спроможності та, відповідно, значне падіння трафіку. Це вплинуло на зниження товарообігу та обсягу доходу мережі. Також в результаті ракетного обстрілу окупантами компанія втратила два магазини, включаючи товар та нетоварну продукцію, тож збитки сягають мільйонів гривень. Точні суми ще доведеться підрахувати.

– Чи зберігається інтерес в українців до спортивних товарів під час війни, та в яких категоріях попит змінився найбільше?

– Так, не дивлячись на всі складнощі війни, українці продовжують жити та відвідувати магазини мережі. Однак, евакуація населення, скорочення доходів, не могли не відобразитись на трафіку. Найбільше попит зменшився на дитячі товари у зв’язку з виїздом значної кількості дітей за кордон.

– Раніше ви анонсували ребрендинг мережі Sportlandia. На якому етапі цей процес і під яким брендом тепер працюють магазини?

– В рамках ребрендингу франчайзингової мережі Sportlandia у 2022 році до Укрпатенту було подано заявку на реєстрацію нової торговельної марки. Чекаємо свідоцтво на право власності нового бренду. Як тільки отримаємо усі необхідні документи, зможемо поділитися деталями ребрендингу мережі, яка об’єднує близько 20 магазинів по всій Україні.

– Як мережа пройшла період відключень світла, перш за все, в магазинах, які працюють в “стріті”? 

– Для забезпечення магазинів мережі світлом була закуплена необхідна кількість генераторів, як для магазинів розташованих в street-retail, так і в ТРЦ. Багато торгово-розважальних центрів вирішили це питання самостійно, тож з якимись серйозними проблемами ми у цьому напрямку не стикалися. Сподіваємося, що блекаути невдовзі підуть в минуле, принаймні те, що відбувається зараз, в значній мірі обнадіює. Проте ми готові працювати для наших покупців за будь-яких сценаріїв.

– Як війна вплинула на онлайн-напрямок, що змінилося?

– З початку повномасштабного вторгнення фокус покупця змістився в бік інтернет-покупок з доставкою. Самовивіз знизився орієнтовно на 10%. Ми підлаштовуємося під потребу покупця, наскільки це можливо зараз, доставляємо замовлення в найкоротші строки – один-два дні.

– Як у Athletics зараз організована логістика? Де знаходиться центральний склад, як змінився ланцюжок поставок?

–  Логістика організована так само ефективно, як і до війни. Логістична якість поставок на високому рівні. Центральний розподільчий склад, як перебував до початку війни у передмісті Києва, так там і залишився. Оцінивши ризики, компанія вирішила не змінювати його локації, зокрема і цим рішенням забезпечується ефективність ланцюга поставок. Що було змінено, то це порти приходу товару з Індокитаю в Україну. Раніше в ланцюгу поставок використовувався Одеський порт, а тепер це Рига та Гамбург.

– Рітейл в усьому світі продовжує діджиталізуватися, впроваджувати нові технології. Чи працюєте над змінами в сервісній складовій або інших напрямках роботи компанії?

– Оскільки ми молодий бізнес і прокачувати бренд почали влітку, перед нами стоїть надважка і довготривала боротьба за топові позиції. Діджитал стрімко розвивається, і ми намагаємося задіяти доступні нам інструменти. Не всі з них ми готові поки що реалізувати оперативно, але наші технічні спеціалісти працюють над поставленими задачами. Зараз у всіх на слуху ChatGPT. В таких технологіях ми також зацікавлені, але реалізовувати цей канал комунікації будемо не цього року.

– Які пріоритетні завдання стоять перед компанією цього року?

– Основні завдання на поточний рік – це робота над розширенням товарно-марочного портфеля. Одна перемога у нас вже є – ми здобули дистриб’юцію ТМ Columbia. Працюємо далі.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку