Призначення місяця в рітейлі та не тільки: RDA, ТРЦ Retroville, Liki24, Kernel та Dollar General
Які зміни відбулися за останні місяці на топ-посадах українських та світових компаній сфер рітейлу та суміжних галузей, хто змінив посаду, а хто пішов на підвищення.
RDA
Консалтингова компанія Retail & Development Advisor (RDA) провела реорганізацію структури управління, запровадивши посаду генерального директора. Як повідомила RAU прес-служба компанії, цей пост посів Андрій Лотоцький, відомий роботою на керівних посадах провідних українських рітейлерів – Золотий Вік, Union Group, Argo Retail та Алло.
“Створення посади СЕО обумовлене новим етапом розвитку компанії та необхідністю більш глибокої залученості керівника до її діяльності. Генеральний директор буде відповідати за операційне управління, розвиток команди та втілення довгострокових стратегічних планів компанії. Впевнений, що Андрій Лотоцький, завдяки своєму професіоналізму, бездоганній репутації та впізнаваності на українському ринку рітейлу, не лише привнесе в RDA нові знання та компетенції, але й виведе компанію на новий рівень системності та ефективності”, – прокоментував призначення співзасновник та партнер Retail & Development Advisor Андрій Жук.
Професійна кар’єра Андрія Лотоцького тісно пов’язана з українським ринком роздрібної торгівлі. Роботу в галузі рітейлу він розпочинав в мережі Алло (з 2004 по 2013 роки), де пройшов шлях від директора магазину до директора групи філій Західного регіону. В 2013 році Андрій приєднався до команди компанії Золотий Вік. Тут більшу частину кар’єри займав пост директора з продажів Західного регіону ювелірної мережі (2013-17 роки), проте за сумісництвом також вивів на ринок Польщі та керував компанією Zloty Wiek Poland, зокрема брендами Silver Land та Brilliant.
В 2017 році долучився до управлінської команди холдингу Union Group, який об’єднує цілу низку рітейл-активів в Україні. А в 2019-му був призначений комерційним директором компанії Argo Retail, яка представляє в Україні відомі світові fashion-бренди Benetton, Liu Jo, Scotch&Soda, Desigual, Mango, Parfois, Lee Cooper та інші. Окрім комерційної та операційної діяльності до його зон відповідальності також відносилися управління дистрибуцією, роздрібною мережею та онлайн-каналами торгівлі.
Останні два роки Лотоцький працював у B2B-сегменті, займаючи посаду комерційного директора компанії Inspe, що спеціалізується на продажах преміум-сегмента стоматологічних матеріалів, приладів та обладнання. Сам Андрій вважає, що зможе ефективно використати набутий управлінський досвід у B2B-секторі та роздрібній торгівлі в консалтинговій компанії RDA, більшість клієнтів якої зосереджено саме в галузі рітейлу.
«Знання рітейлу зі сторони клієнта дає можливості краще розуміти потреби наших партнерів, а отже – ефективніше налагоджувати взаємодію, надавати послуги з глибшим розумінням потреб та процесів і допомагати розвиватись динамічніше та якісніше. Серед моїх першочергових задач в RDA буде розширення співпраці з існуючими партнерами та створення бази для запуску нових проектів на основі вже існуючого попиту. Розвиток компанії також плануємо за рахунок нових напрямків та розширення спектру консалтингових послуг», – відзначив новопризначений СЕО Retail & Development Advisor.
ТРЦ Retroville
У столичному ТРЦ Retroville призначено керівника з питань розвитку ТРЦ. Цю посаду обійняла Катерина Балакай, яка раніше працювала у консалтингових компаніях, керівних командах торговельних центрів та роздрібних мереж.
Катерина приєдналася до команди ТРЦ Retroville в січні 2023 року на позицію керівника з питань розвитку ТРЦ.
Буде відповідати за втілення стратегії розвитку торговельного центру для посилення його позицій на ринку, а саме: займатиметься активною роботою над якісним підсиленням тенант-мікс, в тому числі як залученням нових орендарів, так і підтриманням ефективної комунікації з діючими в ТРЦ рітейл-операторами для пошуку й втілення нових форматів та ідей.
