Топ-10 найдорожчих у світі брендів рітейлу за версією Interbrand

Топ-10 найдорожчих у світі брендів рітейлу за версією Interbrand

16.11.2022 09:00
  4457
Костянтин Симоненко

Apple вже ціле десятиріччя незмінно очолює список найдорожчих брендів у світі, а інтернет-гігант Amazon знову відкотився на трете місце. Що  відбувається з компаніями сфери рітейлу зі списку та як вони змінюють свої позиції.

Міжнародна дослідницька компанія Interbrand випустила своє чергове дослідження найдорожчих глобальних брендів світу. Список зі 100 найдорожчих торгових марок світу, оцінка загальної вартості яких перевищила $3 трлн, в черговий раз очолила компанія Apple. Це сталося вже десятий раз поспіль. Торгову марку Apple оцінили в $482,2 млрд, за рік вона подорожчала на 18%.

На другому місці опинилася Microsoft, яка обігнала Amazon, потіснивши інтернет-гіганта на трете місце. Microsoft нарощувала вартість свого бренду всю останню п’ятирічку (спочатку обігнавши Google), але цьогоріч компанія показала найбільший темп зростання (+32%, до $278,3 млрд). Разом із Microsoft аналогічні темпи показали тільки дві компанії: Tesla та Chanel.

Відповідно Amazon – бренд найбільшого онлайн-рітейлера світу замикає трійку лідерів. Ця компанія за рік подорожчала лише на 10%, досягши показника $274,8 млрд. Проте Amazon й надалі очолює рейтинг найдорожчих рітейлерів світу.

Починаючи з 2018 року рітейлер збільшив свою вартість майже втричі, проте після тривалого сплеску продажів під час пандемії коронавірусу Amazon стикається з безліччю проблем. Витрати компанії зросли, оскільки вона запропонувала вищу оплату праці для залучення працівників. Висока ціна на паливо зменшувала дохід споживачів та збільшувала вартість доставки найбільшого у світі онлайн-рітейлера. Наразі багато технологічних брендів стикаються з необхідністю скорочувати персонал, але як повідомляє видання Engadget, якому стали доступні конфіденційні результати внутрішнього розслідування компанії, співробітники Amazon звільняються самі удвічі частіше, ніж це робить компанія. Така плинність кадрів коштує технологічному гіганту $8 млрд на рік, а це приблизно 25% річного доходу.

Не втримався на своїй позиції й McDonald’s, який з 2016 року демонстрував стабільність свого зростання й останні роки постійно був присутній у топ-10 світових компаній за вартістю бренду.

У 2020 році через пандемію та локдауни по всьому світу він дещо втратив свою вартість, але за рік повернувся на той самий рівень оцінки, коли інші продовжили рух вперед. Тому навіть попри 6% збільшення оцінки бренду McDonald’s у 2022 році, компанія опинилася на 11 місці з показником $48,6 млрд. Цього виявилося не достатньо у рейтингу де середня вартість бренду компанії-учасника перевалила за $30 млрд. Вірогідно, російське вторгнення теж вплинуло на результат рейтингу, оскільки компанія припинила роботу в рф, йде з Білорусі та лише нещодавно відновила роботу в Україні. Нагадаємо, дослідження охоплює період з 1 червня 2021 року по 30 травня 2022 року, аналіз проводився з червня по вересень 2022 року.

В топ-10 найдорожчих рітейлерів світу McDonald’s тепер на третьому місці, пропустивши вперед іншого динамічного гравця – компанію Nike. Минулого року вартість цього бренду зросла на 24%, а цьогоріч – на 18%, до $50,3 млрд. Загалом із 2018-го оцінка Nike зросла в 1,7 рази. Постійному покращенню результату якраз значною мірою сприяла пандемія: замкнені вдома споживачі активно зайнялися спортом та купівлею відповідного спорядження. Аналогічно інший виробник і рітейлер спортивного одягу, компанія Adidas перестрибнула аж сім сходинок і опинилася на 42 місці загального рейтингу та увійшла в першу п’ятірку топ-10 рітейлерів з вартістю $15,9 млрд (+19%).

Ще на одну сходинку нижче у сотні найдорожчих торгових марок опинилася шведська IKEA. Вона тепер знаходиться на 28 місці з показником $21,9 млрд, незважаючи на зростання (+9%). Цьогоріч нарешті значно покращила оцінку іспанська ZARA ($15 млрд проти $13,5 млрд), але це не вберегло рітейлера від чергового сповзання ще на дві сходинки вниз у рейтингу, на 47 місце. Нагадаємо, в 2018-му компанія займала 25 місце.

Натомість інший світовий fashion-рітейлер H&M не зміг подолати негативний тренд, який триває вже шість років поспіль, і нині компанія втратила ще 13 позицій (56 місце) та 8% вартості бренду ($13 млрд

Водночас американська Starbucks за темпами зростання вартості бренду демонструє добрі показники (+8%, $14,05 млрд), зберігши 51 місце. На чотири позиції тільки зі знаком мінус перемістився американський інтернет-майданчик eBay. Вартість цього бренду зросла на 4% до $12,77 млрд, що відповідає 60 позиції. Завершує рейтинг рітейлерів бренд KFC, який посідає 94-те місце втративши одну позицію незважаючи на збільшення вартості до $6,09 млрд. Таким чином приріст вартості бренду ресторанів фаст-фуду у 12% виявився недостатньо великим, щоб не втратити одну позицію в рейтингу.

Як зазначають автори дослідження, бренди, які найшвидше зростали у 2022 році (з точки зору зміни вартості бренду в %, порівняно з минулим роком), значно перевершили бренди, які швидко падали, за трьома факторами сили бренду:

  • Напрямок руху – компанії чітко встановлюють напрямок, куди вони рухаються, гарантуючи, що вся організація знає це, і працює над тими самими цілями.
  • Гнучкість, що дозволяє швидко рухатися, виводячи на ринок нові продукти та послуги та, за необхідності, змінюючи їх під потреби клієнтів.
  • Участь споживачів у створення привабливого світу бренду. Вже недостатньо мати статичний бізнес і пропозицію бренду. Успішні бренди знають, як використовувати нові технології, щоб створити кращий досвід для споживачів і стати справді невід’ємною частиною їхнього життя.

Повний рейтинг Interbrand

Вони будують надзвичайно міцні стосунки зі своїми клієнтами, що дозволяє їм розширити капітал свого бренду за межі традиційних продуктів та секторів. Тому Interbrand додатково включив цьогоріч роль і вплив екологічної, соціальної та управлінської діяльності бренду в свою методологію вимірювання сили та цінності бренду. В епоху безпрецедентного вибору та швидкості інновацій очікування клієнтів розвиваються швидше, ніж бізнес. Хоча поступові зміни все ще важливі, цього вже недостатньо.

Довідка. Interbrand враховує у своїх розрахунках фінансові результати компаній, вплив брендів на рішення споживачів про покупки та здатність компаній забезпечити прибутки. Топ-100 найдорожчих брендів світу публікується вже 23 роки. За першої публікації рейтингу загальна вартість брендів з топ-100 становила $988 млрд.

Джерело Interbrand

Читайте також –

Топ-10 найдорожчих рітейл-брендів світу: версія Interbrand


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку