Майбутнє рітейлу: найцікавіші технології 2016 року

Майбутнє рітейлу: найцікавіші технології 2016 року

29.12.2016 09:01
  2525
Ukrainian Retail Association

Віртуальна і доповнена реальність, робототехніка, штучний інтелект і розпізнавання зображень, а також технологія 3D та інтернет речей – які технології рітейл використовує вже зараз і що буде популярним в майбутньому.

Рік, що минає, незважаючи на кризу, запам’ятається нам яскравими подіями та новими технологіями, які міцно входять в наше повсякденне життя. Підводячи підсумки року, ми згадуємо найбільш яскраві рішення, які перевернули наші уявлення про сучасний бізнес.

VR та AR

Віртуальна (VR) і доповнена реальність (AR) завойовують світ. Найбільші корпорації, такі як Alibaba, eBay і HTC, запускають магазини віртуальної реальності. Apple запатентувала шолом і веде розробку VR-очок.

Рітейлери активно запускають віртуальні примірочні, сподіваючись залучити нових покупців.

Одні експерти кажуть, що віртуальна реальність незабаром перенесе нас у новий роздрібний вимір, і називають інтеграцію офлайн-магазинів з цифровими технологіями наступним етапом розвитку рітейлу. Інші налаштовані більш скептично. На їх думку, використання подібних рішень більше привертає увагу, ніж є життєздатною ідеєю для реалізації в магазині. Крім того, запуск смарт-дзеркальних примірочних, інтерактивних екранів і інших технологій досить дорогий і трудомісткий процес.

У будь-якому випадку, розвиток VR і AR в цьому році — це тільки початок.

Технологія 3D

3D-технології незабаром перестануть бути чимось унікальним і будуть такими ж звичними, як смартфони або комп’ютери. Вже зараз на 3D-принтерах друкують їжу, одяг, взуття, спортивне спорядження, автомобільні деталі, музичні інструменти і навіть будівлі.

Наприклад, в Дубаї за допомогою технології 3D-друку створили справжній офіс. Площа одноповерхової будівлі складає близько 250 кв. м. Там є все необхідне: електрика, телекомунікації, водопостачання, система кондиціонування повітря. Побудували офіс за допомогою гігантського принтера всього за 17 днів. Розташувався в будівлі офіс Дубайського фонду майбутнього.

3D-технології незамінні в бізнесі. Найбільші компанії, серед яких Carrefour, Gap, Guess, Columbia Sportswear, Benetton, s.Oliver, застосовують 3D-проектування в рітейлі. Технологію використовують для оптимального розміщення товарів на полицях, мерчандайзингу, складання стратегії по роботі з асортиментом в магазині. Ще один напрямок — вплив на покупця, прогнозування його поведінки для збільшення продажів.

Штучний інтелект та розпізнавання зображень

Штучний інтелект (ШІ) вже тут. Найактивніше ця технологія використовується в сфері інтернет-пошуку, допомагаючи формувати видачу пошуковику Google і обробляти запити голосовому помічнику Siri. ШІ стає досконалішим з кожним днем. Тому немає нічого дивного в тому, що на дану технологію все частіше звертають увагу онлайн-рітейлери. Найбільш інноваційні з таких компаній вже експериментують з використанням штучного інтелекту. А от онлайн-рітейлери, які ігнорують ШІ, швидше за все, будуть грати з ними в догонялки протягом багатьох років. Але на даному етапі головне питання полягає в тому, як саме нова технологія змінює роздрібну торгівлю в мережі.

Глибоке навчання є прекрасним прикладом використання ШІ в сегменті онлайн-рітейлу в цілому і при просуванні інтернет-магазинів зокрема. Цей підхід вже зараз активно застосовується при розпізнаванні зображень. Так, цього літа соціальний фотохостинг Pinterest анонсував запуск інструменту для пошуку речей на фотографіях, які потім можна буде замовити в тому чи іншому інтернет-магазині. Ця технологія дозволяє, наприклад, зробити фото куртки на перехожого і знайти інтернет-магазин, що пропонує купити такий продукт.

Розпізнавання зображень за допомогою ШІ дозволяє не тільки знаходити вподобані товари, але й оплачувати покупки.

Наприклад, платіжна система Mastercard запустила в Європі новий механізм підтвердження платежів, завдяки якому санкціонувати оплату покупок можна за допомогою селфі.

Інтернет речей

Згідно з прогнозами аналітиків, до 2020 року до інтернету буде підключено 26 млрд «речей». Все — від побутової техніки до будівельного обладнання, від автомобілів до будівель — буде передавати дані і «спілкуватися» з іншими об’єктами або людьми. А це значить, що все буде доступно до безперервного виміру і запису даних.

Ринок інтернету речей відкритий, затребуваний і дуже перспективний. Так, корпорація Intel змінила стратегію, на зміну ПК прийшли дата-центри та інтернет речей.

Вже зараз компанії пропонують прилади для підтримки мікроклімату, мікрочіпи, що імплантуються, smart-лічильники і «розумні» дзеркала, географічне місцезнаходження співробітників і вантажів, системи «розумний будинок» і хмарні платформи для розробників.

Робототехніка

Робототехніка розвивається стрімко. Корпорація IBM розробила робота-адвоката, Amazon почала використовувати роботів для роботи на складах і завдяки цьому скоротила оперативні витрати на 20%. Auchan запустить в гіпермаркетах роботів, які будуть допомагати покупцям переносити їх покупки. А Adidas використовує роботів для пошиву кросівок.

Американська компанія роздрібної торгівлі Lowe’s, яка володіє мережею магазинів з продажу товарів для поліпшення житла, розробляє робота для служби підтримки OSHbot, який може спілкуватися з клієнтами на декількох мовах і допомагати покупцям у пошуку необхідних товарів. Рітейлер вже проводить тестування роботів у своїх магазинах.

Компанія Best Buy з 2015 року впроваджує роботів для заміни ними працівників магазинів. Робот “Chloe” видає товари клієнтам, які вони замовляли через сенсорні кіоски.

Ще один яскравий представник – людиноподібний робот Pepper, розроблений компанією Softbank Robotics. Pepper оснащений штучним інтелектом і вміє розпізнавати емоції співрозмовників. Робот також може ефективно справляється з роботою консультанта у роздрібних магазинах або банківських центрах обслуговування клієнтів. Його основною перевагою є здатність взаємодіяти з людьми. В магазині робот Pepper може залучати клієнтів, надсилати їм повідомлення, демонструвати переваги товарів, а при необхідності повідомляти продавців. Pepper завжди знає, коли і як довго клієнт перебував у магазині, з якою кількістю товарів він взаємодіяв, і який настрій у нього при цьому був. Крім того, робот може м’яко і переконливо нагадувати відвідувачам, про акції, які проходять в магазині.

За матеріалами: new-retail; retailer.ru; emagnat


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  40
Усі новини ринку