До цього займала посаду заступника директора департаменту торговельної нерухомості в компанії Colliers International, в складі якої приймала активну участь в реалізації багатьох проєктів, в тому числі ТРЦ Retroville, ТРЦ Respublika Park, ТРЦ River Mall та інші. Загальний досвід роботи в рітейл-сфері більше 12 років, протягом яких була як в складі керівних команд торговельних центрів, так і в складі відділу розвитку міжнародної компанїї LPP.
Liki24
Новим керівником відділу маркетингу компанії Liki24 став Олег Любарець. Про це він повідомив на своїй Facebook-сторінці.
Головною задачею нового директору по маркетингу стане масштабування українського сервісу на нові європейські ринки та майбутня експансія.
Новий CMO Liki24.com має багаторічний досвід в міжнародному маркетингу та вже керував виходом українського бізнесу на нові ринки. «Щодо мене та маркетингу: ми про data-driven. Перформанс — велика частина, та зараз приділяємо багато уваги Lifecycle, масштабуванню SEO. Все, щоб затюнити юніт-економіку та наступним кроком качати бренд», — розповів Олег.
Олег Любарець керуватиме маркетинговою командую, що вже успішно вивела в 2021 році український сервіс в Румунію, і наразі готується до розширення присутності в Європі. Також він відповідатиме за посилення позицій на існуючих ринках та подальшу експансію на нові країни.
До Liki24.com Олег Любарець працював з такими компаніями як OLX, Depositphotos, MOYO і Rocket. Отриманий досвід, в тому числі міжнародний, фокусування на деталях і професійна команда, допоможе йому розвивати Liki24.com на міжнародних ринках. Зокрема, в Румунії та Італії, де вже функціонує сервіс.
Kernel
На початку січня Катерина Співакова очолила напрямок комунікацій та GR одного з лідерів агропромислового комплексу (АПК) України — Kernel. До цього вона відповідала за комунікації у фонді Ріната Ахметова. Ця інформація з’явилась на порталі MMR.
На новій посаді Катерина займатиметься управлінням репутацією та брендом Kernel як в Україні, так і за її межами; генерація попиту на український сільськогосподарський продукт та його позиціонування на ключових міжнародних ринках; робота з партнерами Kernel, розвиток програм лояльності та регулярна комунікація з ними; співпраця з держустановами та органами влади; розвиток систем внутрішньої комунікації (в Kernel працює ~11,5 тис. людей); ризовий менеджмент та інше.
“У GR я працюватиму передусім над побудовою системного діалогу з органами влади з поточних питань. Зараз основний фокус у взаємодії з урядом, а також із міжнародними організаціями — це робота зернового коридору, global food security, а також підтримка ЗСУ та цивільних, що постраждали від війни”, – зазначає Катерина Співакова.
Dollar General
Фінансовий директор Dollar General Corp (DG.N) Джон Гарратт піде у відставку з 2 червня, про це мережа дискаунтерів повідомила напочатку лютого, додавши, що вона “оцінить варіанти” наступного фінансового директора.
Наразі компанія не проводить зовнішній пошук заміни Гарратту, йдеться в заяві, посилаючись на свої “надійні плани наступництва”. Відставка Гарратта відбувається в той час, коли рітейлери стикаються зі змінами в структурі споживчих витрат, оскільки заощадливі американці скорочують витрати на товари повсякденного попиту і переходять на дешевші альтернативи, такі як доларові магазини для купівлі продуктів.
Хоча це допомогло збільшити продажі Dollar General, у грудні компанія скоротила свій річний прогноз прибутку, оскільки тиск на витрати, пов’язаний з проблемами в ланцюжку поставок, продовжував зменшувати її маржу.
Гарратт, який приєднався до компанії в 2014 році і був призначений фінансовим директором через рік, зазначив: “Хоча я з нетерпінням чекаю можливості проводити більше часу з сім’єю, це було важке особисте рішення”.