Владислав Семенцов, Eldorado: У березні ми починали з глибокого мінусу
Head of Digital Marketing Eldorado Владислав Семенцов під час панельної дискусії на Open Talk від Promodo, присвяченої темі «Бізнес під час війни», розповів ситуацію в компанії, продажі, зміни в логістиці та особливості діджитал-маркетингу компанії воєнного часу. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами його виступу.
Про стан справ до 24 лютого
До останнього дня перед війною наша компанія працювала “на повну”. Чорна п’ятниця пройшла дуже вдало: відвідуваність нашого ресурсу збільшилась в чотири рази у порівнянні зі звичайним днем. Цей показник тримався десь тиждень. Весь грудень у нас були хороші продажі в онлайн.
На 24 лютого у нас була призначена зовнішня стратегічна сесія із запрошеними експертами. Але в цей день почалася війна, нам “зірвали стоп-кран”, і все зупинилось.
Про початок виходу з кризи
Перші телефони у нас купували бійці. Вони приходили, показували телефон з розбитим екраном, і просили такий самий. Загалом телефони розкуповували дуже швидко, в тому числі й останні iPhone та Samsung.
Ми пережили непрості часи: ланцюжки постачання було зруйновано, а велика частка закупленого товару зберігалася на складах, в котрі були влучення в перші ж дні війни.
Тому роботу під час війни ми починали з глибокого мінусу: у нас не було поставок товару, наші склади були зруйновані. Це, звичайно, був шок, але ми вистояли. Велику роль в цьому зіграло те, що ми змогли трансформуватися, і сформували власну внутрішню сервісність. Трансформація додала нам більш людяного, простого спілкування в середині команд та розуміння один одного. Саме комунікація з усією командою була нашим найголовнішим завданням у перші дні війни.
Про продажі під час війни
На другий день війни у нас закінчились усі квадрокоптери. На третій чи четвертий день – закінчилися усі павербанки. Товар став дефіцитним, оскільки нових надходжень не було, і невідомо було, коли поставки відновляться. Наприклад, ноутбуків майже не було зовсім. Ми наповнили ними магазини десь півтора місяці тому.
Цікаво, що в березні у нас почалися продажі холодильників. Тому що люди повертались додому, відкривали свій холодильник (бачили те, що там всередині після їх довгої відсутності), закривали його, замотували клейкою стрічкою, виносили і йшли за новим. Тому всі холодильники скупили. Навіть зараз ще відчувається невеличкий дефіцит.
Про логістику
У нас були магазини в Ірпені, Бучі. На жаль, вони повністю зруйновані. Там було і мародерство, і пограбування російською армією. Де була змога, ми вивозили товар. Коли почалася масова релокація на захід України, ми також перевозили свій товар туди, оскільки там були клієнти. До того ж, там можна було знайти вільні склади. Це була титанічна робота наших логістів.
Про рекламу та онлайн-трафік зараз
У березні ми почали думати, коли включати рекламу. До початку війни у нас було близько 250 000 сеансів на день, після 24 лютого – 30 000-50 000 сеансів. Торгівля не зупинялася, бо техніка все одно була потрібна людям. Але реклами не було (як і грошей).
Ми були одним з перших рітейлерів електроніки, хто увімкнув рекламу. Почали з бренду, пошуку та шопінгу. Бюджети були досить скромні. Якщо в листопаді у нас були мільйонні бюджети, то у квітні ми рахували кожну тисячу. Ми додали в команду аналітиків та ІТ-фахівців, які допомагали слідкувати за актуальністю пропозицій та цін, тобто ми стали динамічнішими.
Конверсія у нас була приблизно в 1,5 рази вища за довоєнну, оскільки ми значно скоротили об’єм РРС, ще не було конкурентів в рекламі, і був дефіцит товару. Завдяки підвищеній конверсії ми поступово змогли нарощувати бюджет. Наразі ми маємо в 2-3 рази більші інвестиції у рекламу в порівнянні з тими, з якими ми стартували у квітні. Вже підключили рекламу у Facebook, та навіть включили медійну рекламу з тематикою «Back to school». Зараз у нас задіяні майже всі канали, просто їх об’єм менший. Наразі ми маємо дуже значний мінус по товарообігу у порівнянні з попереднім роком, тому дуже ретельно дивимось на ефективність. Але ми маємо план на поступовий приріст.
Про SEO-оптимізацію
У SEO-просуванні веб-ресурсів великих бізнесів є дві проблеми: неможливість побачити результати від SEO-оптимізації миттєво, і те, що всі оптимізаційні завдання потребують часу на розробки ІТ. Якщо в РРС я приніс гроші, і вже за пару тижнів бачу результат, то результат SEO-оптимізації буде видно приблизно через три місяці.
Нещодавно Google почав активно слідкувати за регіональністю. Ми були готові до цього: регіональні сторінки були зроблені ще початку року. За рахунок цього ми вижили, коли платні канали були вимкнені, оскільки мали відвідуваність виключно з органіки за рахунок попередньої SEO-оптимізації.
Загалом, роботи з пошуковї оптимізації в повному обсязі ми поновили минулого місяця, а 2,5 місяця до цього ми жили майже без SEO.
Дуже круто, що зламали тренд запитів в пошукових системах виключно російською мовою. Так, якщо раніше пошук російською здійснювався у понад 80% випадків, то зараз це вже 60%. Поки що ми не можемо повністю відмовитись від російської версії сайтів, але і цей тренд разом ми змінимо.
Читайте також –
Владислав Чечоткін, Rozetka: Зараз слушний час для малих компаній стати королями ринку