Як змінилась активність рекламодавців у 2022 році – аналіз від MixDigital

Як змінилась активність рекламодавців у 2022 році – аналіз від MixDigital

31.01.2023 08:30
  2119
Костянтин Симоненко

Рекламна агенція, що знається на комплексних розміщеннях реклами та є частиною групи компаній Admixer з головним офісом в Україні проаналізувала активність провідних гравців у середовищі digital-реклами за 2021 та 2022 роки.

Головна ціль дослідження – зрозуміти, як повномасштабне вторгнення вплинуло на активність брендів та динаміку її відновлення. Для аналізу використовували інструмент для моніторингу рекламної активності у digital – Gemius AdReal.

З початком повномасштабного вторгнення у березні 2022 обсяг показів поміж 30 провідних рекламодавців впав приблизно втричі, порівняно з березнем 2021 року. Поступово з травня місяця ринок digital-реклами почав відновлюватись. Станом на грудень 2022 року кількість показів складала 1,36 млн проти з 2,3 млн у грудні 2021.

Частка банерної реклами значно переважає відеорекламу — приблизно 82% проти 18%. Сайти онлайн-казино та ставок здебільшого контактують з аудиторією у форматі відео.

YouTube — незмінний лідер поміж майданчиків для розміщення медійної реклами (як відео- так і банерної). Водночас кількість показів реклами на Facebook значно знизилася порівняно з 2021 роком, приблизно удвічі. Сайти olx.ua та ukr.net залишаються в п‘ятірці перших за кількістю показів реклами. Проте olx.ua наразі вдалося переміститися з четвертого на друге місце в топі, збільшивши кількість показів, на відміну від інших компаній.

Як і у попередні роки, традиційно в останні місяці календарного року спостерігалось зростання рекламної активності брендів у digital, досягаючи піку у листопаді-грудні. У грудні активність лідерів-рекламодавців залишалась на високому рівні. Як і у листопаді, в п‘ятірці найактивніших залишаються бренди Rozetka, Cosmolot (приріст 24%) та IQOS. Але у 2022 році в п’ятірку найактивніших увійшов інтернет-автомагазин Automarket.com.ua. Натомість Алло – вибув з топ-5, зменшивши активність більш ніж удвічі. 

Загалом у грудні в тридцятку найактивніших рекламодавців потрапило більше виробників та магазинів техніки (ASUS, Алло, Comfy, MOYO, Citrus) та їхня активність загалом зросла. Водночас помітно зменшились обсяги показів реклами інтернет-магазинів одягу, взуття та косметики, активність яких була вищою через міжсезонні розпродажі та знижки на BlackFriday.

Також варто відзначити зусилля мережі Сільпо, єдиного із FMCG-операторів, який потрапив у топ-30 та ще й зайняв одразу шосте місце з показником майже у 60 млн контактів.

Якщо порівнювати дані за грудень 2022 року та 2021 року, у 2021 до десятки рекламодавців також потрапили: Rozetka, Kyivstar, IQOS. Але обсяги показів тоді були значно вищі, ніж у 2022-му. Також у 30 найактивніших потрапляло значно більше сайтів онлайн-казино та онлайн-ставок, ніж у грудні 2022-го, хоча активність Cosmolot була значно нижчою — проти грудня 2021 за рік кількість показів бренду зросла на 146%. Загалом активність серед 30 перших рекламодавців зменшилася за рік на 41%.

Ринок digital-реклами значно змінився від початку повномасштабної війни. Сталим залишається лише перелік найактивніших рекламодавців — поміж них Rozetka, IQOS, Kyivstar (як і у 2021 році). Також присутні онлайн-магазини та онлайн-казино. Топові гравці почали відновлювати рекламу з літа та продовжують нарощувати активність, хоч і з дещо меншими обсягами.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку