Покупки у прямому ефірі: як тренд livestream shopping змінить електронну комерцію

Покупки у прямому ефірі: як тренд livestream shopping змінить електронну комерцію

12.08.2022 08:15
  3116
Дарія Осіїк

Ринок e-commerce стрімко розвивається, а разом з ним з величезним темпом зростає популярність і прибутковість livestream shopping — онлайн-продажів у режимі реального часу. PaySpace розповідає про новий формат електронної комерції.

Покупки у прямому ефірі (livestream shopping) — це новий формат електронної комерції, який здійснюється в режимі реального часу. У цій маркетинговій стратегії бере участь знаменитість (інфлюенсер), яка просуває продукт через відео у прямому ефірі. Продавці демонструють, як використовувати продукт, описують усі переваги та деталі, а також спілкуються з аудиторією.

На відміну від традиційних онлайн-покупок потенційні покупці є не просто спостерігачами, а активними учасниками. Вони можуть ставити запитання та взаємодіяти з ведучим. Крім того, деякі бренди можуть роздавати подарунки або пропонувати ексклюзивні товари та контент під час потокової передачі.

Поєднуючи в собі інтерактивне шоу та миттєві продажі, livestream shopping пропонує рітейлерам, брендам та цифровим платформам новий цінний канал збуту товарів.

Ця концепція найбільш популярна у Китаї, де проживає найбільша кількість онлайн-покупців у світі. Однак він швидко поширюється світом. Шоу онлайн-покупок зазвичай транслюються у додатках e-commerce, на платформах соціальних мереж та на таких веб-сайтах, як Taobao від Alibaba, Facebook та Amazon. За попередніми оцінками, згідно з даними eMarketer, ринок «прямих трансляцій» у Китаї цього року мав досягнути $480 млрд. Там на його частку припадає 10% всього доходу електронної комерції. Retail Touchpoints повідомив, що до 2024 року обсяг продажів на ринку США становитиме $35 млрд (3,3% усієї електронної комерції США).

Приклади успішного застосування livestream shopping

Taobao Live від Alibaba — популярна в Китаї платформа для прямих трансляцій, інтегрована в програму Taobao. Платформа продемонструвала тризначне зростання кількості щоденних активних користувачів та стримерів у прямому ефірі у 2020 році. У тому ж році її валовий обсяг продажів (GMV) становив понад 400 млрд юанів ($61,7 млрд).

Щоб привабити більше шанувальників, Taobao Live інтегрувала технологію прямої трансляції в чаті, яка дозволяє глядачам спілкуватися, взаємодіяти та залишати відгуки під час прямих трансляцій. Крім того, програма має функцію відстеження замовлень в онлайн-режимі та систему рейтингу продавців, щоб клієнти могли ділитися своїм досвідом покупок.

Інноваційний показ мод Taobao «See Now, Buy Now» — ще один ексклюзивний досвід. Китайські споживачі можуть дивитися справжній показ мод у прямому ефірі на своїх екранах та миттєво купувати побачений одяг.

Канадський рітейлер Aldo спільно зі знаменитим стилістом Мімі Каттрелл і тіктокером Нейтом Уайаттом організував перший захід з livestream shopping. Поки впливові особи ділилися модними порадами та демонстрували свої улюблені продукти Aldo, глядачі могли переглядати весняну колекцію бренду 2021 року та оформляти замовлення. Спеціалізований веб-сайт залучив 17 000 переглядів сторінок за п’ять днів, показавши вражаючий рівень залучення в 308%.

Американський універмаг предметів розкоші Nordstrom оголосив про запуск у 2021 році спеціального каналу онлайн-покупок у прямому ефірі. У першому кварталі 2022 року виручка рітейлера перевищила допандемічний рівень. Близько 40% продажів приходяться на цифрові канали.

Ще 2017 року Amazon провела першу пряму трансляцію Amazon Live Prime Day Live, під час якого клієнти оцінювали найкращі пропозиції дня, проходили домашні стрес-тести та здійснювали покупки. У 2020 році пряма трансляція Prime Day велася віддалено. Оскільки ведучі та інфлюенсери демонстрували продукти, перебуваючи вдома, інтерактивний досвід здавався більш автентичним.

amazon prime day

Bloomingdale’s провів понад 50 торгових заходів у прямому ефірі з початку пандемії. У нещодавній прямій трансляції Jimmy Choos, де креативним директором виступила Сандра Чой, глядачі, які зареєструвалися наперед, отримали поштою коктейлі та мигдальне печиво, щоб насолодитися ними під час заходу. Крім того, перші 50 осіб, які купили пару елементів одягу Jimmy Choos під час сеансу, отримали персоналізований модний ескіз, а кожен, хто додивився пряму трансляцію шоу до кінця, взяв участь у розіграші подарункового кошика та подарункової картки.

Прогнози та можливості

Під час пандемії COVID-19 онлайн-покупці звикли дивитись, як продавці реалізовують товари через живі відео. Таким чином, потенціал покупок у прямому ефірі зростає, і все більше платформ електронної комерції починає підтримувати цю стратегію.

За даними McKinsey & Company, продажі, ініційовані livestream shopping, можуть становити 20% від усієї електронної комерції до 2026 року. Якщо зазирнути в майбутнє, то, за прогнозами Market Research Future (MRFR), обсяг ринку «прямих трансляцій» досягне $534,37 млрд і зростатиме із середньорічним темпом 29,3% до 2030 року.

Ця форма інтерактивного шопінгу ідеально підходить для імпульсивних людей. Відчуття терміновості покупки в livestreaming підкреслюється гейміфікованим контентом, таким як обмежені за часом акції та розіграші призів. Ще однією перевагою є те, що ведучі та знаменитості можуть бути особливо ефективні у маркетингу товарів завдяки високій довірі, захопленню та спорідненості їх фанбази.

Читайте також – 

Через п’ять років десятки тисяч магазинів перейдуть на повне самообслуговування


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку