Нова аудиторія для українських брендів — як живуть 4,6 млн переселенців в Україні: робота, дохід, споживчі настрої

Нова аудиторія для українських брендів — як живуть 4,6 млн переселенців в Україні: робота, дохід, споживчі настрої

01.12.2022 08:30
  1725
Дарія Осіїк

Щоб допомогти українським брендам зрозуміти новий сегмент споживачів та знайти до них підхід, дослідницька компанія Gradus Research провела масштабне дослідження життя внутрішньо переміщених осіб: місця проживання, основні потреби, працевлаштування та зміни в доході й споживанні.

Загалом, тільки за офіційними даними Міністерства соціальної політики України кількість ВПО становить 4,6 млн станом на 3 жовтня 2022, а за неофіційними — набагато більше. І лише розуміючи потреби та реалії життя цього великого сегменту аудиторії, бізнеси в регіонах, де наразі проживають внутрішньо переміщені особи, можуть залучити їх до числа своїх клієнтів.

Переважно мігрують зі Сходу на Захід

Найбільше мігрують мешканці сходу України — це 61%. Друге місце посідає південь, але вже зі значуще меншим відсотком — 21%. Мешканці заходу та центру частіше залишаються на своєму постійному місці проживання. А кияни та мешканці півночі частіше декларують повернення додому після тимчасової міграції.

Львівська область залишається найпопулярнішим напрямом внутрішньої міграції, як, загалом, й інші області заходу України.

Значущо більше потребують роботи та безпечного житла

65% потребує грошей — це тотожно з тими, хто залишився на постійному місці проживання. Проте цілих 40% потребують роботи, а 29% — безпечного житла. Це значущо більше, ніж серед тих, хто не переїжджав (27% та 19% відповідно).

Частіше за інших українців втрачають роботу та дохід через війну

Серед ВПО значно нижча частка людей має роботу — 55% (проти 66% серед тих, хто не змінив місце проживання). При цьому 82% говорять про зменшення доходу через війну — це найвищий показник серед усіх категорій.

“Ті збитки та потреби, що актуалізувалися у внутрішньо переміщених осіб через війну, роблять їх надзвичайно вмотивованими. Адже вони бажають відновити той рівень життя, який мали раніше. Саме тому в роботодавців є можливість знайти працівника не лише з гарною кваліфікацією, а й зі стимулом працювати якісно” — коментує Євгенія Близнюк, засновниця та директор Gradus Research.

 

Частіше відчувають небезпеку, але ставлення місцевого населення оцінюють як доброзичливе

Кількість внутрішньо переміщених осіб, що відчувають себе у безпеці, значно менша, ніж серед інших аудиторій — 23%. Але 85% декларує доброзичливе ставлення місцевого населення до себе.

Отримують гуманітарну допомогу, проте споживчий кошик не відрізняється від решти населення

Про отримання гуманітарної допомоги від держави кажуть 52% ВПО, цей показник більший, ніж в тих, хто не переїхав (24%). В основному, вони отримують допомогу у вигляді харчових продуктів (77%), грошей (50%), засобів гігієни (27%). Водночас кошик внутрішньо переміщених осіб не змінився — ВПО купують такі ж продукти, що й ті, хто не покидав домівку через війну.

Загалом бачимо, що внутрішньо переміщені українці переживають дещо складніші обставини з роботою, доходами та житлом, порівняно з громадянами, які залишилися на місцях постійного проживання. Однак прагнення повернутися до звичних умов життя стимулює їх швидше адаптуватись і робить їх активним сегментом аудиторії, до потреб та споживчих вподобань якого точно варто дослухатись брендам.

Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону. Період проведення поля: 23-26 вересня 2022 року, розмір вибірки: 2000 респондентів.

Джерело –  Sostav.ua

Читайте також – 

Третина бізнесів констатують зниження доходу більше ніж на половину – дослідження Gradus Research


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку